Polakom ciężko wybudzić się z marazmu pandemicznego. Powrót do firmowej rzeczywistości, może wydawać się niezwykle ciężki, a nawet bolesny. Nastroje Polaków bywają różne, nie tylko z punktu widzenia perspektywistycznego ale również psychicznego.
Jakie kierunki rozwoju przewiduje Instytut Mobile&Digital Marketingu. Co zmieni się w najbliższym czasie? Na te pytania odpowie Aleksandra Fajęcka MBA, DBA twórca brandu, założycielka AFA MEDIA, wykładowca Collegium Humanum.
Czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie?
Z przeprowadzonych przez Instytut Mobile&Digital Marketingu badań wynika, że zmiany będą widoczne przede wszystkim w obszarze prowadzenia biznesu. Część firm, a nawet ogólnopolskich korporacji utrwala tryb pracy zdalnej. Są to przede wszystkim oszczędności w zakresie wynajmu powierzchni, kosztów stałych, większa wydajność pracowników w tym właśnie trybie. Dodatkowo, obszar biznesu podzielił się obecnie na dwie grupy. Pierwsza, chętna do podjęcia nowych wyzwań, gotowa na zmiany tzw. działająco-wdrażająca.
Druga natomiast, zamknięta, pełna lęku i strachu, braku motywacji tzw. grupa stagnacyjna, która ze względu na długotrwałe przebywanie w zamknięciu, nie jest w stanie podjąć żadnych działań zmierzających do rozwoju biznesu. Ten podział jest niezwykle widoczny na rynku.
Grupa pierwsza ma obecnie ogromne możliwości do realizacji swoich celów i zamierzeń. Wystarczy opracowanie poprawnego planu strategicznego, aktywności marketingowej, a sukces jest pewny.
A jak teraz powinien rozwijać się biznes, w którą stronę powinniśmy iść?
Ciężko odpowiedzieć na takie pytanie, jednak w obecnej chwili, jak nigdy liczy się nowatorskość, szybkie działanie i wdrażanie oraz oczywiście rozwój obszaru digital’owego firmy.
Polacy, są zmęczeni pandemią, co zresztą pokazał pierwszy weekend z otwartymi ogródkami. Zapotrzebowanie na rozrywkę, normalność jest ogromna. Socjologowie i medioznawcy dywagowali, czy po czasie lockdownu, nie zmienią się preferencje Polaków w zakresie spędzania wolnego czasu, spożywania posiłków głownie w domu, jednak jak widać, naród tylko czekał na hasło „otwarcie”.
Czas pandemii spowodował przede wszystkim rozwój edukacji w zakresie digitalu. Ci, którzy nie mieli styczności z innowacjami technologicznymi, komunikatorami internetowymi, zakupami online, teraz w większości doskonale się w tym poruszają. Mowa o grupie nauczycieli, wykładowców, a nawet o studentach czy sprzedawcach, którzy zmuszeni byli do rozwoju swojej sprzedaży poprzez działania Internetowe.
A jak AFA MEDIA rozwinie się w najbliższym czasie?
My również mieliśmy czas na opracowanie nowych strategii, kierunków rozwoju nie tylko przedsiębiorstwa, ale również już istniejących produktów.
Finalizacja narodowej aplikacji mobilnej opartej na Augmented Reality, wdrożenie jej do sierpnia 2021, rozwój własnego VOD, które jest w trakcie finalizacji, realizacja produkcji własnych: seriali, filmów, produkcji rozrywkowych oraz pełna integracja z systemem Adhello, autorskim adserwerem integrującym dane.
Szykujemy również projekty klienckie, ogólnopolskie, które startują już od czerwca. To nowość w naszym portfolio, ze względu na kompleksowość działania i ogromne zaangażowanie projektowe.
Jaką radę może Pani dać Przedsiębiorcom, którzy nie mogą się zmotywować?
Motywacja, rzeczywiście jest kluczowa. Czasem po prostu opadamy z sił, jednak moja rada to przede wszystkim wykorzystanie tego czasu. Drugi raz się on raczej nie powtórzy aczkolwiek nie wiadomo (śmiech). Stąd to co wydarzyło się w ostatnim roku, daje nam możliwości, których wcześniej nie było. Zwłaszcza, jak wspomniałam w obszarze digital’u. Jeśli więc planujemy stworzenie sklepu internetowego, portalu, teraz jest ten czas, a ja kibicuję wszystkim innowatorom.
Red. Aneta Mostkowska