Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    piątek, 6 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Business Insider Global Trends Festival. Największa konferencja świata biznesu odbyła się w formie online.
    Biznes

    Business Insider Global Trends Festival. Największa konferencja świata biznesu odbyła się w formie online.

    PolandGoBy PolandGo20 listopada, 2020Brak komentarzy4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Business Insider Global Trends Festival, trwający od 19 do 23 października, była pierwszą taką globalną konferencją, która odbyła się całkowicie online.

    Ponad 250 prelegentów, ekspertów z różnych obszarów biznesu, omawiało trendy poszczególnych działalności, w oparciu o bezprecedensowe zmiany na świecie. Weryfikowano skutki pandemii dla poszczególnych sektorów biznesu i życia społecznego, pod kątem zarówno sytuacji kryzysowych, jak również pod kątem nowych ścieżek rozwoju. Na stronie www.trendsfestival.com jest możliwość zakupu dostępu do wystąpień i treści ze wszystkich 5 dni konferencji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival. 

    Tematem przewodnim tegorocznego Trends Festival było znaczenie pandemii Covid-19 i jej wpływ na funkcjonowanie biznesu. Na 5 scenach pojawiło się ponad 250 specjalistów, których prelekcje można było na bieżąco komentować, zadawać pytania, poszerzać sieć networkingową oraz można było uczestniczyć w wirtualnym EXPO, gdzie prezentowały się formy z całego świata.

    Na scenach BUSINESS INSIDER Global Trends Festival wystąpili m.in. Henry Blodget, prezes Insider Inc.; Reed Hastings, CEO Netflix; Michael Miebach, desygnowany prezes Mastercard; Markus Duesmann, prezes AUDI; Blake Chandlee, wiceprezes TikTok; Mathias Doepfner, CEO Axel Springer SE; Nancy Dubuc, prezes VICE Media; Stan Garmark, wiceprezes Spotify; Alain Dehaze, prezes Adecco; Robert Lewandowski, piłkarz inwerstor i ambasador Dobrej Woli UNICEF i wielu innych. Omawiano m.in. prognozy na przyszłość w oparciu o globalne zmiany wywołane pandemią, trendy, które kształtują zmiany w zachowaniach konsumenckich, a także najważniesze trendy technologiczne, na przykładach branży spożywczej, farmacji, ochrony zdrowia,  biotechnologi.

    Zmiany m.in. w zakresie pracy zdalnej omawiała prof. Katarztna Śledziewska z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego

    Nowe trendy w pracy zdalnej i nowa rola lidera w biznesie.

    W obliczu transformacji cyfrowej, niezbędny jest nowy model biznesowy, inny od  dotychczasowego modelu prowadzenia biznesu, który sprawdza się w biurach. Zmiana ta powinna dotyczyć nie tylko przejścia do świata online, ale zmiany w sposobie myślenia i w sposobie organizacji, tak, aby to przejście było płynne i efektywne dla samego biznesu i pracowników. Według Światowego Forum Ekonomicznego ok. 75 milionów miejsc pracy prawdopodobnie zostanie przeniesionych do innych sektorów. Za przekwalifikowanie pracowników będą odpowiedzialni managerowie, liderzy, związki zawodowe. Eksperci nie mają wątpliwości, że przez to, iż rynek pracy, przemysłu, biznesu zmienił się tak diametralnie, w związku z czym, jak twierdzą około 20% światowej siły roboczej musi zdobyć nowe umiejętności, aby móc pracować.

    Bezpieczeństwo świata hybrydowego przede wszystkim

    Od roku 2020 nastąpiła rewolucja jeśli chodzi o definicję bezpieczeństwa w sieci. Cyberbezpieczeństwo wykracza już poza ochronę danych czy ochronę systemów a stało się niezbędnym narzędziem do zdolności przedsiębiorstw do przetrwania. Sztuczna inteligencja staje się największą nadzieją na powstrzymanie ataków ze strony szkodliwych  oprogramowań, które są w stanie w sekundę wyłączyć cały system komputerowy choćby takiej instytucji jak szpital. Wszystko już jest cyfrowe, mało która instytucja administruje swoimi sprawami,zarządza danymi analogowo. Dlatego całkowite i trwałe bezpieczeństwo tych danych jest podstawowym elementem do przetrwania przedsiębiorstwa w czasach cyberbiznesu.

    Pandemia i wszelkie idące za nią zmiany w firmie, niezależnie od branży, skłoniły kadry kierownicze do przemyśleń na temat ich roli, na czym muszą się skupiać, jak się komunikować z pracownikami, jak zapobiegać utracie klientów. Przeszli więc sporą lekcję działając często po omacku, w ogromnym stresie, z niepewnością jutra, nie wiedząc jakie środki uruchomić albo narzędzia, aby przetrwać kryzys. Niejeden lider łapał się na tym, że skupiając się na kolejnych celach stricte korporacyjnych, kolejnych elementach do załatania, zapominał o swoich pracownikach, na tym, aby oni czuli się względnie bezpiecznie, aby nowe obowiązki wykonywać w pełni sprawnie. W świecie cyfrowym podtrzymywanie takich relacji i budowanie pewności ducha zespołu stała się nie lada wyzwaniem.

    Biznes przyjazny dla ludzi i dla otoczenia

    Kryzys zdrowotny, w konsekwencji stał się kryzysem społecznym i gospodarczym. Każdy kraj zyska, jeśli podejmie działania prośrodowiskowe, na racz naszego klimatu. Oprócz inwestowania w pracowników, ich nowe umiejętności i poszerzanie kompetencji, które są niezbędne po wprowadzeniu zmian w każdym praktycznie sektorze rynku, pandemia dała możliwość niektórym gospodarkom do transformacji w gospodarkę niskoemisyjną.

    Red. Agnieszka Jaźwińska

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleUwaga. Zasiłek opiekuńczy dla rodziców ponownie dostępny
    Next Article Digitalizacja Społeczeństwa. Nowa wersja mObywatela

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności