Właściciele marek, firm, realizując. swoje kampanie marketingowe, zawsze wychodzą z założenia, że ich produkt jest najlepszy i wystarczy dać 5 lub 10 procent zniżki, a klient rzuci się jak przysłowiowy „Reksio na szynkę”.
Niestety nie. Tak to nie działa. Rzeczywiście, opracowując plan aktywności marketingowej, zwiększającej skuteczność sprzedaży, musimy założyć, że promowany produkt jest najwyższej jakości. Jakość bowiem w dzisiejszych czasach ma szczególne znaczenie. Polak 500 plus, przyzwyczaił się do standardów jakościowych: Biedronka czy Lidl oferują dobre, smaczne, a nawet ładne produkty w doskonałych cenach.
Tak samo musimy patrzeć na oferowany przez nas produkt. Dobry, atrakcyjny i w korzystnej cenie. To zasada numer jeden.
Co dalej? Jak opracować skuteczny przekaz marketingowy? Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady realizacji kampanii:
Jasny, klarowny przekaz.
- Wydawałoby się, że jest to oczywiste, jednak nie do końca. Czasem znając swój produkt lub markę komunikujemy się tak, jakby całe nasze społeczeństwo miało wiedzieć czym jest „wspaniały XYZ, który musisz wypróbować!”
Niestety nie. Opisujmy szczegółowo, precyzyjnie np.
Wyjątkowy krem na zmarszczki, który poprawia jakość skóry już w ciągu 20 dni! Efekt widoczny!
Atrybuty
to słowo określa wszystko. Misję, wizję marki czy produktu. Jeśli masz produkt, który nie wyróżnia się na rynku pod względem atrybutów, musisz mieć chociaż dużo pieniędzy na promocję. B