Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    środa, 4 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Nieruchomości»Branża nieruchomości pod lupą. Jak działać?
    Nieruchomości

    Branża nieruchomości pod lupą. Jak działać?

    PolandGoBy PolandGo26 kwietnia, 2020Brak komentarzy4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Z jakimi problemami zmagają się biura nieruchomości w czasach pandemii? Podpowiadamy rozwiązania.

    Pandemia odbije się negatywnie na większości branży, to nie ulega wątpliwości.  Na rynku nieruchomości odnotowano ograniczenie transakcji, co zrozumiałe biorąc pod uwagę ostrożność, niemożność finansową niedoszłych klientów. Obecna sytuacja wpłynęła w znacznym stopniu na działania agencji.

    Trudno przewidzieć, ile potrwają aktualne ograniczenia ani tym bardziej przewidzieć ewentualne kolejne podobne kryzysy zdrowotne, cywilizacyjne, gospodarcze. Jednakże zatrzymanie wszelkich działań ze strony agentów nieruchomości jest najgorszym wyjściem. Na tym etapie trudno przewidzieć jak długo potrwa bieżąca sytuacja. Dlatego pozostaje się do niej przystosować oraz umiejętnie wykorzystać wszelkie możliwości dalszego działania,  a także kreatywne testowanie i wykorzystywanie nowych technologii.

    Nieruchomości były i pozostaną oczywistym aktywem inwestycyjnym. Po okresie przestoju, z pewnością pojawią się ciekawe oferty dla klientów, jednak o tym czy developerzy oraz najemcy obniżą ceny, decydować będą indywidualne czynniki. W czasie epidemii koronawirusa zostały ograniczone, co oczywiste, spotkania pośredników z klientami. Jednak ograniczone możliwości bezpośredniego kontaktu nie zahamowały działań wielu agencji.

    Nie pozwól klientom o sobie zapomnieć!

    Utrzymuj stały kontakt z klientami. Wielu z nich mogło zmienić plany, dostosowuj się więc ofertowo, wychodź im naprzeciw. Tych, którzy podjęli jakieś działania, zapewnij o zabezpieczeniu ich transakcji.

    Bądź widoczny

    Uruchom, zaktualizuj wszelkie narzędzia kontaktu. Aktualizacja strony internetowej, informacje o nowych sposobach funkcjonowania, odpowiednia reklama w Internecie,  na kanałach social mediowych to niezbędne aktywności, umożliwiające dalsze funkcjonowanie.  Informuj o utrzymywaniu przez Twoje biuro najwyższych standardów bezpieczeństwa. Odpowiedni marketing umożliwia podtrzymanie zaufania dotychczasowych klientów.

    Aktywniej działaj na rynku najmu nieruchomości

    Przyjmuj nowe nieruchomości, poszerzaj ofertę, stwarzaj większe możliwości ofertowe dla obecnych klientów oraz przyszłych, gdyż sytuacja w końcu minie. Zintensyfikuj działania na rynku najmu, ze względu na fakt, że rynek wynajmu wciąż się odbywa.

    Jeśli spotkanie jest niezbędne, uprzedź klienta o formie one to one

    Wciąż odbywają się prezentacje nieruchomości, ale pojedynczo, z zachowaniem wszelkich ostrożności.  Jeśli klientowi zależy na bezpośrednim spotkaniu, zasugeruj, żeby nie zabierał ze sobą całej rodziny, zachowując wszelkie środki ostrożności.  Najlepiej jakby takie spotkania odbywało się wyłącznie między jednym klientem a agentem.

    Profesjonalizm i bezpieczeństwo

    Jeśli jesteś zmuszony do komunikacji bezpośredniej z klientem, pamiętaj o zachowaniu najwyższych standardów, nie tylko merytorycznych ale również bezpieczeństwa. Twoje podejście, świadczy o niezwykłym profesjonalizmie.

    Mieszkanie powinno być, wyczyszczone, sterylnie odkażone, klamki, metalowe uchwyty po każdej wizycie przetarte płynem bakteriobójczym. Na klamce oraz w pomieszczeniu powinna znaleźć się informacja „Mieszkanie świeżo odkażone”.

    Twoja osoba– powinna być oczywiście nienaganna, natomiast dodatkowo zabezpieczona w rękawiczki, maseczki, a nawet kombinezon ochronny. Czym więcej elementów bezpieczeństwa, tym większy szacunek potencjalnego nabywcy.

    Dodatkowo pamiętaj aby przez wejściem dać klientowi maseczkę oraz rękawiczki, jeśli oczywiście ich nie posiada, a także mieć przy sobie odkażony, jednorazowy długopis aby móc w razie potrzeby zostawić potencjalnemu nabywcy.

    Korzystaj z nowych technologii

    Spotkania online. Mogą w nich uczestniczyć zarówno agent, właściciel mieszkania oraz klient. Agent będąc na miejscu, łączy się z klientem w celu zaprezentowania w czasie rzeczywistym, mieszkania. Przydatne narzędzia: FaceTime, Skype, Google Hangouts, Zoom. Agent prowadzi klienta zdalnie po przestrzeni. Pokazuj pomieszczenia z różnej perspektywy. Pokaż widok z okna, otoczenie, zwracaj uwagę na reakcję klienta.

    Wideo prezentacje: Wiele agencji jeszcze przed pandemią wykorzystywała uprzednio przygotowane prezentacje, filmy, wideo prezentacje mieszkań i domów.

    Wirtualny spacer: Sporo agentów, korzysta już z takich narzędzi jak StopBrowser czy Evryplace. Uprzednio przygotowana prezentacja na podstawie zdjęć 360 stopni, tworzy wirtualną prezentację, umożliwiającą wirtualny spacer po nieruchomościach z każdego miejsca. Wykorzystywane są również drony do stworzenia filmów okolicy, wizualizacje  z lotu ptaka.

    Sprawy prawne, które są możliwe do realizacji, zorganizuj bez wychodzenia z domu

    Podpisywanie części umów odbywa się obecnie zdalnie, za pomocą wysłanych podpisanych skanów. Umowy pośrednictwa można zawrzeć zdalnie pod warunkiem oświadczenia woli złożonego w postaci elektronicznej opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Umowa sprzedaży oczywiście wymaga zachowania obecności notariusza. Notariusze oferują możliwość indywidualnego spotkania poza kancelarią, z zachowaniem wszystkich środków ostrożności. Dla osób przebywających za granicą, najlepszym rozwiązaniem jest pełnomocnictwo.

    Agenci nie muszą obawiać się również, że formalne zaświadczenia sądowe czy urzędowe będą dla nich niedostępne. Wystarczy uprzedni kontakt telefoniczny czy mailowy. Sądy i urzędy regularnie wysyłają niezbędną dokumentację.

     

     

     

    apartament dom gospodarka kryzys mieszkanie nieruchomości pandemia porady
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleArchitekci w dobie kryzysu. Branża przyszłości!
    Next Article Jesteś ubezpieczony?! Teraz możesz więcej!

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności