FRYZJER, SALON KOSMETYCZNY ORAZ INNE USŁUGI.
5 praktycznych porad dla usługodawców w dobie kryzysu- wojny na Ukrainie, pandemii.. Jak zwiększyć przychody? Co zrobić aby poszerzyć wachlarz usług?
Relacje ze stałymi klientami
Jak nie stracić stałych klientów..? Przede wszystkim zadbaj o relacje z nimi. Oprócz najwyższej jakości swoich usług, przygotuj dla nich plan samodzielnego dbania o włosy, filmy poradnicze. Klient musi czuć się zaopiekowany, zadbany również w czasie kiedy nie jest w salonie.
Zwiększ obszar działania
Jeśli twój zakład produkuje lub współpracuje z firmą produkującą kosmetyki, produkty pielęgnacyjne, dobierz odpowiednie artykuły pod konkretnego klienta i jego potrzeby. Zaproponuj regularne wizyty, maski, zabiegi, wydrukuj plan działania dla każdego klienta indywidualnie, oferuj pomoc merytoryczną, doradczą.
Rozszerz działania w sieci
Jeśli nie posiadasz strony, pilnie ją załóż. Musi być graficznie atrakcyjna, spójna merytorycznie i ciekawa kontentowo. Załóż profil na LinkedIn, Facebooku, Instagramie a nawet Tik Toku i zastanów się jak zainteresować swoich potencjalnych klientów.
Jeśli nie masz strony skorzystaj z opcji darmowej https://pl.wix.com/website/templates/html/beauty-and-hair
Lub z profesjonalnych firm projektujących strony.
Edukacja
Wykorzystaj czas na samodoskonalenie swoich umiejętności, ale również możesz edukować innych. Lekcje, szkolenia fryzjerstwa online. Osoby uczące się zawodu, chętnie skorzystają z twoich praktycznych porad, jednocześnie atrakcyjniejsze merytorycznie kursy, możesz sprzedawać.
Integracja biznesów
Sprzedawaj bony na zabiegi, w pakiecie lub osobno. Możesz również zwiększyć atrakcyjność produktu. Poprzez dołączenie innego, może zaprzyjaźnionego zakładu kosmetycznego.
Reklama dźwignią handlu, zawsze.
Reklamuj swoje umiejętności i porady online, to bardzo ważne. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, możesz w prosty sposób ustawić kampanię na facebooku lub skorzystać z porad specjalisty PolandGoSOS
Najważniejsze! Zastosuj wysoki standard realizacji, daj swoim klientom gwarancję bezpieczeństwa. Strój, nienaganny, idealnie czysty, najlepiej kombinezon ochronny, maska, rękawiczki (obowiązkowo). Nawet po pandemii. Oznacza to, że dbasz o klientów, jesteś profesjonalistą. Takie też informacje powinny pojawić się na Twojej stronie.
Red. Aleksandra Fajęcka