Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    sobota, 24 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Ile można zarobić na prowadzeniu przedszkola w ramach franczyzy i nie tylko?
    Biznes

    Ile można zarobić na prowadzeniu przedszkola w ramach franczyzy i nie tylko?

    PolandGoBy PolandGo2 czerwca, 2023Brak komentarzy6 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Własna firma to świetny sposób na zarabianie pieniędzy, ale zanim podejmiesz decyzję to warto wcześniej zastanowić się nad swoimi możliwościami oraz nad tym, jak wykorzystać swoje talenty i zdobyte kwalifikacje. Rodzaj oferowanych usług może mieć również związek z Twoją osobowością i sytuacją, w jakiej obecnie się znajdujesz. Lubisz gotować? Masz smykałkę do aranżacji wnętrz, a może do rękodzieła? Kochasz organizować przyjęcia? A może lubisz dzieci i chętnie podjęłabyś/podjął się opieki nad nimi?

    Branża świadczenia usług na rzecz dzieci otwiera się na wielu płaszczyznach i poszukuje pracowników, którzy zyskują stabilne źródło dochodu, a także poczucie spełnienia, dzięki możliwości aktywnego działania w tym społecznie ważnym obszarze.

    Te usługi będą coraz bardziej potrzebne. Jeśli więc lubisz się kimś opiekować, to pomyśl nad tym, żeby to robić zawodowo. Pomoc rodzicom w opiece nad dzieckiem, pod warunkiem, że lubisz dzieci i masz do nich odpowiednie podejście to świetny sposób na biznes. W krajach zachodnich to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów usług, więc warto również  zainwestować w niego także w Polsce. Warto więc zastanowić się nad otwarciem przedszkola na zasadzie franczyzy. Na czym to polega? Otwierasz przedszkole pod znaną marką, którego istota polega na tym, że franczyzodawca udziela franczyzobiorcy prawa do korzystania z opracowanego i sprawdzonego w warunkach rynkowych sposobu prowadzenia działalności gospodarczej, w zamian za stosowne wynagrodzenie i zawsze z zastrzeżeniem, że działalność franczyzobiorcy prowadzona jest pod jego marką, ale na własny rachunek i ryzyko franczyzobiorcy jako niezależnego, samodzielnego przedsiębiorcy.

    Zanim jednak otworzymy przedszkole prywatne na prawach publicznych czy przedszkole niepubliczne, warto zapoznać się wcześniej z wymogami w tym zakresie.  Dwa i pół metra powierzchni na każde dziecko. Budynek z materiału niepalnego, musi być zakwalifikowany jako klasa odporności ZLII z odpowiednim podjazdem i dogodnym wejściem, ciepła woda w kranie o temperaturze 35-40 stopni i odpowiednie pełne nasłonecznienie (ponad 2 godz.) oraz odpowiedni stosunek powierzchni okien do powierzchni sali ok. 1/8. Toalety i umywalki dostosowane dla wzrostu dzieci oraz oddzielny sanitariat dla personelu.  Meble muszą mieć atesty lub certyfikaty, a zabawki spełniać wymagania bezpieczeństwa i higieny oraz posiadać oznakowanie CE. Do tego odbiór pomieszczenia musi zostać zaakceptowany przez straż pożarną i Sanepid, a na koniec weryfikacja wszystkich formalnych wymogów lokalowych oraz kadrowych przez właściwe Kuratorium Oświaty.

    Swoje wymagania mają również rodzice. Zajęcia językowe i sportowe oraz warsztaty edukacyjne, profesjonalna opieka wykwalifikowanej kadry oraz świetnie zbilansowane posiłki, które zagwarantują prawidłowy rozwój ich dziecka na pewno zachęca opiekunów do skorzystania z zapisania swoich pociech do placówki świadczącej tego rodzaju usługi.

    Na zysk ma wpływ wiele czynników oraz gospodarność prowadzącego placówkę. Obecnie najbardziej modne są przedszkola dwujęzyczne, muzyczne i międzynarodowe oraz ekologiczne. W tego typu przedszkolach opłaty są najwyższe. Ważna jest również lokalizacja, standard pomieszczeń i kwalifikacje zatrudnionych pracowników, ciekawy program edukacyjny oraz zajęcia dodatkowe (obowiązkowy program nauczania opracowuje MEN).

    Ceny w tańszych placówkach prywatnych zaczynają się od ok. 700 złotych.

    W części miast do niepublicznych przedszkoli dopłacają gminy. Dotacja przyznawana jest dla każdego dziecka, jej wysokość uzależniona jest od budżetu jakim dysponuje gmina. Jej wielkość oscyluje w okolicy 75% kwoty, jaką otrzymują na swoją działalność przedszkola publiczne.

    Osoby, które zdecydują sie na otwarcie przedszkola w ramach franczyzy (lub przedszkola partnerskiego) nie muszą mieć żadnego doświadczenia w tej branży. Nie ma również znaczenia wielkość miasta. Jednak zanim zdecydujemy się na współpracę warto poznać kilka kryteriów stawianym przez franczyzodawców.

