Psychologia

SOS! Twój humor i samopoczucie zabijają werwę do pracy? Wypróbuj te metody.

Czasem opadasz z sił, stan przygnębienia i irytacji sięga zenitu i wcale nie masz ochoty na wdrażanie nowych koncepcji biznesowych, jednak wiesz, że jest to konieczne. Co zrobić aby polepszyć swoje samopoczucie i zacząć działać? Zapoznaj się ze wskazówkami psychologa.

Wstałeś rano wyspany, wydawało się więc, że dzień powinien należeć do tych lepszych. Jednak coś poszło nie tak. Komentarz żony, męża, irytacja spowodowana zachowaniem dzieci lub po prostu przemęczenie sprawiło, że Twój humor od śniadania wzwyż, zaczął szwankować. Poznaj rady eksperta, co zrobić aby dzień nie należał do „spalonych”:

  1. MUZYKA

Sięgnij po słuchawki, włącz muzykę głośno (koniecznie na słuchawkach). Muzyka nie może być melancholijna, spokojna, nawet jeśli taką preferujesz. Jeśli korzystasz ze smartfona i posiadasz spotify włącz np. „Happy Hits” „Bardzo Dobry dzień”

  1. RUCH

Jeśli nie możesz lub nie chcesz iść biegać, korzystając z pkt 1, poruszaj się w rytm muzyki. Jeśli jesteś w biurze lub mieszkasz z dużą ilością domowników, zamknij się na 2-5 minut w łazience. Ruszając się w rytm muzyki, pozbywasz się stresu a Twój mózg, zaczyna odbierać pozytywne bodźce.

  1. ODDECH

Zamknij oczy, usiądź wygodnie, dotykając pełnymi stopami podłogi. Wybierz liczbę liczbę od 10 (10 lub 20,30..) i w myślach, od tyłu odliczaj (czyli np. 10-9-8-7 itd.) Jeden oddech to jedna liczba. Liczymy wydechy powtarzając przy każdym odpowiednią liczbę np. bierzemy wdech, robimy wydech i mówimy do siebie 10, bierzemy kolejny wdech i na wydechu w myślimy 9 itd. Jeśli w pewnym momencie się pogubisz, zdekoncentrujesz, wróć na spokojnie do liczenia, zaczynając ponownie od liczby którą wybrałeś na początku (tak jak w tym przypadku 10). Jeśli dojdziesz już do 1, możesz ponownie przejść cały cykl lub zakończyć na tym swoją praktykę. Po takim seansie Twoja głowa powinna być znacznie spokojniejsza. 

  1. AUTO

Są metody dziwne i dziwniejsze, ta akurat jest z serii tych drugich. Jeśli pierwsze trzy opcje nie pomogły, czwarta choć nietuzinkowa czasem się sprawdza. Zrób rundkę dookoła terenów zabudowanych, domów lub odwrotnie pól, lasów, terenów które Cię uspokajają. Wystarczy 20 minutowa przejażdżka, aby poprawić sobie humor.

 

  1. POCAŁUNEK

Ta opcja jest dla tych, którzy są w związkach, chociaż niekoniecznie.. Dotyk drugiej osoby oraz pocałunek, wywołują endorfiny, które wprawiają nas w lepszy nastrój. Znajdź chwilę, podjedź do partnera lub partnerki na parominutowe spotkanie, nawet podczas przerwy w pracy..:)

 

  1. CZEKOLADA

To opcja niestety nie najlepsza z punktu widzenia dbania o sylwetkę, jednak w zakresie zdrowotnym, jak najbardziej. Może dostarczyć nam witamin A, B, E oraz składników niezbędnych do produkcji serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Działa antynowotworowo, chroni pamięć, opóźnia starzenie, działa przeciwzapalnie, nawilżająco, tonizująco, rewitalizująco. Oprócz poprawy nastroju, poprawia koncentrację. Jeśli więc żadna z powyższych metod nie działa na Ciebie, wypróbuj opcję numer 6, która na pewno sprawi cuda.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may also like