Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    sobota, 2 grudnia
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    PolandGoPolandGo
    Jesteś w:Home»Biznes»Sesje, odsłony, współczynnik odrzuceń. Jak odczytywać wyniki kampanii i nie popełnić błędu.
    Biznes

    Sesje, odsłony, współczynnik odrzuceń. Jak odczytywać wyniki kampanii i nie popełnić błędu.

    PolandGo- PolandGo14 listopada, 2022Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Sesje, odsłony, współczynnik odrzuceń. Jak odczytywać wyniki kampanii i nie popełnić błędu.

    Każdy marketer wie, że GA (Google Analytics) to najważniejsze narzędzie do weryfikacji kampanii. Mierząc skuteczność weryfikujemy wyniki i sprawdzamy jakość naszych aktywności reklamowych. Czasami jednak, możemy źle odczytać wynik nie do końca wiedząc jak poprawnie to zrobić.

    Czym zatem jest odsłona, średni czas spędzony na stronie i jakże często omawiany współczynnik odrzuceń, który niezależnie od naszych świetnych koncepcji reklamowych, może wynieść… ZERO!

    Odsłona to wyświetlenie strony w witrynie śledzonej przez kod śledzenia usługi Analytics. Jeśli użytkownik ponownie załaduje stronę, zostanie to zarejestrowane jako kolejna odsłona Jeśli użytkownik przejdzie na inną stronę, a następnie wróci na stronę oryginalną, kolejna odsłona również zostanie zarejestrowana.

    Unikalne odsłony (np. w raporcie Najlepsza treść), obejmują wszystkie odsłony wygenerowane przez tego samego użytkownika podczas tej samej sesji. Unikalne odsłony odzwierciedlają liczbę sesji, podczas których dana strona została wyświetlona co najmniej raz.

    Jak sama nazwa wskazuje jest to średni czas przeglądania określonej strony lub ekranu– im dłuższy, tym większa atrakcyjność kategorii lub tematu, natomiast Google oblicza go tak:

    średni czas spędzony na stronie = czas na stronie / (odsłony – wyjścia)

    Odrzucenie to sesja w witrynie ograniczona do jednej strony. W Analytics do odrzuceń zalicza się konkretnie te sesje, podczas których zostało uruchomione tylko jedno żądanie do serwera Analytics, np. gdy użytkownik wyświetla pojedynczą stronę w witrynie, a następnie opuszcza ją bez wywoływania w ramach tej sesji żadnych innych żądań wysyłanych do serwera Analytics.

    Współczynnik odrzuceń to liczba sesji ograniczonych do jednej strony podzielona przez liczbę wszystkich sesji, czyli odsetek wszystkich sesji w witrynie, podczas których użytkownicy wyświetlali tylko jedną stronę, uruchamiając zaledwie pojedyncze żądanie do serwera Analytics.

    Sesje ograniczone do jednej strony mają przypisywany czas trwania wynoszący 0 sekund, ponieważ brak w nich dalszych działań po wyświetleniu strony, które umożliwiłoby obliczenie długości sesji.

    Spójrzmy na konkretne standardy dotyczące bounce rate, według Google.

    • Strony internetowe: 40-60%
    • Generatory leadów: 30-50%
    • Blogi: 70-98%
    • sklepy internetowe 20-40%
    • Strony z usługami: 10-30%
    • Landing pages: 70-90%

    Możliwe przyczyny:

    • Nieintuicyjna nawigacja
    • Brak funkcji wyszukiwania
    • Niskiej jakości treści (np. błędy ortograficzne w tekście lub uszkodzone pliki video)
    • Okna pop-up
    • Niska prędkość ładowania strony
    • Strona nie przystosowana pod kątem urządzeń mobilnych
    • Słaby design
    • Nadmiar źle umiejscowionych reklam
    • Procent wyjść

      Procent wyjść to nic innego jak odsetek wyjść z witryny z określonej strony.

    • Temat GA, jest niezwykle obszerny. Często marketerzy nie wiedzą z czego mogą wynikać dane statystyki, czy jest to błąd ustawień, źle prowadzona kampania, oszustwo wydawcy, a może po prostu Landing Page, którego czas trwania wyniesie zawsze 0 sekund, mimo iż sesji mogą być setki.

    źródło: SilesiaSem

    Red. Aleksandra Fajęcka

    Aleksandra Fajęcka analizy analizy komentarze biznes budżet dane dofinansowanie działalność działalność gospodarcza fakty finanse firma GA Google Analytics gospodarka informacje inwestowanie kariera kraj marketing ministerstwo najświeższe wiadomości pieniądze PIT podatki PolandGo polityka Polska praca przedsiębiorstwo reklama rząd spółka świat szyfrowanie operatorskie Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zawód
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    PoprzedniRusza cykl pilotażowych bezpłatnych zajęć dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem mobilnej strzelnicy laserowej
    Następny Maxi Zoo otwiera kolejne sklepy, rynek art. zwierzęcych 28% wzrost sprzedaży

    Powiązane

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    30 listopada, 2023

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    29 listopada, 2023
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    Pracownikom przysługuje refundacja szkieł kontaktowych

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    30 listopada, 2023

    Telewizja na zakręcie: Dlaczego Innowacje Są Kluczowe dla Przyszłości Oglądalności

    29 listopada, 2023
    Copyright © 2023.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.

    Go to mobile version