Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    sobota, 2 grudnia
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    PolandGoPolandGo
    Jesteś w:Home»Biznes»Błędy popełniane podczas prowadzenia firmowych profili społecznościowych
    Biznes

    Błędy popełniane podczas prowadzenia firmowych profili społecznościowych

    PolandGo- PolandGo22 stycznia, 2021Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Niepoprawnie prowadzone media społecznościowe mogą spowolnić rozwój firmy, spowodować utratę klientów a nawet zniszczyć wizerunek już istniejącego brandu. Portale przenoszące na profile biznesowe, mogą być idealnymi platformami do budowania biznesowej społeczności, nawiązywania relacji z klientami, promocji produktów i usług, ale jedynie wtedy, gdy będą odpowiednio zarządzane.

    Posty, publikowane na portalach powinny być angażujące jak największą ilość osób, fanów czy obserwujących. Kluczowe są pojawiające się pod postem komentarze, gdyż to jest miejsce, którym można popełnić radykalne blędy.

    Osoby wstawiające komentarze na temat danych produktów czy usług, nie zawsze należą do osób, które robią to w celu zwyczajnego wylania z siebie nieprzyjemności, ale znajdą się tam również osoby, które wyrażają swoją subiektywną opinię bądź oczekują na odpowiedź w jakiejś sprawie.

    Na wielu profilach firmowych, większość komentarzy niestety pozostaje bez odpowiedzi, a to jest jednym z podstawowych błędów ze strony administratora. Oczywiście jakiekolwiek kłótnie na forach oraz odpowiadanie nieuprzejmościami, to prosta droga do kryzysu, który uderzy w wizerunek całej firmy, ponieważ nawet jeśli komentarz napisany pod wpływem emocji administratora, zostanie usunięty, ktoś może zdążyć zarejestrować i zachować ową publikację, nie mówiąc już o utracie klienta, któremu odpowiedziano w nieodpowiedni sposób. Firma ryzykuje utratą wizerunku, parterów czy klientów. Ważna jest kultura wypowiedzi oraz prowadzenie merytorycznych dyskusji. Sam brak odpowiedzi na pytania czy uwagi obserwatorów ze strony przedstawicieli firmy, prowadzą do tego, że odbiorcy czują się zlekceważeni. Należy więc regularnie śledzić swoje konta społecznościowe, reagować na uwagi i zapytania, uczestniczyć w rozmowach, angażować innych.

    Spójność z komunikacją marketingową firmy oraz estetyka całego profilu to również istotna kwestia. Aby zainteresować sztuką graficzną, logiem, hasłem, trzeba poświęcić sporo czasu na analizę otoczenia, rynku czy konkurencyjnych firm.  Zdjęcia powinny być dobrej jakości, interesujące merytorycznie, spójne z marką ale i niebanalne. Jednym z błędów, jakie widać na pierwszy rzut oka patrząc na posty wrzucane przez niektóre firmy, jest publikacja zdjęć, które de facto należą do innego podmiotu czy tzw. stocków ze zdjęciami. Użytkownicy nie posiadający wiedzy z zakresu prawa autorskiego, ściągają z internetu zdjęcia, które pasują im profilowo do wizerunku. Oczywiście są dostępne strony z darmowymi zdjęciami, gdzie jedyną wytyczną jest podanie źródła strony, jednak praktycznie wszystkie te zdjęcia są na tyle  podobne, że brak oryginalności i „pójścia na łatwiznę” rzuca się w oczy.

    Nie publikuj podobnych treści zbyt często, szczególnie jeśli mają dotyczyć nachalnej formy promocji czy reklamy. Lepiej na bieżąco komunikować się z odbiorcami swoich treści, niż zarzucać ich kolejnymi reklamami nowych produktów czy usług, bez prowadzenia interakcji.

    Red. Agnieszka Jaźdzwińska

    biznes digital marketing Facebook Instagram marketing w sieci social media wiadomości
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    PoprzedniTarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm
    Następny Venture capital – finansowanie przedsiębiorstwa czy ryzyko?

    Powiązane

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    30 listopada, 2023

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    29 listopada, 2023
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    Pracownikom przysługuje refundacja szkieł kontaktowych

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    30 listopada, 2023

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    29 listopada, 2023
    Copyright © 2023.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.

    Go to mobile version