Coraz więcej Polaków deklaruje, że robi zakupy online.
Ta grupa stanowi już 72% internautów z czego ponad 90% przynajmniej raz w miesiącu korzysta ze sklepów internetowych. Te dane pokazują jak bardzo popularne są zakupy w sieci. Klientów przybywa, więc często zastanawiamy czy nie warto byłoby założyć własny biznes i otworzyć e-sklep jako główne źródło dochodu lub jako sposób na dorobienie do etatu.
Niezależnie jaką decyzję podejmiemy, aktualne pozostanie pytanie „Ile można zarobić na sklepie internetowym i czy to w ogóle się opłaca”.
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednak tak prosta i jednoznaczna, oraz zależy od wielu czynników.
Jeżeli na początku swojej kariery chcesz uniknąć ryzyka z wydawaniem pieniędzy (albo ich jeszcze nie masz wystarczająco dużo) na towar i jego magazynowanie, możesz spróbować swoich sił w dropshippingu.
W tym modelu będziesz odpowiadał za obsługę klienta i marketing, a za wysyłką asortymentu oraz jego magazynowanie odpowiada i zajmuje się hurtownia z którą podejmiesz współpracę.
W tym przypadku Twoim zarobkiem będzie uzyskana marża. Trzeba jednak pamiętać, że im wyższa marża tym wyższa cena towaru. Jak pokazują analizy dotyczące sprzedaży online, jednym z najważniejszych i decydujących czynników, który ma wpływ na decyzje zakupowe jest niska cena produktu.
Ponadto, klienci bez większego trudu mogą porównywać przeróżne oferty w internecie i w końcowym efekcie wybiorą te, które są w niższej i korzystnej dla nich cenie. Dlatego wybierając dropshipping warto porównać w której hurtowni jest szansa na uzyskanie korzystnych dla Ciebie rabatów oraz zapoznać się z warunkami obsługi np. w jaki sposób jest pakowany towar i czy przesyłka jest odpowiednio zabezpieczona oraz czy istnieje możliwość jego zwrotu. Konkurencyjność to podstawa od której będzie zależeć twoje wynagrodzenie. Im więcej będziesz miał klientów, tym więcej sprzedasz i tym samym więcej zarobisz, dlatego kalkulując marże warto zapoznać się jak kształtują się ceny u konkurencji.
Założenie własnego e-sklepu wiąże się z wyborem asortymentu cieszącego się sporym zainteresowaniem potencjalnych klientów.
Odpowiednie produkty to podstawa Twojego sklepu internetowego i szansa na skuteczną sprzedaż. Według statystyk w sieci najczęściej kupujemy odzież, obuwie oraz akcesoria modowe, zabawki, kosmetyki, perfumy, książki, filmy, płyty z muzyką, a także artykuły do wyposażenia domu. Popyt na te produkty co prawda „przyciąga” odbiorców, ale oznacza większą rywalizację z konkurencją o konsumenta.
Jeśli więc chcesz zarabiać na sklepie internetowym, powinieneś znaleźć branżę, w której współzawodnictwo nie jest aż tak mocne, a jeżeli zdecydujesz się na popularny asortyment, koniecznie zadbaj o działania marketingowe, aby dotrzeć do jak największej rzeszy klientów. Dobry marketing daje ogromne możliwości w zakresie zwiększania sprzedaży.
Umieszczenie dobrych jakościowo zdjęć i szczegółowych opisów to podstawa. W tradycyjnym sklepie każdy z nas ma możliwość obejrzenia i przyjrzenia się z bliska produktom, a dopytać o szczegóły możemy sprzedawcę. W sklepie internetowym jesteśmy ograniczeni i możemy tylko polegać na zamieszczonych fotografiach. Fachowa obsługa i „bycie” do dyspozycji użytkowników zawsze, gdy mają jakieś pytania przyciągnie klientów do twojego biznesu. Duże znaczenie ma również prowadzenie bloga firmowego i aktywność w social mediach. Takie działania pozwalają podnosić sprzedaż, a także dają możliwość zbierania wielu cennych informacji na temat jakości usług i oczekiwań użytkowników. Warto również organizować różnorodne akcje promocyjne, uruchomić program lojalnościowy lub przygotować specjalne rabaty dla osób, które regularnie robią zakupy w Twoim sklepie. Przyciąganie uwagi odbiorców oraz budowanie rozgłosu poprzez wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych, sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Umiejętne wykorzystanie fraz kluczowych, pozycjonowanie oraz atrakcyjność treści, które rozpowszechniasz pozwolą Ci się poznać szerokiemu gronu odbiorców i skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów. Dlatego też warto zadbać o oprawę graficzną witryny sklepowej. To jeden z ważniejszych elementów. Estetycznie wykonana strona, prosta i przejrzysta w użytkowaniu w dużym stopniu ułatwia robienie zakupów. Pamiętaj, że pozytywne doświadczenie użytkownika, przekonuje i zachęca go do kolejnych zakupów. Do powrotu do sklepu będzie również pomocna wyszukiwarka, która powinna znajdować się w widocznym miejscu na stronie naszego sklepu. Dzięki niej możliwość sprawdzenia historii wyszukiwania oraz szybkie odszukanie interesującego produktu będzie dodatkowym atutem dla klientów i zachętą do skorzystania z oferty sprzedażowej.
Wg. analizy Instytutu Mobile&Digital Marketingu, średnia wartość przychodów ze sklepu odzieżowego, zaangażowanego w promocję to 8-12 tyś zł netto.
To, że, na sklepie internetowym da się zarobić, nie podlega jakimkolwiek wątpliwościom, czego dowodem jest Jeff Bezos jeden z najbogatszych ludzi na świecie. A ile? Uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie nie znajdziemy w żadnym poradniku. Głownie to zależy, od tego co sprzedajesz i jakim zainteresowaniem cieszy się Twój asortyment. Mamy jednak nadzieję, że ten artykuł przybliży Ci temat i pomoże w uruchomieniu sprzedaży online.
Red. Karolina Motylewska
Źródło:
www. sky-sho.pl
www. toponline.pl