Nie zwalniaj! Dostosuj do sytuacji!!

Zaatakowani znienacka sytuacją związaną z pandemią przedsiębiorcy, wdrażają plany przetrwania. Najszybszym choć nie najskuteczniejszym rozwiązaniem jest redukcja wynagrodzeń o 10, 20 a nawet 40% lub działania drastyczne, likwidacja stanowisk pracy.

Co zrobić aby dać szansę zarówno pracownikom jak i własnemu biznesowi?

Poniżej lista top 5, sprawdź czy już zastosowałeś poniższe punkty.

TOP 5

Weryfikacja kompetencji

Zweryfikuj jakie komptetencje, zdolności, możliwości mają Twoi pracownicy, czym się interesują, co robią poza godzinami pracy, co ich interesuje. Może się okazać, że część tych aktywności przyda się w Twojej firmie lub też zwiększy obszar jej działania np. grafika komputerowa, blogi, formy artystyczne..

Burza Mózgów

Online’owa burza mózgów z pracownikami, jest niezwykle przydatnym narzędziem. Dzięki niej, sprawdzić można ich kompetencje, w innych niż w dotychczas wykonywanych obszarach, predyspozycje mówcze, sprzedażowe, perswazyjne, następnie zagospodarowując je tak aby była to wartość dla spółki.

Promocja bezpośrednia

Poproś swoich pracowników aby opracowali i wdrożyli plan promocji firmy w social mediach. Jeśli nie mają profili na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, poproś aby takowe założyli i prezentowali działalność firmy oraz jej poszczególnych projektów.

Baza danych

Opracuj sposób dotarcia do swoich potencjalnych nabywców, oczywiście zgodnie z obostrzeniami RODO. Sprawdź swoje regulaminy, określ grupę targetową i poproś pracowników o sporządzenie bazy mailingowej, SMSowej. Komunikacja oczywiście, powinna być przygotowana na najwyższym poziomie merytorycznym i graficznym. Pamiętaj, że klienci kupują oczami.

Działania promocyjne

Pracownicy nie zajmujący się do tej pory działaniami marketingowymi, powinni focusować się na tym właśnie obszarze. Poproś aby przygotowali nieszablonowe, kreatywne propozycje reklamowe związane z Twoim przedsiębiorstwem, najlepiej wykorzystujące bezkosztowe lub niskobudżetowe działanie lub dedykowane, skuteczne kampanie SMS, Lead czy display.

Zaproponuj aby zapoznali się z dedykowanymi publikacjami, które umożliwią im pracę kreatywną.

Share.
Exit mobile version