Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    niedziela, 18 maja
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Skuteczna reklama w czasie i po pandemii. Co działa?
    Biznes

    Skuteczna reklama w czasie i po pandemii. Co działa?

    PolandGoBy PolandGo26 maja, 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Społeczna kwarantanna znacznie wpłynęła na konsumpcję mediów.

    Ale jak ta sytuacja przełożyła się na zachowania Polaków korzystających z innych mediów i Ich kontakt z przekazem reklamowym?

    Dane pochodzą z analiz firmy Gemius/PBI.

    Z badania wynika, że w drugiej połowie marca zauważyliśmy wzrost aktywności komunikatów reklamowych oraz odbiorców komunikatów. W stosunku do lutego w tym samym czasie, wzrost aktywności wyniósł aż 14 % więcej.

    Liczba użytkowników mających styczność z reklamą nie uległa zmianie ale marketerzy z wielu branż wzmocnili swoje działania marketingowe co wpłynęło na zwiększenie kontaktu z przekazem marketingowym przez użytkowników. Dodatkowo wpływ na zwiększenie kontaktu miała zmiana rutyny codziennego funkcjonowania. Pozostaliśmy w domach i zaczęliśmy częściej korzystać ze smartfonów przy jednoczesnym włączonym komputerze czy telewizorze.

    Z raportu wynika, że liczba kontaktów reklamowych w drugiej połowie marca w stosunku do lutego w tym samym czasie wzrosła w kanale digital o 18 % a w przypadku mobile o aż 32 %. TV odnotowała 8 % wzrostu.

    W przypadku TV zauważalny wzrost kontaktu z reklamą odnotowany został w kanałach informacyjnych, natomiast najmniejszy w kanałach sportowych. Spadek wynikał z odwołanych spotkań i imprez sportowych.

    Podobna sytuacja zauważona została w internecie, serwisy informacyjne w marcu odnotowały aż 60% wzrost odwiedzin więcej w stosunku do lutego w tym samym czasie.

    Serwisy sportowe tak jak w przypadku kanałów sportowych również zanotowały spadki, aż 33 % w przypadku wszystkich urządzeń.

    Co ciekawe, użytkownicy w poszukiwaniu informacji częściej sięgali po smartfony, w stosunku do lutego był to wzrost o 67%.

    Ta niezwykle ciekawa analiza, wskazuje na fakt, że najlepszym, najskuteczniejszym obecnie sposobem dotarcia do konsumenta jest kanał digital i SMS/MMS.

    Warto zwrócić uwagę na te dane, zmiana zachowań jest szczególnie istotna z punktu widzenia marketerów. Aby nie zagubić się w gąszczu innych przekazów reklamowych, reklamodawcy powinni przeanalizować obecne zachowania i poszukać skutecznego sposobu dotarcia z reklamą do swoich odbiorców. Jest to duże wyzwanie ale jest to też okazja i szansa na przedstawienie nowej jakości.

    Pamiętajmy jednak, że narzędzie komunikacji to jedno, jednak odpowiednie skonstruowanie komunikatu reklamowego, adekwatne do bieżących wydarzeń to nadal podstawa skutecznej reklamy.

    Red. Jarosław Bielski Adhello Media Group 

    kampanie reklamowe media reklama skuteczna reklama
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleInstruktor Jazdy Konnej
    Next Article Urlop w obecnej sytuacji. Gdzie jechać?

    Powiązane

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    Jak Polacy spędzają Święta Wielkanocne – tradycje i wydatki

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025

    Deregulacja nabiera tempa – rząd i strona społeczna upraszczają prawo

    22 kwietnia, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności