We wtorek 28 kwietnia odbyła się debata on-line pt. „Jak stymulować biznes w czasie koronawirusa?” Głównym celem debaty było znalezienia najlepszych rozwiązań, które mogłyby pomóc firmom, które w dobie pandemii koronawirusa zmniejszyły swoje obroty i zyski oraz doprowadziły do ich zamknięcia. Jednym ze sposobów wyjścia z tej sytuacji była dyskusja o możliwościach korekt oraz potencjalnych rozwiązań, które mogą wprowadzić firmy, aby podjąć walkę o utrzymanie swoich działalności

W debacie pod patronatem Rektora Collegium Humanum prof. dr. hab. Pawła Czarneckiego, MBA, Dr h.c., wzięli udział: Maciej Panek, Prezes Panek S.A. oraz Paweł Kornosz, Prezes Yesindeed oraz Wannabuy.

Uczestnicy na początku debaty opowiedzieli o swoich doświadczeniach i decyzjach, które musieli podjąć, by straty, które ponieśli wskutek wprowadzonych obostrzeń, były jak najmniejsze. Zarówno firma Panek S.A, jak i YesIndeed/Wannabuy była w zdecydowanej większości zależna od aktywności społecznej. Prezes Panek zwrócił uwagę, że obroty firmy spadły o ponad 60%, co spowodowało wprowadzenie niezbędnych cięć w ponoszonych kosztach miesięcznych przez firmę, włącznie ze zmniejszeniem wynagrodzenia oraz zwolnieniami pracowników.

Z drugiej strony zarówno Maciej Panek, jak i Paweł Kornosz zgodzili się, że czas kryzysów biznesowych, takich jak koronawirus, jest szansą na wprowadzenie odważnych zmian oraz inwestycji. Za przykład podano wielką ekspansję, którą przeprowadziła firma Panek, która polegała na umożliwieniu wynajmu na minuty samochodów w ponad 150 miastach w jednym czasie. Jak stwierdził Prezes Maciej Panek było to działanie, które miało być realizowane w przeciągu 2 lat. Decyzja ta była wynikiem zmniejszenia aktywności użytkowników m.in. w Warszawie, która spowodowała, że samochody nie były używane i można było je wykorzystać w innych miastach. Podobne działanie zastosowało WannaBuy, które stworzyło specjalną platformę internetową, która miała na celu utrzymywać kontakt pomiędzy firmą, a pracownikami. Akcja #Aktywniswiadomie pozwoliła również wykorzystywać benefity pracownicze. Ta tematyka zdominowała debatę w największym stopniu. Prezes Panek zwrócił również uwagę, że pomimo trudnej sytuacji finansowej firmy, czas koronawirusa to również akcje, które miały na celu pomóc w tej trudnej sytuacji, dlatego firma Panek uruchomiła akcję #Helpsharing, która polegała na darmowym wykorzystywaniu samochodów przez osoby, które np. pomagały osobom starszym robić zakupy, czy wozić ich w nagłych przypadkach do lekarzy.

Podczas debaty zwrócono również uwagę na fakt całkowitego przejścia firm na pracę zdalną. W opinii Pawła Kornosza koronwirus dał wszystkim firmom odpowiedź, że można skutecznie prowadzić firmę oraz zarządzać pracownikami na odległość.

 

Share.
Exit mobile version