Czas pandemii zatrzymał większość branż i przedsiębiorców. Jednak są obszary, które wbrew pozorom, radziły sobie i radzą znacznie lepiej niż przed marcem 2020.
Rynek dóbr luksusowych, niezależnie od sytuacji cały czas triumfuje.
Sprzedaż apartamentów, jachtów, luksusowych aut, dedykowane usługi VIP, drogie alkohole to niezwykle pożądane obszary biznesowe w roku 2020.
Jak informuje KPMG rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2019 roku, wyniósł ponad 25 mld złotych.
W 2018 r. w Polsce mieszkało 234 tys. osób zarabiających powyżej 20 tys. złotych miesięcznie, z czego blisko 67 tys. zarabiało powyżej 50 tys. złotych.
Największym segmentem stanowiącym niemal 2/3 rynku dóbr luksusowych w Polsce pozostają samochody luksusowe, a jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi tego rynku są usługi SPA, beauty oraz usługi dedykowane takie jak krawiectwo VIP.
Wg. Badania fokusowego, przeprowadzonego na grupie targetowej premium (śr wielkość zarobków 15 tys zł+) , w dniach 10-14 sierpnia 2020 przez Instytut Mobile&Digital Marketingu, zamożni Polacy, kupujący dobra luksusowe, najczęściej inwestują swoje oszczędności w:
Jak informują przedstawiciele firm developerskich, kryzys spowodował wzrost zainteresowania mieszkaniami, a wręcz podniesienie ich cen za mkw. w największych miastach w Polsce.
Zgodnie z danymi z Wiadomości Handlowe, z powodu pandemii Covid-19 globalna sprzedaż osobistych dóbr luksusowych, takich jak odzież, torebki czy biżuteria spadła w pierwszym kwartale 2020 roku o 25-30 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, wynika z szacunków ekspertów Bain & Company sporządzonych w oparciu o dane handlowe i przewidywania czołowych producentów na świecie.
Jednak w Polsce, spadek sprzedaży odnotowany był na poziomie jedynie 15%. Dlaczego?
Wg. Badania Instytutu Mobile&Digital Marketingu, najbardziej cenione przez respondentów z grupy PREMIUM marki luksusowe to
- APART jedne z najbardzież prestiżowych salonów jubilerskich, biżuteryjnych. Oferujących najwyższej klasy biżuterię, luksusowe zegarki.
- KRUK równie luksusowa, niezwykle znana marka dóbr biżuteryjnych
- IRENA ERIS to brand kosmetyczny, oferujący najbardziej prestiżowe zabiegi kosmetyczne, SPA oraz kosmetyki wysokiej jakości.
- La Mania- ekskluzywna moda kobieca
- Sunreef, Galeon i Delphia- producenci jachtów
- Belvedere czy Chopin- polskie wódki klasy premium
Badanie, pokazało również, że wśród Polskich marek luksusowych znajdują się również unikatowe brandy takie jak:
PLON Warsaw Napoli, ekskluzywna Marka Odzieżowa, szyjąca koszule, garnitury na miarę, z najwyższej jakości neapolitańskich tkanin.
Twarzą Marki jest Krzysztof Hołowczyc, który na co dzień ubiera właśnie te garnitury.
KUO’S luksusowe zabiegi SPA oraz ekskluzywne kosmetyki z tej samej serii, dedykowane do zapracowanych kobiet, który szybko chcą przywrócić skórze piękno.
Niezaprzeczalnie Polacy preferują luksus.
Z pólek szybko znikają produkty polskie z obszaru Premium.
Począwszy od zakupu Cisowianki Perlage, w pięknej niebieskiej butelce, po alkohole Wyborową Exquisite, Sobieski Estate czy Chopin, luksusowe czerwone, białe wina z polskich winiarni, a także odzież szyta ze światowym sznytem.
Jakość, klasa jest jednak głównym wyznacznikiem, jakim kierują się zamożni Polacy kupując dobra i usługi luksusowe. O zamożnych i bogatych konsumentów z naszego kraju będą w najbliższym czasie walczyć liczni zagraniczni producenci. Dlatego warto wspierać polskie marki, które spokojnie mogą rywalizować ze światowymi, najwyższej jakości brandami.
Redakcja: Aleksandra Fajęcka