Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 11 grudnia
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    PolandGoPolandGo
    Jesteś w:Home»Biznes»Ponad 240 mln dla polskich uzdrowisk w ramach projektów strategicznych Polskiego Ładu!
    Biznes

    Ponad 240 mln dla polskich uzdrowisk w ramach projektów strategicznych Polskiego Ładu!

    PolandGo- PolandGo19 maja, 2022Brak komentarzy2 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    50 gmin uzdrowiskowych w całej Polsce otrzyma bezzwrotne dofinansowanie w wysokości do 5 mln złotych ze środków pochodzących z czwartej edycji Programu Inwestycji Strategicznych – Polskie Uzdrowiska. To w sumie ponad 240 mln zł, które wspomogą te samorządy, które ucierpiały w czasie epidemii COVID-19. Pieniądze zostaną przeznaczone na inwestycje poszerzające ofertę dla kuracjuszy i turystów, zgodnie ze zgłaszanymi przez nich potrzebami, m.in. na rewitalizację parków zdrojowych, budowę basenów czy modernizację dróg.

    – Ponad 240 mln zł z Programu Polskie Uzdrowiska zostało przeznaczonych na rozwój infrastruktury uzdrowiskowej – zarówno dla gmin uzdrowiskowych, jak i dla gmin, na terenie których znajdują się obszary ochrony uzdrowiskowej. Spodziewamy się, że dzięki inwestycjom finansowanym z Polskiego Ładu, wzrośnie liczba turystów odwiedzających miejscowości uzdrowiskowe – mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

    Gminy uzdrowiskowe oraz gminy posiadające status obszaru ochrony uzdrowiskowej mogły wnioskować o bezzwrotne dofinansowanie inwestycji z 37 obszarów, w tym m.in. na:

    • budowę lub modernizację infrastruktury drogowej,
    • odnawialne źródła energii,
    • cyfryzację usług publicznych i komunalnych,
    • rewitalizację obszarów miejskich,
    • budowę lub modernizację infrastruktury kulturalnej, turystycznej, sportowej czy edukacyjnej,
    • rewitalizację obszarów lub budynków poprzemysłowych,
    • budowę i organizację inkubatorów przedsiębiorczości, czy parków naukowo-technologicznych.

    Poznaj wyniki naboru.

    Uzdrowiska są jednym z priorytetowych produktów markowych dla rozwoju turystyki w Polsce. W najbliższych latach rozwój turystyki uzdrowiskowej w Polsce będzie związany ze wzrostem zainteresowania wyjazdami w celach zdrowotnych, a frekwencja opierać się będzie głównie na rosnącej grupie potencjalnych klientów, którą – w związku z zachodzącymi procesami demograficznymi w Europie – stanowią seniorzy oraz osoby po przebytej chorobie COVID-19.

    Gminy uzdrowiskowe oraz gminy z obszarami ochrony uzdrowiskowej poniosły szczególnie dotkliwe straty w wyniku pandemii COVID-19, gdyż ich gospodarka w znacznym stopniu zależała od liczby turystów korzystających z ich usług. Restrykcje podczas poszczególnych fal COVID-19 w znaczącym stopniu przyczyniły się do ograniczenia ich dochodów, w tym wpływów z opłaty uzdrowiskowej.

    Głównym celem wsparcia ma być poprawa sytuacji gospodarczej gmin, a także zwiększenie potencjału rozwojowego w zakresie niwelowania skutków i powikłań po przebytej chorobie COVID-19 w świetle prognozowanego radykalnego wzrostu zapotrzebowania na turystykę medyczną oraz usługi rehabilitacyjne. Dzięki programowi możliwe będzie odbudowanie potencjału oraz wypracowanie przewag konkurencyjnych w stosunku do podmiotów zagranicznych. Polskie uzdrowiska mają ogromne znaczenie w odbudowie potencjału turystyki medycznej w Polsce, który jest polską specjalnością eksportową, a także może być skierowany na turystykę krajową.

    Program Polskie Uzdrowiska został opracowany w Departamencie Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki we współpracy ze Stowarzyszeniem Gmin Uzdrowiskowych i Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.

    analizy analizy komentarze biznes budżet dane dofinansowanie działalność działalność gospodarcza fakty finanse firma gospodarka informacje inwestowanie kariera kraj ministerstwo najświeższe wiadomości pieniądze PIT podatki PolandGo polityka Polska praca przedsiębiorstwo rząd spółka świat Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zawód
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    PoprzedniAktywni+. 281 projektów z dofinansowaniem na aktywizację seniorów
    Następny Weronika Chajzer o digital marketingu w Polsce

    Powiązane

    ALDI, Biedronka, i LIDL – Która Sieć Rządzi na Polskim Rynku Handlowym?

    11 grudnia, 2023

    Ksawery Gut – Architekt Dewastacji: Walka Mieszkańców o Bezpieczeństwo i Przyrodę

    9 grudnia, 2023

    Digitalizacja, innowacje i więcej: Jak przygotować swój biznes na ciężkie czasy

    8 grudnia, 2023
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    ALDI, Biedronka, i LIDL – Która Sieć Rządzi na Polskim Rynku Handlowym?

    Ksawery Gut – Architekt Dewastacji: Walka Mieszkańców o Bezpieczeństwo i Przyrodę

    Digitalizacja, innowacje i więcej: Jak przygotować swój biznes na ciężkie czasy

    Świąteczna Sezonówka: Dlaczego Praca na Magazynie Staje się Coraz Bardziej Pożądana

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    ALDI, Biedronka, i LIDL – Która Sieć Rządzi na Polskim Rynku Handlowym?

    11 grudnia, 2023

    Ksawery Gut – Architekt Dewastacji: Walka Mieszkańców o Bezpieczeństwo i Przyrodę

    9 grudnia, 2023

    Digitalizacja, innowacje i więcej: Jak przygotować swój biznes na ciężkie czasy

    8 grudnia, 2023
    Copyright © 2023.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.

    Go to mobile version