Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    sobota, 7 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Psychologia sprzedaży. Reguły dobrego sprzedawcy
    Biznes

    Psychologia sprzedaży. Reguły dobrego sprzedawcy

    PolandGoBy PolandGo1 lutego, 2021Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

     Profesjonalizm wzbudza zaufanie tak samo jak kompetencja oraz inteligencja.

    Szersze, bogatsze przygotowanie, świadome, pewne prowadzenie rozmowy czy negocjacji, skutkuje większą wiarygodnością w oczach odbiorców. Posiadana wiedza nabyta w drodze doświadczenia albo przynajmniej w drodze przygotowania teoretycznego na temat dotyczący zarówno biznesu ale również o samym odbiorcy bardzo się przydaje.

    Solidna wiedza zawodowa, merytoryczne przygotowanie, uwzględniające szczegółową wiedzę na temat produktów i usług, korzyści, zalet, ale i niedoskonałości pozwala łatwiej przekonać drugą stronę do swoich racji. Umiejętne, poparte konkretnymi argumentami zbijanie wielu obiekcji i wątpliwości dysputantów, daje zaskakujące efekty podczas biznesowych rozmów na najwyższym poziomie.

    Rzetelny, solidny handlowiec ceni rozmowy indywidualne, podczas których umiejętnie pozyskując informacje zwrotne, podejmuje konkretne działania, aby rozmowę skierować na odpowiednie tory. Często podczas zawodowych rozmów przechodzi się na lekkie tematy w celu rozluźnienia atmosfery. Umiejętnie wprowadzone tzw. small talki, w połączeniu z wcześniej zweryfikowaną wiedzą na temat dysputanta, mogą pomóc w złapaniu lepszych nici połączeń, które torują drogę do sprzedażowego sukcesu.

    Entuzjazm, zaangażowanie, pasja po stronie handlowca, są w stanie załagodzić lekkie braki merytoryczne, z których oczywiście prowadzący rozmowę wie jak umiejętnie wybrnąć. Uśmiech i pozytywna energia mogą z powodzeniem otworzyć rozmowę jak również prowadzić do efektywnego zakończenia spotkania.

    Wielu potencjalnych klientów, odbiorców ze względu na ograniczone możliwości finansowe, ma w sobie blokady, zahamowania konsumenckie, które można rozładować przy pomocy odpowiedniej atmosfery wokół marki lub towaru. Są pewne reguły, których należy się trzymać, aby zdobyć zaufanie klienta i zbudować z nim więź.

    Przede wszystkim należy wykorzystywać potencjał jakim się dysponuje. Otwartość, pewność siebie, odpowiedni język ciała oraz ton wypowiedzi mogą dać przekonujący przekaz, jeśli nie przekracza się granicy arogancji. Dobry sprzedawca potrafi słuchać, rejestrować uwagi klienta i na bieżąco na nie reagować, utwierdzając potencjalnego odbiorcę w wyraźnym zainteresowaniu odnośnie jego wypowiedzi, co tym samym wzbudza sympatię i zaufanie.

    Niebagatelne znaczenie ma tzw. dress code, to jak osoba idąca na spotkanie z potencjalnym klientem się prezentuje. Prezencja, strój powinien być dobrany do branży, w której działamy. W jednej branży panują sztywne reguły, w innej dużo lepiej wszyscy się czują w swobodnej formie, jednak wciąż należy pamiętać o profesjonalnej, schludnej prezencji.

    Prezencja i savoir-vivre silnie oddziałują w kontaktach biznesowych, dlatego należy pamiętać aby wygląd dostosować do miejsca, czasu spotkania oraz zasad panujących w danym środowisku. Podczas samej rozmowy warto pamiętać o odpowiednim tempie wypowiedzi, modulowaniu głosem, tak aby wzmacniać tonem pewne wypowiedzi, prowadząc rozmowę płynnie, używając krótkich zdań, eleganckim językiem. Warto zsynchronizować ton głosu do sposobu wypowiedzi rozmówcy, kontrolując tempo i ton głosu w wiarygodny dla konkretnej rozmowy.

    Dobry sprzedawca nie zostanie się dobrym sprzedawcą od razu, przynajmniej nie każdy. Dobry sprzedawca ma za sobą wiele nieudanych rozmów, negocjacji, w których budował zarówno swoją pewność siebie ale również uczył się na popełnianych przez siebie błędach, jak w każdej dziedzinie.

    Sukces w sprzedaży zależy w zasadzie od postawy, pozytywnej energii, która często stawiana jest przed wszystkimi kompetencjami, dzięki czemu może zrealizować określony cel.

    Na każdej rozmowie biznesowej, podczas której jedna strona pragnie osiągnąć jakiś cel, zdobyć klienta lub nawiązać współpracę, druga strona musi być przekonana do pierwszej, czyli jednym słowem należy sprzedać nie tylko samą wiedzę, umiejętności, produkt czy usługę, ale również samego siebie. Sprzedaż często generuje emocje, impuls, sympatia, jednak nie presja. Klient nie może odczuwać presji, ponieważ wycofa się bardzo szybko. Należy zbudować z nim jakiekolwiek zalążki relacji, będąc przy tym cierpliwym i przekonanym o wartości swoich racji. Najlepsi handlowcy, negocjatorzy potrafią bardzo szybko znaleźć i dzielić zainteresowania rozmówcy, co wzbudza pozytywne korelacje w odbiorcy.

    Red. Agnieszka Jaźwińska

    biznes gospodarka negocjacje psychologia psychologia sprzedaży wiadomości
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleVenture capital – finansowanie przedsiębiorstwa czy ryzyko?
    Next Article Wschodnie media kontra polska reklama

    Powiązane

    Leczenie endometriozy – bezpłatna, kompleksowa opieka dla kobiet

    7 czerwca, 2025

    Nowy park narodowy w Polsce! Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego dał zielone światło

    6 czerwca, 2025

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Leczenie endometriozy – bezpłatna, kompleksowa opieka dla kobiet

    Nowy park narodowy w Polsce! Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego dał zielone światło

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Leczenie endometriozy – bezpłatna, kompleksowa opieka dla kobiet

    7 czerwca, 2025

    Nowy park narodowy w Polsce! Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego dał zielone światło

    6 czerwca, 2025

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności