Biznes Nowe Technologie Wiadomości

Kancelaria Premiera na WhatsAppie- nowy projekt dotyczący COVID-19

Polacy zaniepokojeni obecną sytuacją związaną z koronawirusem, coraz częściej szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania nie tylko w Internecie ale na infoliniach Sanepidu, NFZ czy też dzwoniąc do poszczególnych szpitali.

W związku z tym, Kancelaria Premiera uruchomiła specjalnego bezpłatnego czatbota, za pomocą którego Polacy będą mogli szybko i wygodnie uzyskać informacje związanie z epidemią koronawirusa. Chatbot dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Chatbot, odpowiada na pytania dotyczące samego przebiegu choroby, kwarantanny i jej obowiązywania, obecnej sytuacji społecznej, a także obala mity dotyczące COVID-19.

Jak informuje serwis rządowy gov.pl

Zagrożenia związane ze zmieniającym się charakterem pandemii nie zostały jeszcze w pełni zażegnane, dlatego świadomość społeczna ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia wpływu koronawirusa na polski system opieki zdrowotnej. W związku z tym kontynuujemy nasze wysiłki w celu dostarczania Polakom wiarygodnych i aktualnych informacji na temat zagrożeń zdrowotnych i zaleceń profilaktycznych. Uruchamiana właśnie linia informacyjna poświęcona koronawirusowi, która dostępna będzie dla każdego użytkownika popularnego komunikatora, bez wątpienia stanowi ważne narzędzie służące realizacji tego celu – komentuje Szef KPRM, minister Michał Dworczyk.

Linia informacyjna, umożliwi uzyskanie odpowiedzi na pytania związane z koronawirusem za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. To nowa i bezpłatna usługa, która dostarczy dokładnych, wiarygodnych i aktualnych informacji o wirusie np. dot. działań profilaktycznych, objawów koronawirusa, albo bieżącą liczbę zachorowań w Polsce. Dodatkowo chatbot opisze też zalecenia odnośnie izolacji i porady związane z podróżowaniem.

Aby skorzystać z usługi, należy zainstalować aplikację WhatsApp na swoim telefonie, następnie zapisać numer 532 085 575 w kontaktach i wysłać wiadomość za pośrednictwem aplikacji. Od tej pory zaczyna się komunikacja.

Czatbot na temat koronawirusa został zbudowany na bazie WhatsApp Business API we współpracy z firmami Chatbotize i InfoBip.

Nowe rozwiązanie to całodobowy, natychmiastowy dostęp do informacji o koronawirusie. W przypadku bardziej zaawansowanych pytań, zostaniesz przekierowany do zasobów online.

Czatbot ma też możliwość przełączenia do żywych konsultantów w celu uzyskania informacji spoza zakresu FAQ.

Dane pochodzą z gov.pl

1 Comment
  1. Rafał 7 miesięcy ago
    Reply

    Naprawdę dobry artykuł! Każdego dnia wprowadzamy podobne rozwiązania dla klientów z różnych branż. Dzięki zastosowaniu technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) znacznie poprawiliśmy skuteczność AI-Chatbot InteliWISE. Klient, używając swojego naturalnego języka codziennego, zadaje pytanie, a wirtualny doradca natychmiast daje gotowe rozwiązanie jego problemu. Opisujemy niektóre z naszych przykładów z InteliWISE w Polsce i na całym świecie na http://www.inteliwise.pl

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may also like