Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    poniedziałek, 19 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Reklamodawcy kontra najwięksi giganci technologiczni. Jak pandemia wpłynęła na wpływy z reklam?
    Biznes

    Reklamodawcy kontra najwięksi giganci technologiczni. Jak pandemia wpłynęła na wpływy z reklam?

    PolandGoBy PolandGo14 grudnia, 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Na początku pandemii doszło do zatrzymania wpływów reklamowych, wielu reklamodawców wycofywało się z inwestycji, szukając oszczędności. Jednak pomimo drugiej fali pandemii, największe firmy technologiczne na świecie jak Facebook, Google czy Amazon  odnotowały znaczny wzrost wpływów za ostatni kwartał tego roku.

    Google, YouTube, Facebook, Amazon z rekordami sprzedaży

    Spółka Alphabet, która jest właścicielem Google’a i YouTube’a zarobiła w III kwartale 2020 roku ponad 11 mld dolarów. Jest to rekord jeśli chodzi o wpływy za jakikolwiek kwartał działania firmy, co rzecz jasna wpłynęło na wzrost wartości akcji spółki na giełdzie. Przeglądanie reklam w sieci i kupowanie online, poskutkowało dla YouTube’a ponad 30% wzrostem wpływów z reklam. Facebook generuje rocznie około 70 mld dolarów z samych aktywności reklamowych,, które stanowią 98% łącznych przychodów firmy (dane za rok 2019).

    Przypomnijmy, że w wakacje tego roku, potężne marki, takie jak Adidas, Unilever, Coca Cola, Honda, HP i wiele innych, zaczęły wycofywać swoje reklamy z Facebooka w ramach bojkotu, wynikającego z bierności w powstrzymywaniu szerzenia nienawiści na platformie Facebook. Pomimo reklamowego bojkotu Facebooka, do którego doszło w lecie tego roku oraz utraty użytkowników w Stanach Zjednoczonych,  przychody firmy wzrosły. Jak widać, małe znaczenie ma świat wielkich korporacji dla takiego giganta jakim jest Facebook, który generuje przychody z reklam w ogromnej większości dzięki współpracy z wieloma małymi firmami. To w znacznej ilości drobnych brandów, reklamujących się na tej platformie tkwi siła Facebooka.

    Przychody spółki, urosły o 22 proc, a liczba użytkowników, korzystających z serwisu dziennie wrosła o 12 proc. do 1,82 mld osób na świecie.

    Amazon zyskuje i będzie zyskiwać w czasie pandemii

    Jeff Bezos, dyrektor generalny Amazona, czyli największego na świecie sklepu internetowego, został w 2020 r. najbogatszym człowiekiem świata, ze względu na największy dotychczas wzrost sprzedaży. W porównaniu z rokiem poprzednim, sprzedaż Amazona, wzrosła w III kwartale aż o 37 procent (26 miliardów dolarów). Biorąc pod uwagę, że święta dopiero przed nami a pandemia w nawrocie, Amazon spodziewa się sprzedaży online na poziomie ponad 110 miliardów dolarów za ostatni kwartał.

    Apple, Twitter ze spadkiem

    Pandemia opóźniła premierę najnowszego Iphone’a 12, co zemściło się i wpłynęło na spadek przychodów o ponad 20% w III kwartale, a tym samym spadły akcje firmy. Jednak Spółka spodziewa się odrobienia strat, po tym jak nowy model wszedł na rynek. Akcje Twittera natomiast spadły o 17%, ponieważ w ostatnim kwartale firma zanotowała najwolniejszy od lat wzrost liczby użytkowników.

    .

    Amazon Facebook reklama rynek reklamy twitter
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNowa branżowa tarcza antykryzysowa w trakcie podpisu Prezydenta
    Next Article UWAGA! Zmiany w zakresie podatku od nieruchomości i opłaty targowej w 2021 r.

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności