Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    piątek, 3 października
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»MIGGUEL – polski Andy Warhol młodego pokolenia?
    Biznes

    MIGGUEL – polski Andy Warhol młodego pokolenia?

    PolandGoBy PolandGo25 września, 2025Updated:25 września, 2025Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Urodził się w 1989 roku w Iłży ale dziś jego nazwisko coraz częściej pada wśród kolekcjonerów sztuki od Nowego Jorku, przez Amsterdam, aż po Tokio. Michał Turek w świecie sztuki znany jako MIGGUEL to artysta, który swoją historią i twórczością wyłamuje się ze schematów.

    Jego droga od zakładu karnego w Wielkiej Brytanii po międzynarodowe galerie brzmi jak scenariusz filmu.

    A jego obrazy i projekty łączące pop art, duchowość i odważne kolory sprawiają, że coraz więcej krytyków porównuje go do Andy’ego Warhola.

    Od ciemności do światła

    MIGGUEL nie ukrywa, że jego życie nie zawsze wyglądało jak marzenie. Problemy rodzinne, bieda, złe wybory, wszystko to doprowadziło go na manowce. Jednak w więzieniu los podsunął mu jamajskiego mentora Halim’a Flowers’a, niezwykle znanego artystę, który zobaczył w nim potencjał.

    Podarował mu farby i dzieło przedstawiające Boba Marleya. To był symbol nowej drogi.

    Dziś MIGGUEL mówi wprost: „Gdyby nie sztuka – nie byłoby mnie”.

     

     

    Pop Art jako język duszy

    Zakochał się w Pop Arcie, stylu, który łączy codzienność z niezwykłością.

    Podobnie jak Warhol, Michał widzi w popkulturze coś więcej niż masowość – widzi inspirację.

    W jego obrazach widać wpływy Dalíego, Picassa, ale przede wszystkim – jego własną drogę. Intensywne barwy, odwaga w formie i przesłanie:

    życie można przemalować, tak jak płótno.

    Jego obrazy sprzedają się w Holandii, Nowym Jorku, Finlandii, a coraz większe zainteresowanie budzą w Japonii. Wkrótce odbędzie się jego wernisaż w Genewie i to może być moment przełomowy.

     

    Sztuka, moda, design

    MIGGUEL nie zatrzymał się na obrazach. Tworzy markę odzieżową, w której każda bluza czy kurtka jest żywym dziełem sztuki. Ostatnio poszedł jeszcze dalej, tworzy meble artystyczne. Zamówienia płyną z całego świata. To już nie tylko artysta to twórca własnego uniwersum, gdzie sztuka przenika modę, design i życie codzienne.

    Polski Warhol?

    Porównania do Andy’ego Warhola nie są przesadą.

    Tak jak Warhol zmienił oblicze sztuki XX wieku, tak Michał Turek zaczyna redefiniować rolę sztuki XXI wieku – sztuki, która nie jest tylko na ścianie, ale towarzyszy nam na co dzień.

     

    Eksperci zauważają, że jego prace szybko zyskują na wartości. To nie tylko artysta, to potencjalna ikona kolekcjonerska.

    Są tacy, którzy twierdzą, że jego dzieła już wkrótce będą sprzedawać się za miliony dolarów.

    Dobro, które wraca

    Michał nie zapomina, skąd wyszedł.

    Podkreśla, że wspiera ludzi, którzy tak jak on kiedyś upadli, ale chcą się podnieść. To wrażliwość i duchowość czynią jego sztukę autentyczną.

    „Dobro wraca. A sztuka jest moim sposobem, żeby je pomnażać” – powtarza.

     

     

     

    Przyszłość

    Geneva, Paryż, Warszawa, Tokio to tylko kolejne przystanki. Michał Turek, MIGGUEL, ma przed sobą wszystko, by stać się jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych.

    Czy będzie polskim Warholem? Może. Ale jedno jest pewne, jego nazwisko już dziś zapisuje się w historii młodej sztuki, a kolekcjonerzy wiedzą, że teraz jest czas, by inwestować w jego dzieła.

    galeria sztuki Michał Turek MIGGUEL MIGUELL obrazy pop art PopART sztuka
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePolska na mapie start-upów – nowa fala przedsiębiorców z prowincji
    Next Article Polacy zmieniają zasady gry. FC Barcelona inwestuje w wrocławski startup Adspective

    Powiązane

    Nowa siła konsumenta: jak pokolenie Z zmienia strategie wielkich marek

    1 października, 2025

    Polacy kupują domy nad morzem… ale nie w Polsce. Fenomen zagranicznych inwestycji mieszkaniowych

    30 września, 2025

    Polacy zmieniają zasady gry. FC Barcelona inwestuje w wrocławski startup Adspective

    29 września, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Nowa siła konsumenta: jak pokolenie Z zmienia strategie wielkich marek

    Polacy kupują domy nad morzem… ale nie w Polsce. Fenomen zagranicznych inwestycji mieszkaniowych

    Polacy zmieniają zasady gry. FC Barcelona inwestuje w wrocławski startup Adspective

    MIGGUEL – polski Andy Warhol młodego pokolenia?

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Nowa siła konsumenta: jak pokolenie Z zmienia strategie wielkich marek

    1 października, 2025

    Polacy kupują domy nad morzem… ale nie w Polsce. Fenomen zagranicznych inwestycji mieszkaniowych

    30 września, 2025

    Polacy zmieniają zasady gry. FC Barcelona inwestuje w wrocławski startup Adspective

    29 września, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych