Rok 2020 i niespodziewana pandemia, zaburzyła działanie rynku, poszczególnych branż, rytm pracy wielu Polaków.
Część osób straciła możliwość zarobku i zastanawia się w jakim kierunku rozwijać się zawodowo. Poniżej przedstawimy top obszary, które po weryfikacji każdej z nich, wydają się nam najbardziej przyszłościowe. Co ciekawe, większość to branże związane ze stylem życia, rozrywką i spędzaniem wolnego czasu.
Pamiętajmy jednak, że mimo iż część branż ma aktualnie spory potencjał biznesowy, to na sukces firmy składa się również dobrze opracowany biznes plan, aktywności marketingowe oraz formuła prowadzenia działalności, nieszablonowość.
Nie każdy więc podmiot z opisanych poniżej branż odniesie sukces sprzedażowy.
Przedstawione obszary, dają jedynie pogląd na poszczególne sfery biznesu, które w dobie zaistniałych światowych zmian, mają potencjał sprzedażowy, rozwojowy.
Niektóre firmy, jeszcze przed pandemią działały w sposób prawidłowy lub narzekały na niewielkie wpływy, jednak w trakcie pandemii rozwijają się w zaskakującym tempie.
Polacy po pandemicznej kwarantannie, spragnieni rozrywki, relaksu, korzystają z uciech, które oferuje im miasto, wieś oraz fokusują się na aktywnościach domowych, remontach, wystroju wnętrz, aranżacjach.
Polacy, pracujący na umowę o pracę niezwykle chętnie integrują działania firmowe z wyjazdami, pracą zdalną oraz rozrywką swoją lub dzieci, która realizowana jest w godzinach pracy. Jest to w większości możliwe, ze względu na nowe, w części korporacji obostrzenia dotyczące przebywania w biurach. Pracownicy, mają możliwość zdalnej pracy lub pracy w systemie 50/50 – 50% czasu w domu, 50 % czasu w biurze.
Często więc zabierając komputer ze sobą pracują zdalnie, w różnych miejscach, restauracjach, parkach, a nawet placach zabaw.
Zdaniem analityków AFA Media i Adhello, niezwykle atrakcyjnym pod względem monetyzacji jest obszar szeroko rozumianej rozrywki, planowania czasu, atrakcji plenerowych.
Dobrze poprowadzony projekt biznesowy z tego obszaru może wygenerować wzrost przychodów nawet o 30-40 procent większy niż przed pandemią. Jakie warunki trzeba spełnić oprócz dobrze opracowanego biznes planu?
Firmy przeanalizowane przez AFA MEDIA
Restauracje, bary
Koniecznie z ogródkiem, dobrą pizzą, makaronami oraz sałatkami, miejscem dla dzieci, ciekawostkami i najważniejsze: dobrze zabezpieczonym przed koronawirusem personelem, wnętrzem, jego elementami.
Firmy budowlane, remontowe, przedsiębiorstwa realizujące prace ogrodowe, sprzedaż części i maszyn ogrodowych.
Oczywiście w zależności od sposobu prezentacji produktów, usług w sieci, promocji oraz podejścia do klienta można osiągnąć wzrost nawet 40 procentowy
Szkoły jazdy Konnej, tenisowej, tory rolkarskie, rancza, mini zoo.
Muszą być zadbane, nowoczesne, zabezpieczone pod kątem koronawirusa, posiadać udogodnienia dla klientów, WIFI dla korzystających.
Gry online, gry mobile
Których rynkowy rozwój jest już obserwowany od wielu miesięcy, a spółki giełdowe z tego obszaru spijają aktualnie finansową „śmietankę”. W minionym miesiącu globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów, a to rekordowy wynik.
Najbardziej niekorzystne obecnie branże 2020 to:
Branża turystyczna –zakwaterowanie i gastronomia (lokale, które nie miały dostaw domowych, brak pomysłu, nowego podejścia do jedzenia, produktu)
Branża eventowa
administrowanie i działalność wspierająca (do tej kategorii zaliczamy: organizatorów turystyki, pilotów, przewodników wycieczek)
Redakcja: Aleksandra Fajęcka