Biznes Gospodarka Wiadomości

Sieć Netto najszybciej rozwijającym się dyskontem w kraju. Nowe sklepy w każdym miesiącu

Sieć Netto ostro walczy z konkurencją, co miesiąc w różnych zakątkach Polski, otwierają się nowe sklepy, a w nich gigantyczne promocje, ciekawe produkty, a kampanie reklamowe Marki widoczne są we wszystkich obszarach marketingu. O rozwoju sieci pisaliśmy tu.

W styczniu sieć, rozszerza się o kolejne placówki. Przemyśl, Dąbrowa Górnicza, Żychlin, Nowe Miasto Lubawskie, GrudziądzŻagań, Raszyn.

Historia Marki jest niezwykle ciekawa.

Netto przejęło Tesco czyli markę znaną w całym kraju z dużych hipermarketów i supermarketów. Obie firmy pojawiły się w naszym kraju w tym samym roku. 25 lat temu Netto przyjęło jednak inną strategię rozwoju niż Tesco, Biedronka czy Lidl.

Pierwszy sklep Netto w Szczecinie otwarto w 1995 roku. W sumie zatrudnia ponad 5 tys. osób.

Historia firmy rozpoczęła się w 1906 roku w duńskim Aarhus powstał dom towarowy Salling, uruchomiony przez Ferdinanda Sallinga. Pracował w nim aż do swojej śmierci w 1953 roku, udało mu się przekształcić biznes w spółkę akcyjną pod nazwą F. Salling.

Po śmierci Ferdinanda Sallinga firma została przejęta przez jego syna Hermana, który jeździł po świecie w poszukiwaniu inspiracji i nowych pomysłów, a potem postanowił skupić się na rozwoju różnych konceptów handlowych. W 1960 r. Herman Salling otworzył pierwszy sklep spożywczy pod szyldem Føtex, w którym sprzedawano zarówno żywność,  jak i elektronikę, odzież, książki. Obecnie w Danii znajdziemy 88 sklepy Føtex.

Dziesięć lat później, została wdrożona nowa koncepcja, sprzedaż tanich produktów, odpowiadających potrzebom klientów. W 1970 roku otworzyła pierwszy dyskont w Danii – był to sklep Bilka, który miał wielkość hipermarketu. Pierwsza placówka znajdowała się w Tilst, niedaleko Aarhus. Pomysł stworzenia Bilki zrodził się z wizyty Hermana Sallinga w Niemczech, gdzie narodziły się dyskonty. Obecnie w Danii działa 18 sklepów Bilka.

11 lat później powstało Netto. Pierwszy sklep został otwarty został w Kopenhadze w 1981 roku. Początkowo towary były sprzedawane z palet jak w każdym dyskoncie, ale z czasem wygląd sklepów i ich oferta stały się bliższe supermarketowi. Obecnie na terenie Danii działają 442 sklepy pod szyldem Netto.

Netto jest jedyną marką z grupy Salling, która rozszerzyła działalność poza Danię. Niemieckie sklepy Netto, założone w 1990 r., zarządzane były pierwotnie przez spółkę joint venture pomiędzy Dansk Supermarked i największą niemiecką siecią supermarketów Edeka. Właściciel Netto wykupił udziały partnera w 2013 roku i odtąd prowadzi biznes samodzielnie. Warto dodać, że Edeka jest także właścicielem oddzielnej sieci dyskontów pod nazwą Netto Marken-Discount, która jest całkowicie niezwiązana z duńskim Netto.

Historia polskiego Netto rozpoczęła się w 1995 roku w szczecińskiej dzielnicy Dąbie. Tam właśnie przy ul. Emilii Gierczak otwarto pierwszy sklep, oferując bardzo niskie ceny, co było magnesem dla klientów.

W latach 90. klientów szczególnie przyciągał do Netto także wybór towarów z Niemiec, które w owym czasie nie były standardem w sklepach. Czołowe niemieckie dyskonty, czyli Lidl i Aldi zadebiutowały w Polsce dopiero wiele lat później.

Jak podaje sieć, asortyment obecnie zakłada ok. 95 proc. produktów od polskich dostawców. Wyróżnikiem Netto Polska jest koncept dzierżawców. Są to stoiska piekarnicze oraz mięsne ponad 100 lokalnych firm, które są mocno rozpoznawalne w danym regionie.

Jak podaje Business Insider: Pod koniec 2018 roku Netto zaczęło też otwierać sklepy w nowym formacie Netto 3.0, który cechuje lepiej zaprojektowana przestrzeń i bogatszy wybór produktów różnych kategorii. Zwiększona została oferta świeżych warzyw i owoców, produktów bezglutenowych, bezlaktozowych i bezcukrowych, a także zdrowych artykułów z certyfikatem BIO i eko. W sklepach pojawiła się też strefa z gotowymi przekąskami i sokami, kawą oraz pieczywem. Pierwszy sklep 3.0 został otwarty wyjątkowo w centrum handlowym – gdańskiej Galerii Madison.

Co miesiąc otwierane są nowe sklepy Netto, a wraz z nimi przewidziane gigantyczne promocje. Wyjątkowo szybki rozwój sieci dyskontowej, może wyeliminować konkurencję w niezwykle szybkim czasie.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may also like