Rok 2020- niespodziewana pandemia, rok 2022 wybuch wojny na Ukrainie. Inflacja, wzrost cen, rat kredytowych.. Nastroje Polaków coraz gorsze, wszystko to zaburza działanie rynku, poszczególnych branż, rytm pracy wielu Polaków.
Część osób straciła możliwość zarobku i zastanawia się w jakim kierunku rozwijać się zawodowo. Poniżej przedstawimy top obszary, które po weryfikacji każdej z nich, wydają się nam najbardziej przyszłościowe. Co ciekawe, większość to branże związane ze stylem życia, rozrywką i spędzaniem wolnego czasu.
Pamiętajmy jednak, że mimo iż część branż ma aktualnie spory potencjał biznesowy, to na sukces firmy składa się również dobrze opracowany biznes plan, atrybuty marketingowe oraz produktowe oraz wszelkie działania marketingowe, a także formuła prowadzenia działalności, nieszablonowość.
Nie każdy więc podmiot z opisanych poniżej branż odniesie sukces sprzedażowy.
Jak zwykle, wszystko zależy od koncepcji.
Przedstawione obszary, dają jedynie pogląd na poszczególne sfery biznesu, które w dobie zaistniałych światowych zmian, mają potencjał sprzedażowy, rozwojowy.
Niektóre firmy, jeszcze przed pandemią działały w sposób prawidłowy lub narzekały na niewielkie wpływy, jednak w trakcie pandemii rozwijają się w zaskakującym tempie i tak też jest do dzisiaj.
Polacy po pandemicznej kwarantannie, zmęczeni sytuacją polityczną w Kraju i na Świcie, spragnieni rozrywki, relaksu, korzystają z uciech, które oferuje im miasto, wieś oraz fokusują się na aktywnościach domowych, remontach, wystroju wnętrz, aranżacjach.
Polacy, pracujący na umowę o pracę niezwykle chętnie integrują działania firmowe z wyjazdami, pracą zdalną oraz rozrywką swoją lub dzieci, która realizowana jest w godzinach pracy. Jest to w większości możliwe, ze względu na nowe, w części korporacji obostrzenia dotyczące przebywania w biurach lub hybrydowy czas pracy. Pracownicy, mają możliwość zdalnego wykonywania obowiązków lub pracy w systemie 50/50 – 50% czasu w domu, 50 % czasu w biurze (hybryda)
Często więc zabierając komputer ze sobą pracują zdalnie, w różnych miejscach, restauracjach, parkach, a nawet placach zabaw.
Zdaniem analityków AFA Media i Adhello, niezwykle atrakcyjnym pod względem monetyzacji jest obszar szeroko rozumianej rozrywki, planowania czasu, atrakcji plenerowych.
Dobrze poprowadzony projekt biznesowy z tego obszaru może wygenerować wzrost przychodów nawet o 30-40 procent większy niż przed kryzysem. Jakie warunki trzeba spełnić oprócz dobrze opracowanego biznes planu?
Firmy przeanalizowane przez AFA MEDIA
Restauracje, bary
Koniecznie z ogródkiem, dobrą pizzą, makaronami oraz sałatkami, miejscem dla dzieci, ciekawostkami. Atrakcje i dobre jedzenie to podstawa. Pamiętajmy więc, że przed otwarciem restauracji czy baru, ważne jest aby zweryfikować kogo mamy w pobliżu. Czy są to matki z dziećmi, studenci, osoby starsze.. Poprawnie dobrana do grupy targetowej komunikacja i oferta to podstawa biznesu restauracyjnego.
Firmy budowlane, remontowe, przedsiębiorstwa realizujące prace ogrodowe, sprzedaż części i maszyn ogrodowych.
Oczywiście w zależności od sposobu prezentacji produktów, usług w sieci, promocji oraz podejścia do klienta można osiągnąć wzrost nawet 40 procentowy. Ogrody, wnętrza, wyposażenie to obecnie niezwykle szybko rosnący obszar biznesowy.
Szkoły jazdy Konnej, tenisowej, tory rolkarskie, rancza, mini zoo.
Muszą być zadbane, nowoczesne, posiadać udogodnienia dla klientów, WIFI dla korzystających, a nawet mini bary, restauracje czy poczekalnię dla rodziców, kibicujących swoich dzieciom.
Gry online, gry mobile
Których rynkowy rozwój jest już obserwowany od wielu miesięcy, a nawet lat, a spółki giełdowe z tego obszaru spijają aktualnie finansową „śmietankę”. W minionym miesiącu globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów, a to rekordowy wynik.
Redakcja: Aleksandra Fajęcka