HR w dobie kryzysu.  

Praktyczne wskazówki dla Rekruterów w dobie kryzysu

Od kilku lat w wielu branżach rekrutacja zdalna staje się praktyką. Dziś do tej praktyki, zostały zmuszone pozostałe obszary gospodarki. Spotkanie online wbrew pozorom, doskonale sprawdza zdolności komunikacyjne przyszłego pracownika, gdyż wymaga od kandydata samodyscypliny, który w swoich prywatnych warunkach, powinien sprzedać się od strony zawodowej i profesjonalnej.

Już w ogłoszeniu, daj wyraźny sygnał kandydatom, że rekrutacja będzie zdalna. Niektóre portale z ogłoszeniami na czas pandemii stworzyły specjalne moduły ogłoszeniowe sygnalizujące kandydatowi o sposobie rekrutacji. Oprócz tego istnieją narzędzia wsparcia rekrutacji zdalnej i oceny kandydata.

Przygotuj kandydata:Jeżeli spotkanie ma się odbyć w formie wideo rozmowy, wyślij wcześniej kandydatowi mailem, krótki manual dotyczący narzędzia wykorzystanego do rozmowy w zależności od tego z jakiego narzędzia korzystamy. Wypada również na samym wstępie określić czas trwania i podstawowe segmenty rozmowy.

Do spotkania online można wykorzystać powszechnie znane narzędzia i rozwiązania: GSuite w tym Google Hangouts Meet, także Zoom, WhatsApp, Viber Massenger czy Facebook Messenger.

  • Rekrutacja. Podczas samej wideo rozmowy podziel sobie ekran na dwie strony, aby po jednej widzieć kandydata na kamerze, na drugiej CV. Nie stwarza to wrażenia zbędnego rozproszenia podczas rekrutacji. Przydatny skrót klawiszowy: Windows +strzałka w lewo/ Windows + strzałka w prawo.
  • Assessment center – ten wielowymiarowy proces oceny kompetencji można spokojnie przenieść do świata wirtualnego. Co prawda nie odbędzie się grupowa rekrutacja jak w przypadku typowych AC, jednak stworzone przez Ciebie zadania w zależności od tego jakie kompetencje chcemy zbadać, można przesłać kandydatowi na maila w trakcie rozmowy i dać określony czas na przygotowanie się do nich podczas trwania rekrutacji.

 

„Podstawą działania dobrego rekrutera jest organizacja pracy, szybkość działania pod presją zmian i wyznaczenie standardów, adekwatnych do zaistniałej sytuacji” – mówi Agnieszka Jaźwińska, międzynarodowy ekspert ds HR i komunikacji wewnętrznej.

Share.
Exit mobile version