Od 1 kwietnia wszystkie salony kosmetyczne były zamknięte. Jednak od poniedziałku 18.05 startują ponownie, jednak przygotuj się, że będą osoby z uzasadnionymi obawami do korzystania z takich usług. Co zrobić by salon dalej, a nawet lepiej funkcjonował?
- Wzmacniaj relacje z klientkami
Bądź dla nich dostępna z pytaniami na temat pielęgnacji, można stworzyć odpowiedni materiały pomocnicze dla klientów np. jak zadbać o włosy, skórę w domu – krok po kroku. Dowiedz się czego będą potrzebowały w pierwszej kolejności po otwarciu salonu.
Wyślij SMS
zapraszający ponownie do swoich usług, zaoferuj zniżkę i specjalny rytuał, zabieg, prezent GRATIS
Zagwarantuj sterylność, higienę wykonywanych usług.
Reklamuj swoje zabiegi oraz swoje osiągnięcia i umiejętności, by jeszcze więcej można było się dowiedzieć, wrzucaj zdjęcia zabiegów przed i po, nagraj filmik o higienie, dezynfekcji salonu i tego jak będzie przygotowany na powrót klientów.
Bądź cały czas aktywna w mediach społecznościowych, wysyłaj newslettey, umieszczaj posty. Udzielaj się na lokalnych grupach tematycznych, forach, promując swoje usługi i wiedzę. Zerknij, jak robi to konkurencja, podpatruj, inspiruj się.
Zaangażuj pracowników w proces utrzymania i ratowania salonu. Organizuj szkolenia dla pracowników, aby poszerzali swoją wiedzę i umiejętności, póki co online. Poproś ich o udzielanie się w mediach społecznościowych w kontekście salonu.
Zrób analizę finansów: Szukaj pomysłów na nowe zabiegi, informacji o nowych producentach urządzeń, materiałów, hurtowniach z atrakcyjniejszymi cenami a podobnymi jakościowo. Przygotuj precyzyjne zestawienia finansowe za poprzedni rok, wyciągnij wnioski, zaplanuj zmiany. Stwórz plan oszczędzania na przyszłość, aby przy kolejnej sytuacji bez wyjścia, mieć względny spokój. Być może jesteś w takiej sytuacji, gdzie liczy się każdy grosz, więc możesz np. znaleźć tańszych dostawców choćby podstawowych usług jak internet, prąd, zakupy do salonu.
Stwórz nowe procedury sprzedażowe, zabiegowe, obsługi klienta, które będą panowały po otwarciu salonu. Bardzo możliwe, że liczba twoich pracowników się zmieni i rozdzielenie pracy i jej organizacji dla każdego wraz z przygotowaniem do nowych, bardziej sterylnych procedur zabiegowych będzie kluczowa dla sprawnego powrotu do pracy w pełnym wymiarze.
Przeorganizuj przestrzeń na ewentualne zmiany w prowadzeniu salonu po złagodzeniu obostrzeń. Należy zakładać, że sterylne warunki, które były naturalnym środowiskiem dla salonów kosmetycznych a przynajmniej być powinny, będą musiały być jeszcze bardziej odkażone. Przygotuj się na to, że z początku będziesz przyjmować mniej klientów w większych odstępach czasowych, zaopatrzony we wszelkie środki ostrożności, w postaci masek, ubrań ochronnych, środków dezynfekujących etc.
Zajmij się wszystkimi zaległymi tematami jak potrzebne zmiany w salonie, pomysły na nowe usługi, uporządkuj informacje na temat dotychczasowej organizacji pracy w salonie, rozpocznij działania marketingowe na różnych portalach społecznościowych, rozwój strony internetowej, a przede wszystkim bieżąca obsługa wiadomości od klientów, którzy z pewnością mają wiele pytań.
Przede wszystkim jednak zapewnij ich o bezpieczeństwie owych zabiegów oraz profesjonalnym przygotowaniu na czas ich powrotu.