Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 19 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Kampanie reklamowe w czasie konfliktu zbrojnego
    Biznes

    Kampanie reklamowe w czasie konfliktu zbrojnego

    PolandGoBy PolandGo21 marca, 2022Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Polemika dziennikarzy, Medów, influencerów.. na temat promowania produktów, kiedy za granicami naszego Kraju, toczy się konflikt zbrojny, prowadzona jest od tygodni.

    Czy reklamować marki, czy poczekać na przebieg wydarzeń? Moralnie czy niemoralnie?

    W naszej opinii, jeśli chcemy zarabiać, a przecież z czegoś trzeba żyć, to zaniechanie kampanii reklamowych, spowoduje jedynie spadek naszych przychodów. To w konsekwencji sprawi, że nie będziemy mogli inwestować, również w zakresie pomocy naszym Sąsiadom, co teraz uskuteczniamy. Pamiętajmy również, że jeśli my nie będziemy reklamować swoich usług lub produktów, zawsze znajdzie się ktoś kto to zrobi.

    Oczywiście, sposób komunikacji KONIECZNIE należy dopasować do nastrojów społecznych. Jak reklamować, komunikować się z klientami w czasie wojny, o tym pisaliśmy TU.

    Konflikt zbrojny na Ukrainie to dramatyczne wydarzenie, które paraliżuje, stresuje, skupia uwagę na innych aktywnościach, jednak sprzedaż produktów, konsumpcja cały czas jest w toku. W związku z tym tylko i wyłącznie od nas zależy czy nasz produkt sprzeda się czy też klient wybierze inny, konkurencyjny.

    Nawet podczas II Wojny Światowej oraz tuż po niej reklama była podstawą komunikacji produktowej.

    Dwudziestolecie międzywojenne to czas formatywny dla polskiej reklamy. Początkowo chwilami amatorska, nieunormowana przepisami, w 1939 r. prezentuje już europejski poziom. Gazety przepełnione były licznymi reklamowymi grafikami, prezentującymi produkty codzienne jak mydło, proszek do prania, usługi jak i te bardziej wartościowe- diamenty.

    Ciekawa kampania, wykorzystująca „produkt cud” czyli tabletki Kola-Dultz posiadające właściwości odmładzające, oferowana była przez aptekę z Budapesztu. Kampania prezentowała rysunki mężczyzny przed zażyciem Kola-Dultz, i po ich przyjęciu.

    Sławetną kampanię reklamową, stworzyła w czasie II Wojny Światowej firma Westinghouse Electric. „We can do it!” czyli „Możemy To Zrobić”, stworzony w 1942 roku przez J. Howarda Millera, przedstawia wizerunek silnej, umięśnionej a zarazem atrakcyjnej kobiety w miejscu pracy.

    Plakat pierwotnie miał zwiększyć morale pracownic w fabrykach Westinghouse produkujących wkładki do hełmów podczas II wojny światowej.

    Ogromną karierę zaczął robić po ponownym odkryciu go w latach 80. XX wieku. Obraz służył do promowania feminizmu, był wykorzystany jako okładka magazynu „Smithsonian” (1994), został wydrukowany na znaczku pocztowym z dopiskiem Kobiety uczestniczą w wojennym wysiłku (1999), został eksponatem w National Museum of American History, a w 2008 roku został wykorzystany jako element kampanii politycznej Sarah Palin i Hillary Clinton. 

     

    Tego typu kampanii, prezentujących mydło, proszki do prania oraz inne produkty było sporo.

    Kwestia reklamowania własnej marki w czasie konfliktu zbrojnego jest oczywiście kwestią indywidualną.

    Poniżej analiza przeprowadzona przez jednego z analityków marketingowych, modowych „Moda Wysoka”.

    https://www.youtube.com/watch?v=aPMPWeL1Axk

     

    Red. Aleksandra Fajęcka

    źródło: Wikipedia

    Grafika: unsplash.com

     

    afa media afamedia Aleksandra Fajęcka analizy analizy komentarze biznes budżet dane display działania marketingowe Fajęcka fakty finanse gospodarka informacje inwestowanie kampanie reklamowe podczas wojny kraj marketing ministerstwo mobile najświeższe wiadomości pieniądze PolandGo Polska reklama reklama w czasie wojny Reklamowanie się świat Ukraina wiadomości wojna na Ukrainie wydatki
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePomoc zabytkom Ukrainy – pierwsze transporty dotarły już do Lwowa
    Next Article Miliony złotych na Korpus Wsparcia Seniorów

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności