Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    wtorek, 5 grudnia
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    PolandGoPolandGo
    Jesteś w:Home»Biznes»Ponad 90 mln zł na rozwój humanistyki w 2022 r.
    Biznes

    Ponad 90 mln zł na rozwój humanistyki w 2022 r.

    PolandGo- PolandGo9 marca, 2023Brak komentarzy2 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Jak podaje serwis Gov.pl

    Ponad 90 mln zł, 44 beneficjentów i 8 konkursów – to najważniejsze liczby opisujące realizację Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki w 2022 r.

    Realizacja programu w 2022 r.

    W 2022 r. w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki rozstrzygnięto trzy konkursy w module „Dziedzictwo narodowe”, dwa w modułach: „Uniwersalia 2.2” i „Fundamenty” oraz jeden w module „Uniwersalia 2.1”. Łączna kwota wsparcia 90 041 684,13 zł została podzielona pomiędzy 44 beneficjentów, w tym m.in.: 17 uczelni publicznych, 8 instytutów Polskiej Akademii Nauk i 8 towarzystw naukowych. Dofinasowanie otrzymały też projekty Polskiej Akademii Umiejętności, Książnicy Cieszyńskiej oraz Zakładu Narodowego im. Ossolińskich.

    Wśród instytucji, które otrzymały największą pulę środków, znalazły się:

    • Uniwersytet Warszawski – ponad 10,7 mln zł,
    • Uniwersytet Jagielloński – ponad 7,9 mln zł,
    • Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk – ponad 6,5 mln zł,
    • Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk – ponad 6,3 mln zł,
    • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla PAN – 6 mln zł,
    • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – ponad 4,8 mln zł,
    • Uniwersytet Wrocławski – ponad 4,4 mln zł,
    • Uniwersytet Łódzki – ponad 3,4 mln zł.

    Narodowy Program Rozwoju Humanistyki

    Narodowy Program Rozwoju Humanistyki powstał 2011 r. w odpowiedzi na postulaty środowisk humanistycznych. Jego założenia zostały wypracowane w konsultacji z najwybitniejszymi przedstawicielami nauk humanistycznych w Polsce. Celem NPRH jest finansowanie projektów o istotnym znaczeniu dla polityki naukowej i edukacyjnej państwa, które spełniają następujące warunki:

    • są oryginalnymi projektami o niewątpliwych walorach naukowych,
    • mają pierwszorzędne znaczenie dla prowadzenia w przyszłości badań naukowych lub syntetyzują aktualny stan badań,
    • cechują się użytecznością dla różnych dyscyplin naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych lub dyscyplin artystycznych oraz są przydatne w dydaktyce akademickiej,
    • zawierają treści humanistyczne lub stosują metody właściwe dla dziedziny nauk humanistycznych,
    • wymagają tworzenia i utrzymywania specjalistycznych zespołów badawczych (nie dotyczy modułu „Uniwersalia 2.1”).

    W modułach „Dziedzictwo narodowe” i „Fundamenty” finansowane są projekty edycji źródeł i dokumentów, opracowań edytorskich oraz kompendiów wiedzy służące do badań nad polskim dziedzictwem kulturowym. Wsparcie mogą otrzymać także monografie i studia dotyczące zagadnień o szczególnym znaczeniu dla polskiej tożsamości narodowej.

    Celem modułu „Uniwersalia 2.1” jest finansowanie tłumaczeń na język: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański lub rosyjski najwybitniejszych monografii polskiej humanistyki, aby wprowadzić je do międzynarodowego obiegu książki naukowej. Z kolei w module „Uniwersalia 2.2” wsparcie finansowe otrzymują wieloletnie projekty dotyczące edycji w języku polskim najważniejszych dzieł kultury, w szczególności światowej humanistyki.

    Źródło: Gov.pl

     

    analizy analizy komentarze biznes budżet dane dofinansowanie działalność działalność gospodarcza emeryt emerytura fakty finanse firma gospodarka humanistyka ile kosztuje informacje inwestowanie kariera kraj ministerstwo najświeższe wiadomości pieniądze PIT podatki Polacy Polak PolandGo polityka Polska praca przedsiębiorstwo rencista renta rozwój humanistyki rząd spółka świat Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zawód
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    PoprzedniWielki Bieg Kobiet już 11 marca
    Następny AFA MEDIA z kontraktem na europejską obsługę marketingową izraelskiego gracza ICL

    Powiązane

    Nowa Era Usług Domowych: Wzrost Branży Sprzątania i Prac Remontowych

    4 grudnia, 2023

    Depresja: Jak Aktywność Fizyczna Może Poprawić Twój Nastrój

    2 grudnia, 2023

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Nowa Era Usług Domowych: Wzrost Branży Sprzątania i Prac Remontowych

    Depresja: Jak Aktywność Fizyczna Może Poprawić Twój Nastrój

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    Sondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Nowa Era Usług Domowych: Wzrost Branży Sprzątania i Prac Remontowych

    4 grudnia, 2023

    Depresja: Jak Aktywność Fizyczna Może Poprawić Twój Nastrój

    2 grudnia, 2023

    Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    1 grudnia, 2023
    Copyright © 2023.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.

    Go to mobile version