Czas pandemii, to ogromny cios dla gospodarki, jednocześnie gigantyczne uderzenie dla mniejszych przedsiębiorców. Oczywiście, możemy czekać na lepsze czasy, narzekać, liczyć na Rząd, pomoc zewnętrzną ale najważniejsze to umieć liczyć również, a może nawet przede wszystkim na siebie.
Jak przygotować swój biznes na ciężkie czasy, poniżej prezentujemy listę TOP 5:
Teoretycznie, najprościej oczywiście mogą mieć teraz sieci sprzedaży ecommerce’owe, bowiem najistotniejszą dla nich teraz kwestią będzie promocja w sieci, najwyższej jakości pozycjonowanie oraz umiejętność dotarcia do klienta poprzez komunikację. Niezależnie jednak od tego, jaki obszar działalności prowadzisz, powinieneś istnieć w sieci oraz w social mediach. Jeśli posiadasz usługi, zastanów się w jaki sposób możesz przekształcić je na działania online, doradztwo, porady.. Jeśli jesteś kreatorem mody, pomyśl, jaką innowację wprowadzić aby mimo tej trudnej sytuacji klienci zaglądali właśnie do Ciebie.
Przykład:
Kreator mody. Brak strony. Klienci stacjonarni
Rozwiązanie:
- Szybkie stworzenie sklepu online wraz z aplikacją weryfikującą wymiary na stronie. Wykorzystanie komunikacji video z doradcą. Modelka prezentująca strój w wersji video.
- Opracowanie precyzyjnego planu aktywności reklamowej, dotarcia do potencjalnych klientów: Targetowanie: kobiety zainteresowane modą, szyciem na miarę, sukniami, odwiedzające strony modowe oraz serwisy zw. z projektowaniem.
W ostatnich tygodniach, część pracodawców radykalnie potraktowała swoich pracowników. Masowe zwolnienia, redukcje obszarów lub zmniejszenie wynagrodzeń do minimum. Warto byłoby jednak, wykorzystać potencjał, możliwości i chęć pracy współpracujących z nami osób. Jeśli Twój pracownik do tej pory piastował stanowisko X, to w czasach pandemii postaraj się zweryfikować jego potencjał w innych obszarach. Może okazać się bowiem, że ma zdolności sprzedażowe (świetnie się wypowiada, jest przekonujący, stricte sprzedażowy) lub też doskonale zna się na kwestiach informatycznych, programistycznych (dzięki czemu zaproponuje innowacje związane z Twoją stroną), ew. ma zdolności dziennikarskie, redakcyjne lub umiejętnie przygotuje newsletter a następnie opracuję bazę dziennikarzy, potencjalnych klientów.
ZAMIAST ZWALNIAĆ SPRAWDŹ MOŻLIWOŚCI SWOJEGO PRACOWNIKA!
Wejdź na „nie zwalniaj, dostosuj”
SOCIAL MEDIA
INNOWACJE
TY