    Przed podpisaniem umowy franczyzodawca bada rynek – ile jest dzieci w najbliższej okolicy, przedszkoli samorządowych i czy jest miejsce na kolejne przedszkole prywatne. W przypadku pozytywnej opinii, franczyzobiorca decydujący się na kooperację musi liczyć się z całkowitym kosztem inwestycyjnym w granicach 240 – 350 tys. złotych. Występuję również opłata wstępna, która wynosi ok. 50 tys. złotych (w zależności od sieci) i obowiązkowa miesięczna franczyzowa na poziomie od 2 do 6 tys. złotych. Wśród wymogów wymienia się też lokal o powierzchni co najmniej 250 m².

    W zamian franczyzobiorca otrzymuje wsparcie m.in;

    • przy załatwianiu wszelkich spraw formalnych, dotyczących otwierania działalności gospodarczej,
    • pomoc przy uzyskiwaniu pozwoleń od sanepidu, Państwowej Inspekcji Pracy i Straży Pożarnej,
    • w prowadzeniu księgowości oraz pomoc prawną,
    • możliwość działania w ramach znanej i stale rozwijającej się marki,
    • wiedzę know-how na temat prowadzenia przedszkola,
    • współudział w rekrutacji wykwalifikowanej kadry pedagogicznej i dyrektora,
    • szkolenia dla pracowników i właściciela placówki,
    • pomoc w otrzymaniu dotacji z budżetu samorządowego,
    • potrzebny sprzęt i wyposażenie oraz pomoc w wyborze atrakcyjnej aranżacji lokalu
    • sprawdzone standardy i procedury ułatwiające funkcjonowanie przedszkola,
    • profesjonalną reklamę i marketing,
    • stronę internetową,
    • w promocji przedszkola po otwarciu oraz sieciowe akcje marketingowe,
    • doradztwo i pomoc przez cały czas trwania umowy.

    Uruchomienie placówki w ramach franczyzy może być dochodowym biznesem – franczyzodawcy zapewniają, że inwestycje zwracają się po około 6 miesiącach. Zarobki składają się przede wszystkim z czesnego, które co miesiąc opłacają rodzice dzieci. Każda prywatna placówka samodzielnie ustala jego wysokość. Oprócz tego każdy rodzic ma obowiązek zapłacić tak zwane wpisowe za dziecko przed rozpoczęciem jego zajęć w przedszkolu.

    Do comiesięcznych kosztów należy wliczyć: koszty wynajmu obiektu – czynsze wynoszą od 10 do 30 tys. zł w zależności od wielkości i usytuowania lokalu, wydatki związane z eksploatacją lokalu, opłatę franczyzową i wynagrodzenia personelu oraz wyżywienie.

    Zysk,  który można uzyskać mieści się w  przedziale od  3 do 20 tys. zł miesięcznie. Na wyższy zarobek mogą liczyć osoby planujące otwarcie przedszkola w dużym mieście, gdzie czesne za miesiąc może wynosić nawet ponad 2 tys. złotych.

    Często się zdarza, że rodzice nie mają z kim zostawić dzieci, a muszą iść do pracy lub wyjść. Problem braku miejsc w przedszkolach nie dotyczy tylko dużych miast. Szacuje się, że dla co czwartego dziecka, a w największych aglomeracjach, a nawet dla co trzeciego nie ma w nich miejsca. Dlatego, otwarcie przedszkola to dobry pomysł na biznes. Rodzice szukają placówek z ciekawą  ofertą, które powstały z myślą o potrzebach najmłodszych i są za nie gotowi sporo zapłacić.

    Pamiętajmy, że dzieci to największe skarby rodziców, a opiekunowie bardzo wnikliwie podchodzą do wyboru odpowiedniego miejsca opieki i edukacji dla swoich pociech. Z dobrej opieki przedszkolnej  korzyści z czerpią zarówno dzieci i ich rodzice oraz właściciele placówek.

    Życzymy powodzenia!!!

    Red. K. Motylewska

    Źródło:

    www. allebiznes.pl

    www. franczyzawpolsce.pl

    www. biznes.gazetaprawna.pl

    analizy analizy komentarze banki bankowość biznes budżet dane dochody dofinansowanie działalność działalność gospodarcza emeryt emerytura fakty finanse firma gdzie inwestować gdzie lokować gospodarka ile kosztuje ile można zarobić na prowadzeniu przedszkola informacje inwestowanie kariera kraj lokaty ministerstwo najświeższe wiadomości oszczędności pieniądze PIT podatki Polacy Polak PolandGo polityka Polska praca przedsiębiorstwo przedszkole przychody rencista renta rząd spółka świat Ukraina wiadomości właściciel firmy wydatki zarobki zawód zawody
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleW Polsce powstanie centrum technologiczne Visa
    Next Article List otwarty do WOJEWODY MAZOWIECKIEGO w sprawie drogi Gościniec Warecki

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności