Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Instagram
    PolandGoPolandGo
    niedziela, 1 czerwca
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Biznes
    • Finanse
    • Gospodarka
    • Technologie
    • Wywiady
    PolandGoPolandGo
    You are at:Home»Biznes»Bilans strat branży turystycznej 2021
    Biznes

    Bilans strat branży turystycznej 2021

    PolandGoBy PolandGo7 stycznia, 2021Brak komentarzy4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    W połowie marca 2020 roku rozpoczęły się najtrudniejsze chwile dla branży turystycznej. Z dnia na dzień zamknięto granice, odwołano loty, zamknięto obiekty hotelowe i wszelkie placówki turystyczne. Skutki pandemii odczuwa cała gospodarka światowa, a branża turystyczna była i jest jedną z tych, które ucierpiały najbardziej. Mimo zmniejszania z upływem miesięcy obostrzeń, nadal wiele kierunków jest niedostępnych a ze względu na kolejny wzrost zachorowań w różnych krajach, następne kraje zostały objęte zakazem lotów lub restrykcyjną kwarantanną przed lub po przylocie.

    Sezon zimowy trwa, w nim również najczęściej wybierane były podróże dalekiego zasięgu, które aktualnie są w znacznym stopniu ograniczone. Najgorszy czas jest jednak dla polskich hotelarzy oraz właścicieli stoków, wyciągów narciarskich. Co robić? Jak działać jeśli reprezentujemy branżę turystyczną?

    Gdzie i jak licznie Polacy wyjeżdżali w tym roku na wakacje?

    Wiele osób, które wyjeżdżały na urlop za granicę, w obawie przed pandemią, dopóki jeszcze było można, postanowiło spędzić go w kraju.

    Jeszcze bardziej wzrosła liczba chętnych urlopowiczów, po wprowadzeniu bonu tusystycznego.

    „Udział osób, które wyjechały na wakacje w 2020 r. nie różnił się znacząco od odsetka tych osób w poprzednim roku” – wskazali eksperci. W 2019 r. w miesiącach wakacyjnych, czyli lipiec i sierpień wyjechało turystycznie (łącznie wyjazdy krajowe i zagraniczne) na minimum 5 dni 12,7 mln osób w wieku 15 lat lub więcej, czyli 39 proc. mieszkańców Polski w podanym przedziale wiekowym. Polski Instytut Ekonomiczny wraz z Polskim Instytutem Rolniczym przeprowadził w czasie letnich miesięcy badania wśród konsumentów, badając ich tegoroczne wyjazdy wakacyjne. Odpowiedzi zebrane na początku wakacji wskazywały, że aż 42% badanych planowało wyjechać na co najmniej tygodniowe wakacje. W drugiej fali badań, lipcowych, badanych zapytano o zrealizowanie planów i wynikało z nich, iż 20% badanych zrealizowało wyjazdy w lipcu a 23% zadeklarowało plany wyjazdowe na sierpień. Z badań zrealizowanych pod koniec sierpnia wynika, iż 35% badanych wyjechało na wakacje.

    Zdecydowana większość, gdyż prawie 80% ankietowanych odbyło taki wyjazd na terenie Polski.  Polakom chęci na wyjazdy nie brakowało, zmieniły się jednak oczekiwania klientów w stosunku do organizatorów turystycznych. Nowe oczekiwania klientów kierowane w stronę całej branży turystycznej wiążą się z zapewnieniem im bezpiecznych wakacji oraz dostarczeniem z odpowiednim wyprzedzeniem wszystkich niezbędnych informacji na temat warunków podróżowania i możliwości wyjazdu. Branża turystyczna dość szybko dostosowała się do zaleceń Komisji Europejskiej i WHO, a także regulacji rządowych w zakresie wdrożenia reżimu epidemiologiczno-sanitarnego.

     

    Czy turystyka się odrodzi?

    Według prognoz danych UNWTO pandemia COVID-19 spowodowała 22% spadek turystyki międzynarodowej w pierwszym kwartale 2020 r., zaś w ciągu całego roku może spaść o 60-80 proc. Podobne spadki notowane są na rynku polskim. Wyraźny spadek obrotów a także dodatkowe koszty generowane przez odwołane loty czy wprowadzenie nadzwyczajnych środków ostrożności wciąż utrudniają trudną sytuację branży. I choć biura podróży, przewoźnicy czy hotelarze robią wszystko, co mogą, to wszyscy zgodnie przyznają, że ze strat, które ponieśli przez ostatni rok,  długo będą się wygrzebywać. Bazując na opiniach ekspertów WHO czy Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO), patrząc na doświadczenia ostatniego roku, podczas którego branża turystyczna zmaga się ze skutkami pandemii, przewiduje się, że turystyka ma szansę odbić się w ciągu 5-6 lat.

    Co robić, jeśli działasz w branży turystycznej?

    Do 17 stycznia wg. decyzji Rządu, wszystkie hotele, hostele oraz miejsca komercyjnego pobytu są nieczynne. W związku z tym, czas przygotować plan aktywności na kolejne miesiące tuż po wygaśnięciu obostrzeń. Przede wszystkim, jeśli sytuacja Twojego hotelu jest ciężka, opracuj vouchery z dodatkowymi gratyfikacjami, ciekawostkami dla klientów, które zachęcą do przedpłat. Zagwarantuj przyszłym klientom czystość oraz sterylność poprzez: maseczki w pokojach, informacje o odkażeniu pokoju, która stoi w centralnym punkcie pokoju, każdy pokój powinien dysponować płynem odkażającym. Tego typu porady, ułatwią podejmowanie wyboru przez potencjalnych klientów, jednocześnie zwiększając szansę na bezpieczeństwo i podwyższając standard danego obiektu.

    Zdjęcia pochodzą z www.unsplash.com

    biznes branża turystyczna gospodarka hotel hotele kryzys pandemia turystyka wiadomości wyjazdy
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePierwsza w Polsce aplikacja Narodowa PL GO z rozszerzoną rzeczywistością
    Next Article Narodowy Sport Polaków 2021

    Powiązane

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    9 maja, 2025
    • Facebook
    • Instagram
    Nie przegap

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    Tysiąclecie Królestwa Polskiego – wyjątkowy wernisaż i konferencja naukowa w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Lublinie

    O nas

    Platforma wspierająca polski biznes w czasie kryzysu, zrzeszająca przedsiębiorców z sektora MŚP

    Facebook Instagram
    Popularne

    Sukcesy rynku mobile: Kampanie digital, SMS i MMS jako klucz do zaangażowania klientów

    28 maja, 2025

    Strategiczne inwestycje i bezpieczeństwo państwa – kluczowy panel na Polskim Kongresie Gospodarczym

    22 maja, 2025

    Precyzyjne Targetowanie i Wysokie Konwersje: Kampanie Push App W Działaniu

    9 maja, 2025
    Copyright © 2025.
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Regulamin PolandGo
    • Dane kontaktowe

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku, Zanim klikniesz „Przejdź” lub zamkniesz widok, prosimy o zapoznanie się z informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Przejdź” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres. Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy AFA MEDIA Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowychZgodaPolityka prywatności