Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 19 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Telewizja w Polsce zagrożona…? Co dalej z tematycznymi stacjami telewizyjnymi? 
    Biznes

    Telewizja w Polsce zagrożona…? Co dalej z tematycznymi stacjami telewizyjnymi? 

    PolandGoBy PolandGo12 sierpnia, 2022Updated:16 stycznia, 2024Brak komentarzy5 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Wydawałoby się, że w czasie pandemii, obszar biznesu jakim jest telewizja, nie jest i nie ma szans być zagrożonym. Jednak to fikcja. Produkcje masowo zdejmowane z anteny, realizacje wstrzymane lub całkowicie anulowane, produkcja w zawieszeniu. Czy najbardziej stabilna część polskiego „tortu reklamowego” jest w niebezpieczeństwie biznesowym?

    Ten problem przeanalizował Wojciech Kowalczyk z Biura Reklamy TVP, gdzie jako zastępca dyrektora odpowiedzialny jest m.in. za rozwój produktów.

    Jak obecnie wygląda rynek telewizyjny i reklamowy w Polsce?

    W związku z tym, że Polacy pozostali w domach to telewizja jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu. Obserwujemy wzrost dziennego czasu poświęcanego na oglądanie telewizji kosztem innych mediów, takich jak np. radio. Co istotne, czas oglądania rośnie także w grupach młodych, które tradycyjnie mniej czasu poświęcają na oglądanie telewizji.

    Na rynku reklamowym – i to nie tylko w telewizji – widać spowolnienie. Część reklamodawców, jak np. biura podróży, czy linie lotnicze, z oczywistych przyczyn zawiesiła działania reklamowe. Część firm wstrzymuje się z działaniami reklamowymi do czasu, kiedy ich biznes będzie mógł funkcjonować w tradycyjnej formie. Redukcje wydatków reklamowych najmocniej dotykają takie branże jak: turystyka, motoryzacja oraz handel tradycyjny.

    Widzimy równocześnie jak na fali nowej sytuacji wyrastają jednak firmy, które wbrew rynkowej tendencji zwiększają swoje zaangażowanie promocyjne. Widzimy trzy grupy reklamodawców, którzy agresywnie przekuwają zagrożenie w szansę dla swojej firmy zwiększając wydatki reklamowe w telewizji:

    E-commerce, sklepy online, które wykorzystują swoją szansę na przechwycenie części ruchu i klientów z handlu tradycyjnego;

    Firmy oferujące produkty i usługi konsumowane głównie w domu, w tym gry komputerowe, usługi świadczone online, aplikacje mobilne, itp.;

    Firmy, które korzystają zarówno z tradycyjnej sieci sprzedaży, jak i z online’owej, które odczuwając spowolnienie w handlu tradycyjnym silniej eksploatują nowoczesne sposoby dostarczania produktów i usług.

    W trosce o reklamodawców Biuro Reklamy TVP umożliwiło bezpłatne wydłużenie naszym klientom spotów reklamowych o 5 sekund. Dodatkowy czas mogą oni spożytkować na zachętę do pozostania w domu i dokonanie zakupu przez internet lub zdalne skorzystanie z usługi. Promując społecznie odpowiedzialne zachowanie jednocześnie mogą oni kierować uwagę i ruch do nowoczesnych kanałów sprzedaży.

    Czy telewizja jest w jakimś stopniu zagrożona? Które stacje ucierpią najbardziej?

    Telewizja jako medium dostarczające m.in. rozrywkę i informację ma się dobrze. Rośnie widownia i czas oglądania stacji informacyjnych. Rekordy biją też seriale.

    Oczywiście jest to jedna strona medalu. Ta druga strona to niestety brak live show, przeniesienie na późniejsze okresy najważniejszych wydarzeń muzycznych i sportowych. Trudno powiedzieć, czy są wygrani i przegrani obecnej sytuacji.

    Z pewnością największe wyzwanie stoi przed stacjami sportowymi. Do momentu wznowienia rozgrywek sportowych posiłkują się one powtórkami. W wielu przypadkach są to unikalne momenty, w których widz-kibic może wrócić do najważniejszych meczów sprzed lat. Wszyscy jednak traktujemy sytuację braku zawodów, jako przejściową i z utęsknieniem czekamy na „pierwszy gwizdek”.

    Czy jest to czas dla mniejszych stacji telewizyjnych lub internetowych?

    Zdecydowanie część stacji tematycznych zyskuje popularność. Przede wszystkim rosną stacje informacyjne. W czasach zagrożenia szukamy wiarygodnych informacji oraz informacji podawanych natychmiast. Stacje informacyjne skutecznie odsiewają „fake-newsy”. Spośród stacji informacyjnych najbardziej popularność zyskuje TVP INFO.

    Warto tutaj też wspomnieć o nowej stacji informacyjnej BIZNES24. Kanał ten, tworzony m.in. przez Romana Młodkowskiego wystartował w idealnym dla stacji informacyjnych momencie, w którym przedsiębiorcy często interesują się zmianami w gospodarce i na rynkach finansowych. Jednocześnie stacja wypełnia lukę na rynku telewizyjnym, jest stacją w której przedsiębiorcy mogą dotrzeć do innych firm lub inwestorów i zaprezentować swój biznes.

    Na popularności zyskują też stacje filmowo – serialowe. W czasach przymusowej kwarantanny jedną z poszukiwanych form rozrywki są seriale. Podobnie rośnie popularność serwisów VOD. Jednym z oczywistych beneficjentów są serwisy subskrypcyjne, jak Netflix. Również bezpłatne serwisy VOD zyskują na popularności. W TVP VOD najbardziej wrosła oglądalność seriali – szczególnie polskich. Wzrost popularności wśród widzów przekłada się na większe zainteresowanie reklamodawców. Serwisy VOD doceniane są za możliwość dokładnego targetowania widzów, w tym także geograficznego, co jest szczególnie istotne dla usług oferowanych lokalnie lub w wybranych lokalizacjach.

    Jak będzie wyglądał rynek telewizyjny w Polsce po zakończeniu pandemii? Czy kryzy będzie długo odczuwalny?

    Za Nielsem Bohrem mogę powtórzyć, że przewidywanie jest bardzo trudne, szczególnie jeśli chodzi o przyszłość. Mimo, że pandemie nie są niczym nowym w historii ludzkości to w czasach współczesnych nie mieliśmy do czynienia z chorobą, która w tak krótkim czasie, tak bardzo wpłynęła na życie niemalże każdego z nas.

     

    Z pewnością jest to czas, który jest sporym testem dla wielu biznesów i teraz bardziej niż kiedykolwiek liczy się elastyczność i umiejętność dostosowywania biznesu do sytuacji. Telewizja, której czas oglądania i dzienny zasięg przez kilka lat z rzędu spadał, ma teraz szansę na nowo pozyskać część light-viewer’sów, czyli osoby oglądające ją rzadko. Aczkolwiek czy uda się ich przyciągnąć w dużym stopniu zależy od oferty programowej poszczególnych stacji. Z pewnością też pozostanie w domach napędzi subskrybentów serwisom SVOD, które konkurują o czas i uwagę z telewizjami.

    Myślę, że podobnie jak z e-commerce, pandemia jest okresem, który wielu graczy z rynku TV wykorzysta dla wzmocnienia swojej pozycji, ale faktycznie pozycję mogą wzmocnić tylko ci gracze, którzy mają dla widza atrakcyjną ofertę programową.

     

     

     

    gospodarka kryzys pandemia stacje telewizyjne telewizja
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleRodzinny kapitał opiekuńczy i dofinansowanie pobytu w żłobku. 610,5 tys. dzieci ze wsparciem
    Next Article Prezydent RP podpisał ustawę o dodatku węglowym

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności