Studenci Instytutu Mobile&Digital Marketingu, pierwszej w Polsce jednostki edukacyjnej w tym obszarze, doskonale znają nomenklaturę branżową. Placówka edukuje również studentów, pod kątem najczęściej popełnianych błędów podczas ustawiania i realizacji kampanii mobilnych oraz doradza co zrobić, jak już tak się stanie.
Znajomość tematyki, zagadnień, a nawet umiejętność ustawienia kampanii mobile SMS, MMS czy display to jedno, jednak praktyka, doświadczenie dotyczące przebiegu samych kampanii to drugie.
Wydawało by się, że stworzenie konceptu kampanii mobile czy display do najcięższych nie należy. Znając technologię, ustawienia, branże, nomenklaturę oraz poprawność konstruowania zdań, można stworzyć komunikację SMS, MMS czy nawet reklamę display. Jednak często zdarza się, że marketerzy, tworzą komunikację, ustawiają kampanię, a tu nagle kłopot..
Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy związane z realizacją kampanii mobilnych.
Zanim powiesz klientowi “nie wiem”, zweryfikuj źródło problemu.
Brak klików po kampanii, brak zainteresowania ofertą lub po prostu brak sprzedaży
Klienci weryfikują liczbę wejść na stronę, kliki w numer telefonu oraz samą sprzedaż.
Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, niezależnie czy jest to mobile SMS, MMS czy też display musisz pamiętać o odpowiednim targetowaniu, geolokalizacji oraz najważniejsze.. właściwym opracowaniu komunikatu reklamowego.
Zlecający-Klienci, niejednokrotnie oczekują cudów, a treść komunikatu zamiast przyciągać, odpycha. Zbyt dużo tekstu, nieatrakcyjna grafika lub po prostu nieciekawa oferta, to podstawowe błędy popełniane podczas ustwiania kampanii. Niezwykle ważnym jest, aby po otrzymaniu od klienta, koncepcji treści i komunikacji zweryfikować siłę skuteczności. Jak..?
a) zrób mini badanie fokusowe wśród pracowników, znajomych, rodziny w celu weryfikacji potencjału kampanii
b) sam zastanów się czy skorzystałbyś z danej oferty, czy jest dla Ciebie interesująca
c) przeanalizuj, dla kogo dana oferta byłaby interesująca i dlaczego, weryfikując rynek pod kątem konkurencyjnych marek
„Pamiętajmy bowiem, że kampania sama w sobie nie przyciągnie klientów. Spontaniczne zainteresowanie produktem lub marką, może wywołać jedynie sam produkt, dodatkowe benefity z nim związane lub element rozrywkowy, który wciągnie odbiorcę komunikatu”
– mówi Aleksandra Fajęcka, Prezes Zarządu Grupy AFA MEDIA, ADHELLO, Wykładowca Akademicki Collegium Humanum, Instytutu Mobile&Digital Marketingu.
W 2020 roku, wzrost zainteresowania komunikacja mobile, zwiększył się o 37%. Oznacza to, że konsument masowy, otrzymuje średnio 2-3 komunikatów SMS’owych tygodniowo, z reklamą display spotykając się na co dzień co najmniej 2-3 razy.
Komunikacja musi być naprawdę atrakcyjna. W dobie 500 plus, coraz ostrzejszych ofert rynkowych, gadżet w postaci długopisu za zakupy powyżej 100 zł, do ciekawych komunikacji nie należy.
Jeśli więc chcemy aby nasza kampania odniosła sukces, zaproponujemy klientowi niestandardowe rozwiązania, pochylmy się nad samym produktem, możliwościami, zróbmy burzę mózgów wśród pracowników czy znajomych.
Szablonowe kampanie nie przyciągną klientów.
„Klienci często zapominają, że kampania SMS, MMS czy display, musi być równie ciekawa dla odbiorcy jak przekaz telewizyjny czy radiowy. W dobie tak ogromnej konkurencji rynkowej, jak i rynkowego przesycenia powielanymi pomysłami, skuteczna komunikacja, identyfikacja brandu, nieszablonowe podejście do oferowanych usług to podstawa sukcesu”
– dodaje Fajęcka.
Jeśli to jednak nie to, częstym powodem jest błąd podpięcia kodów, zbyt długi link (w przypadku kampanii SMS lub MMS) lub błąd zliczania.
Ważne w przypadku kampanii Mobile&Display
Systemem Google Analytics nie powinno się weryfikować kampanii reklamowych mobilnych-mobile display, mobile app, SMS, MMS. Ponieważ jest to narzędzie do analizy ruchu na stronie a nie działań reklamowych i zazwyczaj standardowe konto GA próbkuje dane. Nie pokazuje ich 1 do 1 tak jak adserwer reklamowy. I to może być jeden z powodów tzw “rozjazdów”
Red. fragmenty: Instytut Mobile&Digital Marketingu