Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 19 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Uwaga! Reklamodawcy! Przyszłość bez plików cookies i adresów IP
    Biznes

    Uwaga! Reklamodawcy! Przyszłość bez plików cookies i adresów IP

    PolandGoBy PolandGo1 kwietnia, 2022Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Google ponownie zapowiedział, że pod koniec 2022 roku chce wyeliminować ze swojej przeglądarki Chrome ciasteczka tzw. firm trzecich. Dla firm i branży reklamowej oznacza to prawdziwą rewolucję, to jednak nie koniec zmian.

    Dodatkową ciekawostką, jest wykorzystanie w kampaniach oraz systemach analitycznych adresu IP, które również JUŻ NIE JEST ZGODNE Z PRAWEM.

    Po co?

    Celem zaprzestania udostępniania third party cookies oraz adresu IP poprzez wykorzystanie szyfrowania jest zapewnienie lepszego bezpieczeństwa i prywatności użytkownikom internetu i mobile’a.

    Część przeglądarek jak Safari (od 03.2019), Firefox (od 09.2019) czy Edge (od 01.2020) nie przekazuje już danych do odwiedzanych stron. Jednak największy gracz na rynku – Chrome, czyli przeglądarka Google, wciąż pracuje nad finalnym rozwiązaniem.

    To samo dzieje się z IP

    W związku z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości C-70/10 w sporze z dostawcą Internetu, adres IP został zakwalifikowany jako dane osobowe. Również wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości, C-582/14 przesądził, że dynamiczny adres IP ma cechy informacji o charakterze osobowym, ponieważ jest możliwa identyfikacja jakiejś osoby fizycznej na jego podstawie.

    Podstawa prawna Art. 6 ust. 1 ustawy z 29 sierpnia o ochronie danych osobowych Dyrektywa 94/46/WE Parlamentu Europejskiego.

    Szczególną uwagę należy przywiązywać do zbiorów obejmujących adresy IP w sytuacji, gdy dochodzi do łączenia podmiotów mogących być administratorami danych osobowych. Może się bowiem okazać, że podmiot, dotychczas niemogący łączyć adresu IP z innymi danymi identyfikacyjnymi, uzyskuje taką możliwość po połączeniu podmiotów.

    W tej sytuacji adresy IP zbierane dotychczas jako dane niemieszczące się w pojęciu danych osobowych, staną się nimi w związku z potencjalną możliwością uzupełnienia ich o dane identyfikacyjne.

    Łącząc te fakty, coraz ciężej będzie na rynku weryfikować dane i wzmacniać kampanie, a co za tym idzie-sprzedaż.

    Jeden z najlepszych operatorów sieci komórkowej w Polsce PLUS, z myślą o swoich abonentach, wprowadził szyfrowanie operatorskie czyli blokowanie zewnętrznych źródeł tak, aby śledzenie nie było możliwe, dzięki czemu możemy „zgubić” adres IP i geolokalizacja będzie w pełni bezużyteczna.

    Jeśli jednak korzystasz z innej sieci, sprawdź jakie są zagrożenia.

    Co to oznacza w praktyce?


    Marketerzy utracą dostęp do części danych analitycznych oraz z profilu użytkownika gromadzonych zarówno w oparciu o wyniki wyszukiwania, jak i na podstawie obserwacji zachowania na stronie.

    Zebranych treści będzie znacznie mniej, co utrudni efektywne targetowanie reklam w oparciu o dotychczas wykorzystywane narzędzia.

    Szczególnie dotkliwie odczują to firmy, które w sposób zaawansowany segmentowały swoje bazy w oparciu o dane analityczne lub firmy analityczne nie mogące integrować danych IP z innymi danymi użytkownika.

    Automatyzowanie reklam na ich podstawie nie będzie już możliwe. Podobnie, jak efektywne targetowanie za pomocą zautomatyzowanych systemów zakupu powierzchni reklamowej Programmatic i RTB.

    Podmioty analityczne, przetwarzające adresy IP majace jednocześnie dostęp do danych łączących adres IP z innymi danymi identyfikującymi osobę, mogą naruszać prawo.

    Część naruszeń, które odczytywane będą przez system jako włamanie, naruszenie danych osobowych w tym IP, będzie zgłaszana automatycznie do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    Jakie działania powinni podjąć marketerzy w 2022/2023 roku?

    Celem zmian związanych z wykluczeniem ciasteczek jest dążenie do zapewnienia użytkownikom większej swobody w zakresie decydowania o tym, czy chcą być śledzeni i analizowani celem dokładniejszego dopasowania reklam, zwłaszcza przez podmioty nie będące administratorem danych osobowych.

    W związku z tym będzie wzrastała rola danych zero party, czyli tych podawanych dobrowolnie przez użytkownika w konkretnym serwisie, aplikacji mobilne, infolinii. Rola danych deklaratywnych, wzrośnie.

    Dla marketerów i systemów analitycznych, nadchodzi czas rewolucji, zmian, weryfikacji dotychczas prowadzonych działań i planowania strategii na nowo ze szczególnym uwzględnieniem aktywności, które pozwolą pozyskać dobrej jakości dane własne, w sposób zgodny z prawem.

    Polecamy również artykuł „Kto nas Śledzi w sieci”

    Red. Adam Bartoszewski – ekspert ds. zabezpieczeń sieci

    Grafika: https://unsplash.com

    analizy analizy komentarze biznes budżet dane działalność działalność gospodarcza fakty finanse firma gospodarka informacje inwestowanie kraj ministerstwo najświeższe wiadomości pieniądze PolandGo Polska praca przedsiębiorstwo spółka świat szyfrowanie IP szyfrowanie operatorskie szyfrowanie operatorskie IP wiadomości wydatki
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMiędzynarodowa sława. Prof. dr hab. n. med. Ireneusz Nawrot specjalista chirurgii naczyniowej i transplantologii o innowacjach w medycynie
    Next Article Ruszył chatbot informacyjny dla obywateli Ukrainy

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności