Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    niedziela, 23 listopada
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Wartość rynku alkoholowego w Polsce
    Biznes

    Wartość rynku alkoholowego w Polsce

    PolandGoBy PolandGo16 marca, 2022Brak komentarzy2 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    W Polsce z roku na rok wzrasta sprzedaż trunków w wyższej cenie. Jednak ta branża cały czas rośnie a marek przybywa. 

    Wartość rynku alkoholi szacowana jest na ok. 40 mld zł.

    Prawie połowa generowana jest przez segment piwa. Wódka to z kolei 13 mld zł. W porównaniu do tych liczb wino ma zdecydowanie mniejsze udziały, ale kwota 3,5 mld zł jest znaczną wartością rynkową.

    Na rynku dostępne są coraz to nowsze marki, domowe produkcje alkoholowe oraz produkty Premium, które również cieszą się niezwykłą popoularnością.

    Jednym z najnowszych brandów jest trunek o smaku marakui wyprodukowany przez Alembik Polska, który zadebiutował na polskim rynku. Pomysłodawcą Wyjebongo jest Janusz Palikot. 

    – Wyjebongo to skrótowy zapis filozofii życia opartej o luz i dystans, także do siebie. Nowa, unikalna wódka o 40% zawartości alkoholu bazuje na innowacyjnej recepturze. Łączy w sobie dwie technologie – rektyfikacji, służącą głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. To wódka mocna, ale poprzez połączenie z destylatem i aromatem marakui zyskuje przyjemny dla podniebienia smak – wyjaśnia Janusz Palikot, właściciel Alembik Polska i pomysłodawca wódki Wyjebongo.

    Jak powstał produkt?

    Podczas jednego z wywiadów Janusz Palikot powiedział, że idea ”Wyjebongo” powstała w trakcie dialogu z followersami w jego mediach społecznościowych.

    Co ciekawe, produkt jest w nieustannym rozwoju. Kolejną jego odsłoną jest trunek w eleganckiej butelce z podpisem… Lecha Wałęsy. Innymi produktami dostępnymi w sprzedaży są: Wódka Kraftowa PALIKOT jęczmień, żyto, ziemniak oraz Czysta Wódka Wybuchowa.

     

    Alembik Alembik Polska alkohol alkohole biznes gospodarka informacje Janusz Palikot kraj Palikot Polska rynek alkoholowy rynek alkoholowy w Polsce sprzedaż wiadomości Wódka Wyjebongo
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNFT o co chodzi? Jak inwestować?
    Next Article Wspólnoty mieszkaniowe i kluczowe podmioty użyteczności publicznej mogą zapłacić mniej za gaz

    Powiązane

    Cyfrowa odporność firm w 2025 roku: dlaczego tempo zmian stało się kluczowym wskaźnikiem przewagi konkurencyjnej

    20 listopada, 2025

    Rusza jubileuszowy konkurs Huawei- Rolnictwo jutra zaczyna się dziś

    19 listopada, 2025

    SMS wraca na tron. Najprostsza wiadomość – najskuteczniejsza reklama w Polsce

    13 listopada, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Cyfrowa odporność firm w 2025 roku: dlaczego tempo zmian stało się kluczowym wskaźnikiem przewagi konkurencyjnej

    Rusza jubileuszowy konkurs Huawei- Rolnictwo jutra zaczyna się dziś

    SMS wraca na tron. Najprostsza wiadomość – najskuteczniejsza reklama w Polsce

    Rok transformacji: polski rynek fuzji i przejęć (M&A) w 2025 roku

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Cyfrowa odporność firm w 2025 roku: dlaczego tempo zmian stało się kluczowym wskaźnikiem przewagi konkurencyjnej

    20 listopada, 2025

    Rusza jubileuszowy konkurs Huawei- Rolnictwo jutra zaczyna się dziś

    19 listopada, 2025

    SMS wraca na tron. Najprostsza wiadomość – najskuteczniejsza reklama w Polsce

    13 listopada, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych