Społeczna kwarantanna znacznie wpłynęła na konsumpcję mediów.

Ale jak ta sytuacja przełożyła się na zachowania Polaków korzystających z innych mediów i Ich kontakt z przekazem reklamowym?

Dane pochodzą z analiz firmy Gemius/PBI.

Z badania wynika, że w drugiej połowie marca zauważyliśmy wzrost aktywności komunikatów reklamowych oraz odbiorców komunikatów. W stosunku do lutego w tym samym czasie, wzrost aktywności wyniósł aż 14 % więcej.

Liczba użytkowników mających styczność z reklamą nie uległa zmianie ale marketerzy z wielu branż wzmocnili swoje działania marketingowe co wpłynęło na zwiększenie kontaktu z przekazem marketingowym przez użytkowników. Dodatkowo wpływ na zwiększenie kontaktu miała zmiana rutyny codziennego funkcjonowania. Pozostaliśmy w domach i zaczęliśmy częściej korzystać ze smartfonów przy jednoczesnym włączonym komputerze czy telewizorze.

Z raportu wynika, że liczba kontaktów reklamowych w drugiej połowie marca w stosunku do lutego w tym samym czasie wzrosła w kanale digital o 18 % a w przypadku mobile o aż 32 %. TV odnotowała 8 % wzrostu.

W przypadku TV zauważalny wzrost kontaktu z reklamą odnotowany został w kanałach informacyjnych, natomiast najmniejszy w kanałach sportowych. Spadek wynikał z odwołanych spotkań i imprez sportowych.

Podobna sytuacja zauważona została w internecie, serwisy informacyjne w marcu odnotowały aż 60% wzrost odwiedzin więcej w stosunku do lutego w tym samym czasie.

Serwisy sportowe tak jak w przypadku kanałów sportowych również zanotowały spadki, aż 33 % w przypadku wszystkich urządzeń.

Co ciekawe, użytkownicy w poszukiwaniu informacji częściej sięgali po smartfony, w stosunku do lutego był to wzrost o 67%.

Ta niezwykle ciekawa analiza, wskazuje na fakt, że najlepszym, najskuteczniejszym obecnie sposobem dotarcia do konsumenta jest kanał digital i SMS/MMS.

Warto zwrócić uwagę na te dane, zmiana zachowań jest szczególnie istotna z punktu widzenia marketerów. Aby nie zagubić się w gąszczu innych przekazów reklamowych, reklamodawcy powinni przeanalizować obecne zachowania i poszukać skutecznego sposobu dotarcia z reklamą do swoich odbiorców. Jest to duże wyzwanie ale jest to też okazja i szansa na przedstawienie nowej jakości.

Pamiętajmy jednak, że narzędzie komunikacji to jedno, jednak odpowiednie skonstruowanie komunikatu reklamowego, adekwatne do bieżących wydarzeń to nadal podstawa skutecznej reklamy.

Red. Jarosław Bielski Adhello Media Group 

Share.
Exit mobile version