Dane dotyczące pandemii koronawirusa wciąż niestety przerażają. Mamy 53 420 nowych, potwierdzonych przypadków koronawirusa – przekazało w środę Ministerstwo Zdrowia. To najwyższa dobowa liczba zakażeń od początku pandemii. Zmarło 276 osób, u których potwierdzono COVID-19. Na kwarantannie przebywa ponad 900 tys. osób.- podaje serwis Polsat News.

Pandemia bardzo mocno wpłynęła na nasze życie i to, do czego się przyzwyczailiśmy. Zmianom uległy przede wszystkim stosunki i nastroje społeczne, rząd wciąż apeluje, aby ograniczać spotkania, uczniowie przechodzą na naukę zdalną, a informacje w sklepach i restauracjach przypominają nam o zachowaniu dystansu i zakładaniu maseczek. A jak przez pandemię zmienił się show-biznes i branża eventowa? Czy gwiazdy nadal mogą błyszczeć na ściankach i spędzać czas na  wydarzeniach kulturowych?

Nie ma to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Przede wszystkim to, na co warto zwrócić uwagę to fakt, że organizowane eventy są zdecydowanie mniejsze niż te, do których przyzwyczaiła nas branża przed 2020 rokiem. Wystarczy wziąć pod lupę branżę mody. Mało który projektant decyduje się na zorganizowanie wielkiego pokazu. Raczej wybierane są inne możliwości zaprezentowania kolekcji. Bardzo ciekawe rozwiązania zastosowała ostatnio marka Deni Cler, która swoje projekty pokazała w formie wideo. Całość pokazu zgromadzeni goście mogli oglądać na kinowym ekranie, delektując się przy tym lampką wybornego szampana. Większość znanych z pierwszych stron gazet projektantów nie decyduje się na organizowanie wielkich pokazów mody. Jeśli już, to odbywają się one w kameralnym gronie lub w wersji on-line.

Ramówki

Imprezy ramówkowe, poszczególnych stacji to jedne z ważniejszych wydarzeń w świecie show-biznesu. To na nich poznajemy nowe propozycje programowe danej stacji oraz dowiadujemy się, jakie gwiazdy będziemy mogli oglądać w swoich ulubionych produkcjach.

W szczycie pandemii, większość ramówek odbywało się on-linowo, co miało oczywiście swoje plusy i było idealnym rozwiązaniem podczas pandemii. Do wirtualnego studia zapraszano widzów oraz gwiazdy m.in. kanałów TVN Grupa Discovery.

Na chwilę obecną stacje TVN i TVP powróciły do stacjonarnych form prezentowania ramówek.

Wydarzenia odbywają się dwa razy do roku, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych, z udziałem gwiazd i celebrytów, które na co dzień współpracują przy produkcjach danej stacji.

Jeśli chodzi o Telewizję Polsat to ta zupełnie zrezygnowała ze swoich konferencji ramówkowych, które w branży przez lata uważane były za jedne z ciekawszych imprez. W pięknych wnętrzach Endorfiny stacja przedstawiała swoje propozycje programowe, a całe wydarzenie oglądała plejada polskich gwiazd biorących udział w produkcjach Polsatu. Czy na ten sposób prezentowania swoich programów stacja jeszcze kiedyś się zdecyduje? Na ten moment nie wiadomo.

Premiery kinowe

Nie jest tajemnicą, że przez pandemię koronawirusa branża filmowa musiała mierzyć się z prawdziwym kryzysem. Wiele filmów czekało na swoją premierę dłużej, niż było to pierwotnie w planach. Na szczęście dla twórców i dystrybutorów w obecnej sytuacji premiery odbywają się już normalnie, przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności, a gwiazdy polskich hitów bez obaw mogą pozować na ściankach, ku uciesze fanów i reklamodawców.

Podsumowanie:

Nie ulega wątpliwości, że pandemia koronawirusa wywołała bardzo duże zmiany w każdej dziedzinie. Nie ominęła także show-biznesu. Zamrożenie życia publicznego w kilkumiesięcznej perspektywie wydawało się tragiczne w skutkach. Z perspektywy czasu jednak, wielu aktorów i celebrytów przyznaje, że taka przerwa była potrzebna, aby przewartościować swoje cele i zastanowić się nad własną egzystencją.

Red. Karolina Motylewska

Share.
Exit mobile version