Zdaniem badanych Polaków, coraz ciężej jest zarobić pieniądze, które gwarantują miesięczne utrzymanie. Ceny szybują w górę, a to jeszcze nie koniec podwyżek. Polacy coraz częściej zastanawiają się nad dywersyfikacją swoich przychodów, rozwojem nowej firmy, która przyniesie im dodatkowe przychody. Wg. lipcowych danych Instytutu Mobile&Digital Marketingu, 32% przedsiębiorców, prowadzących własną działalność gospodarczą, obawia się o swoją przyszłość, utrzymanie i dalszy rozwój biznesu.

Jakie obszary biznesowe, rozwijają się najszybciej i dlaczego? Poniżej zestawienie.

MARKETING i REKLAMA

Oczywiście, bez reklamy i marketingu nie ma możliwości zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Przez lata, niezależnie od kryzysu, ten obszar biznesowy, cieszył się niezwykłym zainteresowaniem. Wiadomym jest jednak, że spadek przychodów z tej branży może również nastąpić, natomiast właśnie w czasie kryzysu, poprzez działania reklamowe, firmy zwiększają świadomość marek, a co za tym idzie sprzedaż. Dlatego właśnie budżety reklamowe, „ucinane” są przez przedsiębiorstwa na samym końcu, kiedy już naprawdę nie można podjąć innych kroków.

 

USŁUGI 

Niezależnie od wzrostu cen, trzeba zapewnić rozrywkę naszym najmłodszym obywatelom. Wakacje, kolonie, weekendowe rozrywki. W czasie kryzysu, niezwykle ciekawym obszarem biznesowym są wszelkie rozrywki godzinowe, dzienne. O czym mowa? Mini zoo, jazda konna, labirynty dla dzieci, ogrody z animatorami dziecięcymi, gdzie rodzice, choć przez chwilę mogą odpocząć, bary w ciekawych lokalizacjach, mini koncerty, baseny, stand up’y, kino letnie.. Wg. badania Instytutu Mobile&Digital Marketingu z dnia 8.07, kiedy społeczeństwo zestresowane jest nadchodzącą katastrofą finansową, zaczyna ograniczać dalsze wyjazdy, większe wydatki. Jednak sposób spędzania wolnego czasu, nadal stara się aby był zapewniony. Jeśli więc zastanawiamy się jaki biznes stworzyć, pomyślmy nad ciekawym miejscem, które znajdzie swoich miłośników, nie tylko wśród dorosłych ale i dzieci, a może nawet i zwierząt.

PRODUKTY TANIE, CODZINNE I WYGODNE

Polacy przyzwyczajeni są do wygodnych zakupów, coraz częściej korzystamy z dostawy do domu, jedzenia zamówionego poprzez aplikację, niezależnie czy jest to catering dietetyczny czy pizza. Przez ostatnie lata, społeczeństwo kupowało dużo towarów spożywczych i również dużo wyrzucało. Ciężko będzie zmienić nawyki żywieniowe, stąd jeśli zastanawiamy się nad biznesem z branży FMCG, powinniśmy pomyśleć nad dobrymi jakościowo produktami spożywczymi, w atrakcyjnych cenach z dostawą do domu lub barem, który oferuje ładnie, schludnie podane, pyszne jedzenie w przystępnych cenach. To niezwykle ważne aby zachować standard wizualny zarówno lokalu, jedzenia przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnych cen. Z każdym miesiącem bowiem, ze względu na inflację dla Polaków, będzie to miało coraz większe znacznie.

PORADY, BLOGI, PODCASTY

Ceny wzrastają, Polacy będą spędzać więcej czasu w domu. Takie dane podaje Instytut Mobile&Digital Marketingu. W związku z tym, internauci szukać będą ciekawych rozrywek w sieci. Filmy, seriale, porady, podcasty, a nawet ćwiczenia, joga  wszystko to co może zapewnić domową atrakcję, urozmaicić wieczór i czas. Materiały monetyzować można poprzez reklamę, a nie stricte sprzedaż online’ową. Dzięki temu zwiększamy ruch i jednocześnie zarabiamy na digital’u.

APLIKACJE, INNOWACJE I IT 

Branża IT cieszy się niezwykłą popularnością. Rozwój nowych technologii, e-commerce’u, spowodował gigantyczne zainteresowanie rozwojem kompetencji w obszarze IT. Rynek „wchłania” programistów niezwykle szybko, zwłaszcza tych, którzy mają już jakiś staż. Czas poszukiwania pracy w obszarze IT to max tydzień do dwóch tygodni.

Co ciekawe, wg danych Platform Evolution prawie 1/4 Polaków, zastanawia się nad przebranżowieniem do IT. Ponadto według badania wynika, że poza atrakcyjnymi zarobkami ponad połowa specjalistów z tej branży liczy na możliwość nieustannego rozwoju i udział w ciekawych projektach. Polacy, jako czynnik zachęcający ich do podjęcia pracy w tej branży, wymieniają: możliwość nieustannego rozwoju (59,50 proc.), udział w ciekawych projektach (57,85 proc.) i możliwość obcowania z nowymi technologiami (54,13 proc.), a najważniejsze większych zarobków (67 proc.)

IT rozwijać się będzie w niezwykle szybkim tempie, aplikacje mobilne to przyszłość. Jeśli więc myślimy o własnej, to jest idealny czas.

Natomiast jeśli planujemy dywersyfikację obszarów biznesowych, powinniśmy zastanowić się w którym kierunku chcielibyśmy się rozwijać i jakie mamy preferencje zawodowe. Nadchodzący rok bowiem, przyniesie spore zmiany zarówno w zakresie bgienzsowym jak również preferencji zakupowych konsumentów.

Red. Aleksandra Fajęcka

Foto: Unsplash

 

Share.
Exit mobile version