Ceny produktów rosną w zaskakującym tempie. Podwyżki są coraz bardziej odczuwalne, niezależnie czy przy większych czy mniejszych zakupach. Konsumenci jednak, zwłaszcza w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców, przyzwyczajeni są do wysokiej jakości produktów za średnią ich cenę. Do lipca 2021, średni koszyk zakupowy wynosił 230 zł, w obecnej chwili za tę kwotę klienci mogą nabyć o 20% mniej produktów niż wcześniej.
Według badania preferencji zakupowych Instytutu Mobile&Digital Marketingu, grupa mieszkańców miast, pow. 100 tysięcy ludności, reprezentowana jest przez osoby wykazujące się szybkimi zakupami, związany z brakiem czasu i natłokiem obowiązków. Tego typu klienci negatywnie podchodzą do jakichkolwiek ofert specjalnych i promocji. To najbardziej nieufny segment.
Przeprowdazaone badanie zaprezentowało sześć sieci handlowych, w których został przeprowadzony eksperyment. Zakupy zrealizowane to produkty powszednie tj.: jajka od kur zielononóżek, banany, ćwiartka z kurczaka, mleko, chleb wieloziarnisty, pieczarki, papryka, łosoś świeży, mleko bez laktozy oraz pomidory. Wszystkie produkty, zakupione w sieciach handlowych były o tej samej wadze, tej samej firmy.
Weryfikacja pod względem: ceny, jakości (termin ważności, jakość), obsługa
- Numer jeden sieć NETTO
- Numer dwa LIDL
- Numer trzy Auchan
- Numer cztery Biedronka
- Numer pięć Carrefour
- Numer sześć E.Leclerc
Tak natomiast prezentuje się raport przeprowadzony przez ASM Sale Force Agency, biorący pod uwagę drugą część hipermarketów: