Tempo, w którym rozwija się internet, jest błyskawiczne. Zanim popularność zyskały obrazki i filmy oraz vlogerzy, to właśnie blogerzy niepodzielnie rządzili w internecie.

Blog to forma internetowego pamiętnika, a osoba go spisująca jest właśnie blogerem.

Prowadzący bloga ludzie mogli nieodpłatnie zacząć dzielić się swoimi zainteresowaniami, pokazać siebie i swoją  twórczość, ale także i swoją codzienność. Często wpisy są bardziej merytoryczne niż filmy czy zdjęcia, bo do tekstu można dodać przypisy, cytaty i złote myśli oraz komentarze innych twórców. Wraz z ubiegającym czasem, okazało się, że nasze zainteresowania i pasje mogą być sposobem na zarabianie i to całkiem niezłych pieniędzy. Od prowadzenia internetowego bloga zaczynały Maffashion czy Jessica Mercedes i do tej pory wiedzie im się bardzo dobrze.

Przeciętny człowiek każdego dnia spędza prawie 3,5 godziny w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że wielu reklamodawców uznało, że są one świetnym kanałem dystrybucyjnym i tam właśnie szuka swoich klientów, za pośrednictwem blogerów (i nie tylko). Płatne kampanie stały się powszechne, a stawki za publikacje są różne i zależą od liczby odbiorców oraz zamieszczanych tematów.

Zarobki płynące z założenia bloga są bardzo różnorodne. Wpływ na nie ma jego popularność, tematyka, jak i ilość odbiorców. Zarobki blogerów wahają  od kilkuset złotych do nawet kilku lub kilkunastu tysięcy. Za wpis na blogu można zarobić średnio od 1.500 zł do 3.500 zł, natomiast za post w mediach społecznościowych od 700 zł do 1.200 zł.

W przypadku blogów, które mogę pochwalić się ponad 1 milionem odsłon miesięcznie, stawki są zdecydowanie dużo wyższe i „dochodzą” nawet do kilkudziesięciu tysięcy,  a w skrajnych przypadkach może to być i kilkaset tysięcy złotych.

To, ile zarobisz zależy od Ciebie i tematów, które będziesz prezentował oraz czy zainteresujesz nimi swoich odbiorców. Bo to głównie od nich zależy, czy będą chcieli zostać z Tobą na dłużej oraz czy zdobędziesz ich przychylność i podtrzymasz relacje.

Wykonanie konkretnego zlecenia i otrzymanie zapłaty wiąże się z odprowadzaniem podatku i podpisaniem umowy cywilnoprawnej.

Co więcej, jeśli generujesz systematyczne przychody, będziesz musiał założyć działalność gospodarczą.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na blogu możesz także promować własne produkty.

Istnieje 6 najskuteczniejszych sposobów zarabiania na blogu:

  1. Współpraca z markami.
  2. Reklamy i programy partnerskie.
  3. Sprzedaż artykułów sponsorowanych.
  4. Sklep internetowy.
  5. Sprzedaż własnych produktów
  6. Szkolenia i konferencje.

Natomiast najpopularniejsze tematy i rodzaje blogów to:

  1. Blogi o modzie i urodzie
  2. Blogi podróżnicze.
  3. Blogi
  4. Blogi na temat fitnessu i zdrowia.
  5. Blogi osobiste
  6. Blogi
  7. Blogi
  8. Blogi DIY,czyli „zrób to sam”.

Blogerzy są coraz bardziej atrakcyjni dla marketingowców, ponieważ mają wpływ na swoich odbiorców, a poprzez swoje działania w internecie i przyczyniają się do podejmowania konkretnych decyzji zakupowych czy biznesowych, kreując określone opinie oraz budując zaangażowanie wokół publikowanych przez siebie treści.

Zanim jednak zaczniemy zarabiać, musimy zainwestować, założyć bloga i stworzyć własną, profesjonalną stronę internetową, dzięki której przyciągniemy więcej odbiorców. Sam start jednak nie musi być kosztowny, ponieważ domeny w pierwszym roku to niewielki wydatek, a za hosting w niektórych firmach możemy płacić miesięcznie. Inwestując czas, pieniądze, pracę na blogu, tak naprawdę inwestujesz w 100% w swoją platformę, której nikt nie ma prawa Ci odebrać.

Myśląc o blogu z własnym hostingiem i domeną, koszty w skali roku zaczynają się od ok 200 – 250 zł. Rosną w miarę tego jak rozrasta się nasz blog. Najpopularniejszym serwisem wśród blogerów jest zdecydowanie WordPress. Panel jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, zatem nie trzeba być informatykiem, żeby Twoja strona wyglądała tak, jak tego oczekujesz.

Budowanie zasięgów bloga lub kanału w mediach społecznościowych zwykle jest czasochłonne i dosyć trudne. Dlatego bardzo ważne jest opracowanie kategorii i tagów, które będą porządkowały twojego bloga. Równocześnie staraj się rozpropagować swojego bloga poprzez inne kanały społecznościowe. Udzielaj się na forach tematycznych oraz w komentarzach na innych blogach. Zostaw swój ślad w Internecie, dzięki któremu więcej osób trafi na Twojego.

Żeby się wyróżnić, zadbaj o ciekawą treść, która zwróci na Ciebie uwagę i przyciągnie tych, którzy Cię jeszcze nie znają.

 

Taka aktywność zwiększy liczbę obserwujących i Twoją pozycję w zakresie negocjacji wynagrodzenia. Celność komunikatu, ciekawe prezentacje oraz budowanie wzajemnych relacji to klucz do sukcesu i zyskania konkretnych pieniędzy.

Niech Twój blog wyróżnia się jakością i wzbudza zaufanie. Dobra treść to jednak nie wszystko. Nie tylko zawartość twoich wpisów ma znaczenie. Pamiętaj, że jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Dlatego tak ważna jest szata graficzna strony, odpowiedni dobór zdjęć i sprawność działania. Ważna jest również aktywność i oddanie  Twoich potencjalnych klientów w to „w czym działasz”. Jeśli Twoi odbiorcy są  zaangażowani w to, co robisz,  zaczną komentować i udostępniać dalej Twoje treści, a przecież o to głównie chodzi.

Do najważniejszych obowiązków blogera należy:

  1. Tworzenie treści w Internecie
  2. Odpisywanie na maile, komentarze i wiadomości
  3. Robienie i publikowanie zdjęć
  4. Tworzenie społeczności, z którą jest się w stałym kontakcie
  5. Działalność komercyjna i reklamowa

Media społecznościowe są już nieodłączną częścią świata. Dotarcie z konkretnym komunikatem do określonej grupy docelowej to dobre „posunięcie” biznesowe.K

Reakcje konsumenta, tematyka treści, ciekawe zdjęcia i wzajemne relacje to klucz do sukcesu i odpowiedź na pytanie „Ile można zarobić na blogu?”. Jeśli odbiorcy zauważą, że zlekceważysz swojego bloga, to sami przestają na niego zaglądać, a Ty przestajesz wtedy zarabiać. Pamiętaj- w każdym działaniu ważna jest systematyczność.

Red. Karolina Motylewska

Źródło:

www. google.com

www.gowork.pl

 

Share.
Exit mobile version