Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    piątek, 6 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Ile można zarobić na muzyce?
    Biznes

    Ile można zarobić na muzyce?

    PolandGoBy PolandGo11 maja, 2022Brak komentarzy5 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Czy wyobrażasz sobie życie bez muzyki? Często nie zdajemy sobie sprawy, że bez niej nasz codzienny byt byłby bardzo smutny, pozbawiony emocji i monotonny.

    Muzyka kreuje również nasze wspomnienia – określony utwór kojarzy nam się z konkretną sytuacją, która wydarzyła się w naszym życiu.  Każdy z nas ma w swoim domu płyty muzyczne, których słucha bardzo często, ponieważ dzięki nim wracają dawne, minione, piękne chwile. Ma ona również właściwości lecznicze i terapeutyczne (muzykoterapia), dzięki czemu zmniejsza stres, wpływa pozytywnie na nasz nastrój, a nawet łagodzi strach. Pomaga w ucieczce od problemów, a odpowiednio dobrane linie melodyczne zachęcają nas do zakupów. Kolędy grane w galeriach handlowych mają nas skłonić do kupna prezentów, a muzyka towarzysząca nam w restauracji, do dłuższego biesiadowania przy butelce wina. Muzyka towarzyszy nam przy aktywności fizycznej, nauce, pracy, w samochodzie, autobusie i metrze oraz przyspiesza rytm serca i wywołuje dreszcze. Słuchają jej wszyscy – dzieci, nastolatki i ich rodzice, babcie i dziadkowie. Tak wszechstronne oddziaływanie powinno przekładać sie na dużą sprzedaż albumów płytowych. Jakie są najpopularniejsze gatunki muzyczne wśród polskich użytkowników i czego najchętniej słuchamy, a tym samym i kupujemy? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

    Kto z nas nie zna piosenki „Koła autobusu”, „Pięć małych małpek”, „Pan McDonald farmę miał”, „Migocz, migocz mała gwiazdko” i najbardziej znaną „The Alphabet Song”. Miliony odsłon i kliknięć ma swoje odzwierciedlenie w ilości kupionych „krążków” przez rodziców dla swoich pociech. Są  często śpiewane i odtwarzane, a nasze „skarby” znają poszczególne zwrotki na pamięć. Również duże wzięcie mają kołysanki, które zajmują drugie, niekwestionowane miejsce na liście piosenek dla  najmłodszych słuchaczy. Wraz z wiekiem zmieniają się nasze zainteresowania i gusta muzyczne.  Kołysanki zastępuje pop, rap i dance oraz pozostałe nurty muzyczne.

    Popularne aplikacje social mediowe śledzą na bieżąco, jakie kawałki są zdecydowanie najczęściej odsłuchiwane, a którzy wykonawcy są ulubionymi idolami. Inwestowanie w algorytmy, ma na celu sprawdzanie na bieżąco, jakie są nasze ulubione hity oraz  podpowiadać, jakie wybrać i które słuchać (np. na Spotify czy Apple Music). To, czym się interesujemy i jaki mamy gust,  ma wpływ na przemysł muzyczny oraz sprzedaż płyt. Nasze preferencje monitorują firmy fonograficzne, różne instytucje (np. Narodowe Centrum Kultury), stacje radiowe i telewizyjne oraz producenci.

    Jak wynika z najnowszych badań, najczęściej słuchanymi przez młodzież – od 12 do 17  lat – gatunkiem muzycznym jest  rap, hip-hop, pop, dance i rock oraz disco polo.

    Największa grupa osób deklaruje słuchanie popu (24%) oraz rapu/hip-hopu (23%). Często wskazywane są również – dance (20%), rock (11%), disco polo (8%), muzyka filmowa (6%)oraz muzyka elektroniczna (5%), pozostałe gatunki (3%). Do ulubionych wykonawców nastolatków należy Rihanna, Paluch, Mata, Szpaku, Sanah,  Ariana Grande, Lady Gaga, Eminem oraz Boys, Zenon Martyniuk i zespół Akcent.

    Popularność zespołów, wokalistek i wokalistów przekłada się na sprzedaż ich płyt z wykonywanymi przez nich utworami.

    Grupa wiekowa od 17 do 24 lat skłania się w kierunku polskiego rapu. Osoby w wieku od 25 do 45 lat z kolei najczęściej streamują utwory dla dzieci oraz słuchają rocka, smooth jazzui chiloutu. Osoby mające co najmniej 46 lat, a zwłaszcza w wieku 50 plus na ogół słuchają tego, co akurat jest w radiu lub co włączył ktoś inny i wyraźnie częściej  sięgają po piosenki i muzykę z czasów ich młodości oraz disco polo. Zainteresowaniu muzyką klasyczną i poważną sprzyja starszy wiek – 65 lat i więcej.  

    Co roku Związek Producentów Audio-Video przygotowuje oficjalną lista sprzedaży detalicznej (OLiS) najlepiej sprzedających się albumów płytowych. W ramach listy powstaje tygodniowe oraz miesięczne zestawienie wydawnictw muzycznych, a także podsumowanie nowości wydawniczych. Dla uwiarygodnienia danych, informacje gromadzi i analizuje niezależna w tworzenie i dystrybucję wydawnictw fonograficznych agencja badawcza TNS Polska. Lista powstaje w oparciu o dane sprzedażowe sklepów uczestniczących w projekcie, do którego należą duże sklepy sieciowe, internetowe oraz sklepy niezależne. Najczęściej na pierwszym miejscu listy OLiS w roku 2021 gościł album „Irenka” Sanah – najwyższą sprzedaż zanotował pięć razy. Album jest utrzymany w stylu muzyki pop, uzyskał status diamentowej płyty, przekraczając liczbę 150 tysięcy sprzedanych kopii. Album był najlepiej sprzedającą się płytą w Polsce w roku 2021. Drugi w zestawieniu „Młody Matczak” Maty do pierwszego miejsca dotarł cztery razy. Album w przedsprzedaży uzyskał status podwójnej platyny oraz był najczęściej kupowaną płytą w Polsce. Trzy razy na pierwszym miejscu listy OLiS zameldował się PRO8L3M z albumem Fight Club.

    Artyści, zarabiają na koncertach, sprzedaży płyt (coraz rzadziej) oraz tantiemach. Wartość koncertowa największych polskich wykonawców, zespołów to kwoty od 15-60 tysięcy złotych za występ (5-7 utworów)

    Kwoty za mniej znanych artystów posiadających band to wartość 7-15 tysięcy złotych za występ.

    Jak widać wartości małe nie są, dodajmy również, że część z wykonawców zarabia też na kampaniach reklamowych, działaniach social mediowych..

    Muzyka stale nam towarzyszy i jest wkomponowana w całe nasze życie. Jest przyjemnością i ogromna większość Polaków słucha jej na co dzień i nic nie wskazuje na to, że przestanie. Towarzyszy nam w pięknych chwilach i wpływa kojąco na nasze samopoczucie, nic więc dziwnego, że staramy się nią otaczać tak często, jak to możliwe.

    Red. Karolina Motylewska

    Źródło:

    www.nck.pl

    www.wikipedia.pl

    www.google.com

    www.cbos.pl

     

    analizy analizy komentarze biznes budżet dane dofinansowanie działalność działalność gospodarcza fakty finanse firma gospodarka informacje inwestowanie kariera kraj ministerstwo muzyka najświeższe wiadomości pieniądze PIT podatki PolandGo Polska praca przedsiębiorstwo rząd spółka świat Ukraina utwory wiadomości właściciel firmy wydatki zawód
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleProgram „Moje Ciepło” wystartował- dotacje na pompy ciepła
    Next Article Nowe prawo budowlane czas na cyfryzację

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności