Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 19 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Ile można zarobić na prowadzeniu bloga?
    Biznes

    Ile można zarobić na prowadzeniu bloga?

    PolandGoBy PolandGo2 lutego, 2023Brak komentarzy5 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Tempo, w którym rozwija się internet, jest błyskawiczne. Zanim popularność zyskały obrazki i filmy oraz vlogerzy, to właśnie blogerzy niepodzielnie rządzili w internecie.

    Blog to forma internetowego pamiętnika, a osoba go spisująca jest właśnie blogerem.

    Prowadzący bloga ludzie mogli nieodpłatnie zacząć dzielić się swoimi zainteresowaniami, pokazać siebie i swoją  twórczość, ale także i swoją codzienność. Często wpisy są bardziej merytoryczne niż filmy czy zdjęcia, bo do tekstu można dodać przypisy, cytaty i złote myśli oraz komentarze innych twórców. Wraz z ubiegającym czasem, okazało się, że nasze zainteresowania i pasje mogą być sposobem na zarabianie i to całkiem niezłych pieniędzy. Od prowadzenia internetowego bloga zaczynały Maffashion czy Jessica Mercedes i do tej pory wiedzie im się bardzo dobrze.

    Przeciętny człowiek każdego dnia spędza prawie 3,5 godziny w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że wielu reklamodawców uznało, że są one świetnym kanałem dystrybucyjnym i tam właśnie szuka swoich klientów, za pośrednictwem blogerów (i nie tylko). Płatne kampanie stały się powszechne, a stawki za publikacje są różne i zależą od liczby odbiorców oraz zamieszczanych tematów.

    Zarobki płynące z założenia bloga są bardzo różnorodne. Wpływ na nie ma jego popularność, tematyka, jak i ilość odbiorców. Zarobki blogerów wahają  od kilkuset złotych do nawet kilku lub kilkunastu tysięcy. Za wpis na blogu można zarobić średnio od 1.500 zł do 3.500 zł, natomiast za post w mediach społecznościowych od 700 zł do 1.200 zł.

    W przypadku blogów, które mogę pochwalić się ponad 1 milionem odsłon miesięcznie, stawki są zdecydowanie dużo wyższe i „dochodzą” nawet do kilkudziesięciu tysięcy,  a w skrajnych przypadkach może to być i kilkaset tysięcy złotych.

    To, ile zarobisz zależy od Ciebie i tematów, które będziesz prezentował oraz czy zainteresujesz nimi swoich odbiorców. Bo to głównie od nich zależy, czy będą chcieli zostać z Tobą na dłużej oraz czy zdobędziesz ich przychylność i podtrzymasz relacje.

    Wykonanie konkretnego zlecenia i otrzymanie zapłaty wiąże się z odprowadzaniem podatku i podpisaniem umowy cywilnoprawnej.

    Co więcej, jeśli generujesz systematyczne przychody, będziesz musiał założyć działalność gospodarczą.

    Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na blogu możesz także promować własne produkty.

    Istnieje 6 najskuteczniejszych sposobów zarabiania na blogu:

    1. Współpraca z markami.
    2. Reklamy i programy partnerskie.
    3. Sprzedaż artykułów sponsorowanych.
    4. Sklep internetowy.
    5. Sprzedaż własnych produktów
    6. Szkolenia i konferencje.

    Natomiast najpopularniejsze tematy i rodzaje blogów to:

    1. Blogi o modzie i urodzie
    2. Blogi podróżnicze.
    3. Blogi
    4. Blogi na temat fitnessu i zdrowia.
    5. Blogi osobiste
    6. Blogi
    7. Blogi
    8. Blogi DIY,czyli „zrób to sam”.

    Blogerzy są coraz bardziej atrakcyjni dla marketingowców, ponieważ mają wpływ na swoich odbiorców, a poprzez swoje działania w internecie i przyczyniają się do podejmowania konkretnych decyzji zakupowych czy biznesowych, kreując określone opinie oraz budując zaangażowanie wokół publikowanych przez siebie treści.

    Zanim jednak zaczniemy zarabiać, musimy zainwestować, założyć bloga i stworzyć własną, profesjonalną stronę internetową, dzięki której przyciągniemy więcej odbiorców. Sam start jednak nie musi być kosztowny, ponieważ domeny w pierwszym roku to niewielki wydatek, a za hosting w niektórych firmach możemy płacić miesięcznie. Inwestując czas, pieniądze, pracę na blogu, tak naprawdę inwestujesz w 100% w swoją platformę, której nikt nie ma prawa Ci odebrać.

    Myśląc o blogu z własnym hostingiem i domeną, koszty w skali roku zaczynają się od ok 200 – 250 zł. Rosną w miarę tego jak rozrasta się nasz blog. Najpopularniejszym serwisem wśród blogerów jest zdecydowanie WordPress. Panel jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, zatem nie trzeba być informatykiem, żeby Twoja strona wyglądała tak, jak tego oczekujesz.

    Budowanie zasięgów bloga lub kanału w mediach społecznościowych zwykle jest czasochłonne i dosyć trudne. Dlatego bardzo ważne jest opracowanie kategorii i tagów, które będą porządkowały twojego bloga. Równocześnie staraj się rozpropagować swojego bloga poprzez inne kanały społecznościowe. Udzielaj się na forach tematycznych oraz w komentarzach na innych blogach. Zostaw swój ślad w Internecie, dzięki któremu więcej osób trafi na Twojego.

    Żeby się wyróżnić, zadbaj o ciekawą treść, która zwróci na Ciebie uwagę i przyciągnie tych, którzy Cię jeszcze nie znają.

     

    Taka aktywność zwiększy liczbę obserwujących i Twoją pozycję w zakresie negocjacji wynagrodzenia. Celność komunikatu, ciekawe prezentacje oraz budowanie wzajemnych relacji to klucz do sukcesu i zyskania konkretnych pieniędzy.

    Niech Twój blog wyróżnia się jakością i wzbudza zaufanie. Dobra treść to jednak nie wszystko. Nie tylko zawartość twoich wpisów ma znaczenie. Pamiętaj, że jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Dlatego tak ważna jest szata graficzna strony, odpowiedni dobór zdjęć i sprawność działania. Ważna jest również aktywność i oddanie  Twoich potencjalnych klientów w to „w czym działasz”. Jeśli Twoi odbiorcy są  zaangażowani w to, co robisz,  zaczną komentować i udostępniać dalej Twoje treści, a przecież o to głównie chodzi.

    Do najważniejszych obowiązków blogera należy:

    1. Tworzenie treści w Internecie
    2. Odpisywanie na maile, komentarze i wiadomości
    3. Robienie i publikowanie zdjęć
    4. Tworzenie społeczności, z którą jest się w stałym kontakcie
    5. Działalność komercyjna i reklamowa

    Media społecznościowe są już nieodłączną częścią świata. Dotarcie z konkretnym komunikatem do określonej grupy docelowej to dobre „posunięcie” biznesowe.K

    Reakcje konsumenta, tematyka treści, ciekawe zdjęcia i wzajemne relacje to klucz do sukcesu i odpowiedź na pytanie „Ile można zarobić na blogu?”. Jeśli odbiorcy zauważą, że zlekceważysz swojego bloga, to sami przestają na niego zaglądać, a Ty przestajesz wtedy zarabiać. Pamiętaj- w każdym działaniu ważna jest systematyczność.

    Red. Karolina Motylewska

    Źródło:

    www. google.com

    www.gowork.pl

     

    analizy analizy komentarze biznes blog budżet dane dofinansowanie działalność działalność gospodarcza fakty finanse firma gospodarka informacje inwestowanie jak zarabiać jak zarabiać na blogu kariera kraj ministerstwo najświeższe wiadomości pieniądze PIT podatki PolandGo polityka Polska praca przedsiębiorstwo rząd spółka świat Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zawód
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Article750 mln zł na wsparcie ratownictwa medycznego
    Next Article Piekarnie i cukiernie skorzystają od 1 kwietnia z obniżonej stawki na gaz – to 200,17 zł za MWh

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności