W Polsce z roku na rok wzrasta sprzedaż trunków w wyższej cenie. Jednak ta branża cały czas rośnie a marek przybywa. 

Wartość rynku alkoholi szacowana jest na ok. 40 mld zł.

Prawie połowa generowana jest przez segment piwa. Wódka to z kolei 13 mld zł. W porównaniu do tych liczb wino ma zdecydowanie mniejsze udziały, ale kwota 3,5 mld zł jest znaczną wartością rynkową.

Na rynku dostępne są coraz to nowsze marki, domowe produkcje alkoholowe oraz produkty Premium, które również cieszą się niezwykłą popoularnością.

Jednym z najnowszych brandów jest trunek o smaku marakui wyprodukowany przez Alembik Polska, który zadebiutował na polskim rynku. Pomysłodawcą Wyjebongo jest Janusz Palikot. 

– Wyjebongo to skrótowy zapis filozofii życia opartej o luz i dystans, także do siebie. Nowa, unikalna wódka o 40% zawartości alkoholu bazuje na innowacyjnej recepturze. Łączy w sobie dwie technologie – rektyfikacji, służącą głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. To wódka mocna, ale poprzez połączenie z destylatem i aromatem marakui zyskuje przyjemny dla podniebienia smak – wyjaśnia Janusz Palikot, właściciel Alembik Polska i pomysłodawca wódki Wyjebongo.

Jak powstał produkt?

Podczas jednego z wywiadów Janusz Palikot powiedział, że idea ”Wyjebongo” powstała w trakcie dialogu z followersami w jego mediach społecznościowych.

Co ciekawe, produkt jest w nieustannym rozwoju. Kolejną jego odsłoną jest trunek w eleganckiej butelce z podpisem… Lecha Wałęsy. Innymi produktami dostępnymi w sprzedaży są: Wódka Kraftowa PALIKOT jęczmień, żyto, ziemniak oraz Czysta Wódka Wybuchowa.

 

Share.
Exit mobile version