Amazon jako największa platforma e-commerce na świecie podbija rynki swoimi lokalnymi wersjami, w tym od niedawna polską.
Dzięki temu Amazon ma do perfekcji zoptymalizowane wszelkie działania serwisu: przez marketing, zmiany cenowe, po całą logistykę. Polska wersja Amazona gwarantuje kupującym łatwiejszy dostęp do produktów zza granicy a mniejszym sprzedawcom daje możliwość dotarcia do klientów zza granicy. Dla drobnych i średnich przedsiębiorców ta platforma jest dodatkowym kanałem sprzedaży z szerszymi zasięgami. System rejestracji ruszył z końcem stycznia, dając możliwość obecności polskim sprzedawcom a sama strona ruszyła z początkiem marca, oferując ponad 100 mln produktów w kilkudziesięciu kategoriach wielu zagranicznych i polskich firm.
Na naszym rynku e-commerce monopolistą jest póki co serwis Allegro, który od pewnego czasu przygotowywał się do konkurowania z globalną siecią zarówno o klientów, jak i sprzedawców. Polski rynek w zakresie sprzedaży detalicznej właściwie jest zdominowany przez serwis Allegro, który ma swoich użytkowników, mających swoje przyzwyczajenia i nawyki zakupowe. Amazon jako globalny serwis, nie jest jest jeszcze dopasowany do polskiego rynku, tak jak polski serwis. To Allegro, jako wieloletni polski gracz, ma przewagę w postaci znajomości lokalnego rynku, zachowań konsumentów i ich potrzeb, którzy są po prostu przyzwyczajeni do rozwiązań i formuły sprzedaży serwisu.
Analitycy rynkowi nie spodziewają się ze strony Amazona walki o sprzedawców i klientów za pomocą obniżonych stawek prowizyjnych i konkurencyjnych cen, a raczej przy wykorzystaniu solidności marki, ugruntowanej pozycji i jakości oferowanych produktów. To firmy chcące prezentować swoje produkty na tej platformie, muszą akceptować warunki obsługi klienta i sprzedaży panujące na tej platformie oraz rozwijać swoją ofertę, by zabiegać o klienta.
Amazon słynie z bardzo wysokiej jakości obsługi klienta od szybkości dostaw po obsługę reklamacji.
Konkurencja w postaci tak wielkiego gracza jakim jest Amazon, nie musi wcale zachwiać dominacji Allegro a stać się inspiracją odnośnie nowych rozwiązań, wiedzy na temat sprzedaży online a także ekspansji na rynki zagraniczne.
Amazon to też niekwestionowany, wartościowy pracodawca, oferujący ciekawe propozycje pracy na terenie całej Polski. Ze względu na rozwój, tworzenie stacjonarnych oddziałów w Polsce, od miesięcy cyklicznie poszukuje magazynierów, specjalistów ds. spedycji.. i9 innych wykwalifikowanych pracowników. Wysokie zarobki, atrakcyjne oferty pracy oraz ciekawe bonusy z tytułu pracy, podnoszą rangę i tak już spektakularnej marki
OFERTY PRACY AMAZON:
Szukasz pracy? Dobrze się składa! W Amazon czeka atrakcyjna stawka 20zł/h brutto i liczne benefity! Aplikuj nawet bez doświadczenia SPRAWDŹ