Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    wtorek, 20 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Porady Eksperta- błędy w kampaniach mobile
    Biznes

    Porady Eksperta- błędy w kampaniach mobile

    PolandGoBy PolandGo17 lipca, 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Studenci Instytutu Mobile&Digital Marketingu, pierwszej w Polsce jednostki edukacyjnej w tym obszarze, doskonale znają nomenklaturę branżową. Placówka edukuje również studentów, pod kątem najczęściej popełnianych błędów podczas ustawiania i realizacji kampanii mobilnych oraz doradza co zrobić, jak już tak się stanie.

    Znajomość tematyki, zagadnień, a nawet umiejętność ustawienia kampanii mobile SMS, MMS czy display to jedno, jednak praktyka, doświadczenie dotyczące przebiegu samych kampanii to drugie.

    Wydawało by się, że stworzenie konceptu kampanii mobile czy display do najcięższych nie należy. Znając technologię, ustawienia, branże, nomenklaturę oraz poprawność konstruowania zdań, można stworzyć komunikację SMS, MMS czy nawet reklamę display. Jednak często zdarza się, że marketerzy, tworzą komunikację, ustawiają kampanię, a tu nagle kłopot..

    Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy związane z realizacją kampanii mobilnych.

    Zanim powiesz klientowi “nie wiem”, zweryfikuj źródło problemu.

    Brak klików po kampanii, brak zainteresowania ofertą lub po prostu brak sprzedaży

    Klienci weryfikują liczbę wejść na stronę, kliki w numer telefonu oraz samą sprzedaż.

    Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, niezależnie czy jest to mobile SMS, MMS czy też display musisz pamiętać o odpowiednim targetowaniu, geolokalizacji oraz najważniejsze.. właściwym opracowaniu komunikatu reklamowego.

    Zlecający-Klienci, niejednokrotnie oczekują cudów, a treść komunikatu zamiast przyciągać, odpycha. Zbyt dużo tekstu, nieatrakcyjna grafika lub po prostu nieciekawa oferta, to podstawowe błędy popełniane podczas ustwiania kampanii. Niezwykle ważnym jest, aby po otrzymaniu od klienta, koncepcji treści i komunikacji zweryfikować siłę skuteczności. Jak..?

     

    a) zrób mini badanie fokusowe wśród pracowników, znajomych, rodziny w celu weryfikacji potencjału kampanii

    b) sam zastanów się czy skorzystałbyś z danej oferty, czy jest dla Ciebie interesująca

    c) przeanalizuj, dla kogo dana oferta byłaby interesująca i dlaczego, weryfikując rynek pod kątem konkurencyjnych marek

    „Pamiętajmy bowiem, że kampania sama w sobie nie przyciągnie klientów. Spontaniczne zainteresowanie produktem lub marką, może wywołać jedynie sam produkt, dodatkowe benefity z nim związane lub element rozrywkowy, który wciągnie odbiorcę komunikatu”

    – mówi Aleksandra Fajęcka, Prezes Zarządu Grupy AFA MEDIA, ADHELLO, Wykładowca Akademicki Collegium Humanum, Instytutu Mobile&Digital Marketingu.  

    W 2020 roku, wzrost zainteresowania komunikacja mobile, zwiększył się o 37%. Oznacza to, że konsument masowy, otrzymuje średnio 2-3 komunikatów SMS’owych tygodniowo, z reklamą display spotykając się na co dzień co najmniej 2-3 razy.

    Komunikacja musi być naprawdę atrakcyjna. W dobie 500 plus, coraz ostrzejszych ofert rynkowych, gadżet w postaci długopisu za zakupy powyżej 100 zł, do ciekawych komunikacji nie należy.

    Jeśli więc chcemy aby nasza kampania odniosła sukces, zaproponujemy klientowi niestandardowe rozwiązania, pochylmy się nad samym produktem, możliwościami, zróbmy burzę mózgów wśród pracowników czy znajomych.

    Szablonowe kampanie nie przyciągną klientów.

    „Klienci często zapominają, że kampania SMS, MMS czy display, musi być równie ciekawa dla odbiorcy jak przekaz telewizyjny czy radiowy. W dobie tak ogromnej konkurencji rynkowej, jak i rynkowego przesycenia powielanymi pomysłami, skuteczna komunikacja, identyfikacja brandu, nieszablonowe podejście do oferowanych usług to podstawa sukcesu”

    – dodaje Fajęcka.

    Jeśli to jednak nie to, częstym powodem jest błąd podpięcia kodów, zbyt długi link (w przypadku kampanii SMS lub MMS) lub błąd zliczania.

    Ważne w przypadku kampanii Mobile&Display 

    Systemem Google Analytics nie powinno się weryfikować kampanii reklamowych mobilnych-mobile display, mobile app, SMS, MMS. Ponieważ jest to narzędzie do analizy ruchu na stronie a nie działań reklamowych i zazwyczaj standardowe konto GA próbkuje dane. Nie pokazuje ich 1 do 1 tak jak adserwer reklamowy. I to może być jeden z powodów tzw “rozjazdów”

    Red. fragmenty: Instytut Mobile&Digital Marketingu 

    digital display marketing marketing mobilny mobile
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMłodzież w czasach pandemii. Co dalej..?
    Next Article Polska Technologiczna czyli działania GovTech na skalę międzynarodową

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności