Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    niedziela, 18 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Aleksandra Fajęcka z Grupy AFA MEDIA ostro o politykach: Brak strategii to droga do porażki
    Biznes

    Aleksandra Fajęcka z Grupy AFA MEDIA ostro o politykach: Brak strategii to droga do porażki

    PolandGoBy PolandGo16 września, 2024Updated:9 października, 2024Brak komentarzy3 Mins Read
    Aleksandra Fajęcka
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Wybory samorządowe to czas intensywnej rywalizacji między kandydatami, którzy starają się przekonać wyborców do swojej kandydatury. Jednakże, do 5 kwietnia, kiedy to miało miejsce większość kampanii, atmosfera była nacechowana tendencjonalnością i brakiem możliwości bliskiego kontaktu emocjonalnego z kandydatami. Wielu wyborców skarżyło się na brak możliwości ustosunkowania się do programów kandydatów i oceniało je, jedynie na podstawie suchej oferty reklamowej.

    „Kampanie polityczne są nieodłączną częścią procesu demokratycznego, ale kiedy stają się jedynie polem walki o uwagę, tracą na wartości”– mówi Aleksandra Fajęcka, Prezes Zarządu Grupy AFA MEDIA, zajmującej się reklamą i opracowywaniem skutecznej komunikacji marketingowej.

    Warto zastanowić się, co sprawia, że niektóre kampanie odnoszą sukces, podczas gdy inne nie są w stanie wywołać nawet najmniejszego zainteresowania, mimo ich masowości.

    Komunikacja polityczna ma zwykle dwa cele: przekazanie informacji o programie i ideach kandydata oraz budowanie relacji emocjonalnych z wyborcami. Jednakże, wiele kampanii do 5 kwietnia zawiodło w tym drugim aspekcie. Zamiast tego, skupiały się głównie na atakach personalnych i przekazywaniu uproszczonych, często tendencyjnych informacji.

    Niektóre, choć nieliczne kampanie jednak zdołały przełamać tę tendencję i skutecznie dotrzeć do wyborców poprzez wywołanie spontanicznego zainteresowania. Kluczem do ich sukcesu było zastosowanie skutecznej komunikacji marketingowej, która angażowała odbiorców i sprawiała, że czuli się oni częścią kampanii.

    Aleksandra Fajęcka, Prezes Zarządu Grupy AFA MEDIA, twierdzi, że „Politycy często nie skupiają się na własnej prezentacji, możliwości wzbudzenia pozytywnych emocji, wywołania spontanicznego zainteresowania, ani na budowaniu całej swojej historii”

    Fajęcka uważa, że wielu polityków, którzy mieli szansę na zwycięstwo, przegrało jedynie z braku dobrze opracowanej całej koncepcji marketingowej.

    „Niestety, politycy, podobnie jak niektóre firmy zlecające kampanie, nie zawsze zdają sobie sprawę, że niezależnie od ilości publikacji, budżetu na marketing, liczby wyświetleń bez doskonałego planu komunikacji marketingowej, adekwatnego do dzisiejszych czasów, nie osiągną sukcesu, nawet gdyby kandydat wychodził z lodówki”– dodaje Fajęcka.

    Jednym z przykładów takiej skutecznej komunikacji było wykorzystanie mediów społecznościowych. Zamiast jedynie publikować suchą treść polityczną, niektórzy kandydaci korzystali z interaktywnych form treści, takich jak ankiety, quizy czy konkursy oraz nieszablonowe podejście do odbiorców. Dzięki temu budowali zaangażowanie swoich obserwatorów i prowadzili bardziej osobistą komunikację.

    Aleksandra Fajęcka twierdzi, że: „Innym skutecznym podejściem było wykorzystanie storytellingu, czyli opowiadania historii, której celem było wzbudzenie emocji u odbiorców. Kandydaci, którzy potrafili przedstawić swoje przesłanie w sposób, który dotykał osobistych doświadczeń wyborców, zwykle odnosili większy sukces.”

    Należy jednak zauważyć, że nawet najlepiej przemyślane kampanie nie zawsze odnoszą sukces. Niezbędne jest bowiem zaangażowanie wszystkich elementów marketingowych od koncepcji marketingowej, sposobie jej wdrażania, planu medialnego i budżetu marketingowego. W ostatecznym rozrachunku, to wyborcy decydują, którzy kandydaci zostaną wybrani. Dlatego ważne jest, aby kampanie skupiały się nie tylko na przekonaniu, ale także na autentyczności i rzetelności w prezentacji swoich wartości i celów.

    Kampanie polityczne przed wyborami samorządowymi do 5 kwietnia charakteryzowały się często tendencjonalnością i brakiem możliwości bliskiego kontaktu emocjonalnego z kandydatami. Jednakże, niektóre z nich zdołały przełamać tę tendencję, stosując skuteczną komunikację marketingową opartą na wywołaniu spontanicznego zainteresowania. Dla przyszłych kampanii warto wyciągnąć wnioski z tych doświadczeń i skoncentrować się na budowaniu autentycznych relacji z wyborcami.

    Aleksandra Fajęcka analizy analizy komentarze badania banki bankowość biznes budżet dane dochody dofinansowanie działalność działalność gospodarcza emeryt emerytura Fajęcka fakty finanse firma gdzie inwestować gdzie lokować gospodarka ile kosztuje informacje instytut mobile Instytut Mobile Marketingu inwestowanie kariera kraj lokaty Międzynarodowy Instytut Marketingu Mobilnego ministerstwo najświeższe wiadomości oszczędności pieniądze PIT podatki Polacy Polak PolandGo politycy polityka Polska praca przedsiębiorstwo przychody reklama polityczna reklama polityków rencista renta rząd spółka świat Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zarobki zawód zawody
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleSondaż Społeczny: Jak Polacy Oceniają Jakość Życia i Satysfakcję z Pracy
    Next Article Badanie Instytutu Mobile Marketingu: Polacy a Kampanie Reklamowe – Co Wyłaniają Wyniki

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności