Amazon jako największa platforma e-commerce na świecie podbija rynki swoimi lokalnymi wersjami, w tym od niedawna polską.

Wejście tej globalnej sieci na nasz rodzimy rynek sprzedaży przyczyni się do wzrostu znaczenia rynku e-commerce w Polsce, który już przez ostatni rok urósł o prawie 28%.  Z pewnością to dobra wiadomość dla kupujących, którzy będą mieli kolejną platformę do wystawiania i nabywania produktów z każdej praktycznie kategorii.  Serwis ten ożywi rynek e-handlu globalizacją i szerokością asortymentu. Pamiętać należy, że Amazon jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie Big Data, zbierając dane na temat wszelkich zachowań konsumentów oraz ich potrzeb, dokładnie przewidując, jakimi produktami będziemy zainteresowani.

Dzięki temu Amazon ma do perfekcji zoptymalizowane wszelkie działania serwisu: przez marketing, zmiany cenowe, po całą logistykę. Polska wersja Amazona gwarantuje kupującym łatwiejszy dostęp do produktów zza granicy a mniejszym sprzedawcom daje możliwość dotarcia do klientów zza granicy. Dla drobnych i średnich przedsiębiorców ta platforma jest dodatkowym kanałem sprzedaży z szerszymi zasięgami.  System rejestracji ruszył z końcem stycznia, dając możliwość obecności polskim sprzedawcom a sama strona ruszyła z początkiem marca, oferując ponad 100 mln produktów w kilkudziesięciu kategoriach wielu zagranicznych i polskich firm.

Na naszym rynku e-commerce monopolistą  jest póki co serwis Allegro, który od pewnego czasu przygotowywał się do konkurowania z globalną siecią zarówno o klientów,  jak i sprzedawców. Polski rynek w zakresie sprzedaży detalicznej właściwie jest zdominowany przez serwis Allegro, który ma swoich użytkowników, mających swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe. Amazon jako globalny serwis, nie jest jest jeszcze dopasowany do polskiego rynku, tak jak polski serwis. To Allegro, jako wieloletni polski gracz, ma przewagę w postaci znajomości lokalnego rynku, zachowań konsumentów i ich potrzeb, którzy są po prostu przyzwyczajeni do rozwiązań i formuły sprzedaży serwisu.

Przewagą Amazona nad Allegro z pewnością jest działanie globalne, które daje większą możliwość obniżania cen, ze względu na dostępność produktów z różnych rynków. Amazon to poważny gracz, który zwiększy zainteresowanie e-zakupami i może stać się konkurencją nie tylko dla innych platform do sprzedaży online, ale również dla sklepów stacjonarnych, które i tak już ledwo zipią przez pandemię.

Analitycy rynkowi nie spodziewają się ze strony Amazona walki o sprzedawców i klientów za pomocą obniżonych stawek prowizyjnych i konkurencyjnych cen, a raczej przy wykorzystaniu solidności marki, ugruntowanej pozycji i jakości oferowanych produktów. To firmy chcące prezentować swoje produkty na tej platformie, muszą akceptować warunki obsługi klienta i sprzedaży panujące na tej platformie oraz rozwijać swoją ofertę, by zabiegać o klienta.

 

Amazon słynie z bardzo wysokiej jakości obsługi klienta od szybkości dostaw po obsługę reklamacji.

Konkurencja w postaci tak wielkiego gracza jakim jest Amazon, nie musi wcale zachwiać dominacji Allegro a stać się inspiracją odnośnie nowych rozwiązań, wiedzy na temat sprzedaży online a także ekspansji na rynki zagraniczne.

Amazon to też niekwestionowany, wartościowy pracodawca, oferujący ciekawe propozycje pracy na terenie całej Polski. Ze względu na rozwój, tworzenie stacjonarnych oddziałów w Polsce, od miesięcy cyklicznie poszukuje magazynierów, specjalistów ds. spedycji..  i9 innych wykwalifikowanych pracowników. Wysokie zarobki, atrakcyjne oferty pracy oraz ciekawe bonusy z tytułu pracy, podnoszą rangę i tak już spektakularnej marki

OFERTY PRACY AMAZON:

Szukasz pracy? Dobrze się składa! W Amazon czeka atrakcyjna stawka 20zł/h brutto i liczne benefity! Aplikuj nawet bez doświadczenia SPRAWDŹ

Share.
Exit mobile version