W 2019 roku Ruch zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,5 % do 1,24 mld zł. Przychody Ruchu ze sprzedaży prasy i wydawnictw malały od 10 lat a w 2019 roku zmalały łącznie o 31,7 % do 355,47 mln. zł. Firma od 2010 do 2017 roku przyniosła łącznie 600 mln. zł. Strat. Nie przeszkadzało to zarządowi w wypłacaniu sobie łącznie ok. 80 milionów złotych wynagrodzeń.  Na mocy postępowań układowych spółki Ruch z wierzycielami, które zatwierdził Sąd Okręgowy w Warszawie, wierzyciele zgodzili się na umorzenie części długów. Firma Orlen wówczas pożyczyła pieniądze Ruchowi na spłatę części zadłużenia wierzycielom.

W czerwcu 2020 roku trzy wielkie firmy: Orlen, Alior Bank i PZU porozumiały się, że zainwestują w rozwój kolportera Ruchu. Spółki te przejęły nowe akcje Ruchu, z czego 65% kapitału firmy objął koncern PKN Orlen a nowym Prezesem Ruchu będzie Piotr Regulski, dotychczas członek zarządu spółki.

Reszta akcji należy do pozostałych inwestorów, gdzie 29% trafiło do PZU i PZU Życie a 6% do Alior Banku. Jak szacuje Puls Biznesu, jest to inwestycja rzędu 200 milionów złotych, z czego PKN Orlen zainwestował aż 130 mln zł w aktywa Ruchu.

W jakim kierunku idą zmiany?

Jak podkreśla inwestor, zakup akcji Ruchu ma na celu rozwój usług kurierskich i nowych formatów sklepowo- gastronomicznych. PKN Orlen określa tę inwestycję jako „ważny krok do dalszego rozwoju obszaru detalicznego koncernu opartego o lokalizację poza stacjami paliw i kompleksowe usługi dla klientów, w tym kurierskie”. Zmiany mają objąć zmianę nazwy, wprowadzenie paczkomatów oraz odnowionych placówek na wzór stacji paliw, mimo że bez samej stacji paliw a w formie podmiotów do sprzedaży detalicznej, w tym sprzedaży alkoholu, wraz z usługami gastronomicznymi.

Co z Polska Press?

Orlen poinformował, że kupuje wydawnictwo Polska Press Grupa, które w chwili obecnej należy do niemieckiej Verlagsgruppe Passau. Nie znana jest wartość transakcji ani termin przejęcia.

Jak poinformował Daniel Obajtek, Prezes Orlenu

 

Dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN Orlen do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej.

Grupa Polska Press to ponad 20 dzienników regionalnych  w tym: „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”, a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro” oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl” a także portale i serwisy internetowe oraz usługi dodane.

Share.
Exit mobile version