Biznes Wiadomości

Rok 2021 prawdziwym rokiem mobile’a

Od lat mówi się, że „ten właśnie rok, będzie rokiem mobile’a”, jednak digital rozwijał się niezwykle skutecznie ale powoli. Nikt nigdy nie przypuszczał, że realna intensyfikacja obszaru digital’owego nastąpi w ciągu paru miesięcy, stawiąc pod ścianą tych, którzy do tej pory nawet nie mieli styczności z tym właśnie tematem.

Przedsiębiorcy, których brand przed rokiem 2020 nie był obecny w internecie, musieli szybko zacząć działać, na tyle aby stworzyć platformę informacyjną, zakupową i jeszcze ją skutecznie wypromować.

Ci, którzy liczyli na szybki powrót do stacjonarnej normalności, spotkał duży zawód lub nawet bankructwo.

Wg. Raportu PWC dotyczącego polskiego mikro,małego i średniego biznesu w obliczu pandemii COVID 19:

63% średnich firm prowadzących działalność produkcyjną, ograniczyło swoją działalność w związku ze zmianami społeczno gospodarczymi, będącycmi następstwem COVID

51% przedsiębiorstw z sektora przemysłowego ograniczyło zatrudnienie

36% wszystkich firm, biorących udział w badaniu ocenia że jest w stanie zachować płynność finansową i regulować zobowiązania do kontrahentów i pracowników nie więcej niż 3 miesiące

35% przedsiębiorców spodziewa się, że w nadchodzącym miesiącu ich przychody będą o ponad 50% mniejsze niż w analogicznym miesiącu wcześniej

Jak podaje PWC

Najbardziej dotknięte efektami pandemii są firmy działające w sektorze usług konsumenckich, a relatywnie najmniej przedsiębiorstwa budowlane oraz firmy działające w obszarze usług biznesowych.

W badaniu nie było ani jednej firmy z sektora usług konsumenckich, która nie odczułaby spadku przychodów, a ponad 60% obawia się spadku przychodów o ponad połowę, w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W pozostałych sektorach jest niewielka część firm, których zarządzający nie obawiają się niższych wpływów w następnym miesiącu: 17% w budownictwie, 15% w sektorze usług biznesowych, 7% w przemyśle i 6% w handlu. Odpowiednio 35% i 41% firm działających w przemyśle i handlu prognozuje spadek przychodów o ponad 50%. Analogiczna struktura odpowiedzi występuje w pytaniach o zdolność do utrzymania płynności finansowej przez firmy.

Analiza ta potwierdza tylko fakt, że wszelkiego rodzaju działania:

– budowania marki/ brandu

– promowania jej

Powinny zostać zintesyfikowane i skupiać się na obszarze digitalowym, mobile’owym z wykorzystaniem usług targetowanych, geolokalizowanych, dobrze zaprezentowanych w sieci, aplikacjach mobilnych oraz docierających poprzez działania bezpośrednie takie jak komunikacja SMS, MMS dedykowana do istniejących klientów, z wykorzystaniem baz własnych oraz targetowana i kierowana do baz zewnętrznych. 

Red. Aleksandra Fajęcka

You may also like