TikTok jest przykładem aplikacji, która odniosła zaskakująco duży sukces w świecie krótkich materiałów wideo (główne formaty mają odpowiednio od 15 do 60 s.). Ma już ponad 2 miliardy pobrań, a jego popularność w mediach społecznościowych rośnie w szybkim tempie. Jest najczęściej pobieraną aplikacją, wyprzedzając ekspresowo WhatsApp’a czy Instagram’a. Aplikacja jest wykorzystywana przede wszystkim przez młodych ludzi do wyrażania siebie poprzez śpiew, taniec, komedię i synchronizację ust, a także umożliwia użytkownikom tworzenie filmów i udostępnianie ich w całej społeczności. Platforma przyciąga również celebrytów, youtuberów, lekarzy, a nawet polityków czy inne osoby chcące zabłysnąć w internecie. Platforma łączy w sobie funkcjonalności znane ze Snapchata i Instagrama, a także Spotify, umożliwiając użytkownikom tworzenie i publikowanie filmików o dowolnej tematyce. Dzięki temu, że wpisy dopasowane są do gustu użytkownika przykuwają jego uwagę na dłużej, a stosowany system rekomendacji  sprawia, że internauci spędzają więcej czasu na TikToku, niż na innych platformach.

Błyskawicznie rosnąca liczba użytkowników sprawiła, że od 2020 roku aplikacja stała się głównym obiektem zainteresowania wielu marek, a wiele firm uznało, że Tik-Tok jest świetnym kanałem dystrybucyjnym i tam właśnie szuka swoich klientów, za pośrednictwem tiktokerów.

Wydawałoby się, że tak popularna platforma jak Tik-Tok, mająca już ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników, którzy korzystają z aplikacji codziennie spędzając na niej ponad 1,5 godziny każdego dnia, powinna jej twórcom gwarantować spore zarobki. Nic bardziej mylnego, zarabianie na Tik Toku nie jest łatwe. Spora konkurencja, ciągle zmieniający się rynek i kapryśni odbiorcy, to bardzo trudny grunt do zarabiania pieniędzy. Okazuje się, że  nawet bardzo znani TikTorzy zarabiają dużo mniej niż gwiazdy Instagrama czy YouTube’a  (w Polsce tiktokerzy niechętnie dzielą się informacjami o swoich zarobkach).

Mamy za to dostęp do rankingu (wg. ddob.com), najbardziej 5 popularnych profili polskich tiktokerów, które skradły serca fanów:

Neffati Brothers

Jamel i Jamil to bracia bliźniacy, którzy zdobyli popularność w aplikacji Tik Tok.
Neffati Brothers pochodzą z tynezyjsko – polskiej rodziny, lecz wychowali się w Polsce. Aktualnie mieszkają w Wielkiej Brytanii. Mają ok. 160 cm wzrostu. Urodzili się 8 października 1993 roku. Niewiele wiemy o życiu prywatnym braci Neffati. Jeden z braci, Jamel, jest w związku małżeńskim z Agnieszką Neffati, z którą wspólnie wychowują dziecko. Na Tik Toku bracia Neffati słyną z filmów comedy. Obserwuje ich ponad 18  mln osób.

Hubert i Sebastian

Na drugim miejscu najpopularniejszych kont polskiego TikToka plasuje się konto dwóch braci bliźniaków – 24-letnich Huberta i Sebastiana. Twins Style. Bliźniacze rodzeństwo to bez wątpienia najbardziej uzdolniony i kreatywny duet na TikToku.

Każdy z ich klipów to przemyślane, dopracowane i viralowe przesłanie kierowane do kilkumilionowej rzeszy fanów. Tworzą oni na TikToku treści komediowe, głównie w formie lip-sync. Obserwuje ich ponad 17  mln osób.

Fredziownik Art

Franciszek Bielak to młody rysownik i tiktoker posługujący się pseudonimem artystycznym Fredziownik.  Swoją przygodę z TikTokiem rozpoczął w lutym 2020 roku. W ciągu dwóch lat jego konto stało się jednym z chętniej odwiedzanych kont o profilu artystycznym. W grudniu 2020 roku stworzył film, który uzyskał drugie miejsce na świecie z największą liczbą polubień – List of most-liked TikTok videos. W czerwcu 2022 Fredziownik został laureatem nagrody głównej festiwalu See Blogers w Łodzi.  Mimo młodego wieku i krótkiej działalności w internecie, Franciszek ma na koncie wiele współprac z prestiżowymi klientami, takimi jak Netflix, Fortnite, HP, Xiaomi. Liczba obserwującyh to ponad 14 mln osób.

Jeleniewska

Maria Jeleniewska ma 21 lat i ponad 13 mln obserwujących. Znana na TikToka jako Jeleniewska, swoją popularność zawdzięcza filmom opierającym się głównie na formie lip-sync, ale na koncie Marii znajdziemy również filmy pełne przeróżnych treści o charakterze komediowym, life-stylowym, czy beauty. Jeleniewska nie ogranicza się do jednej formy, a wszystko, co publikuje, jest nagrane zupełnie na luzie. Nieraz niedbale nakręcone wręcz filmiki pokazują, że Jeleniewska ma do siebie duży dystans, a to podoba się polskim obserwatorom. Pierwsze zdjęcie na Instagramie opublikowała w kwietniu 2016 roku.
Pochodzi z Poznania.

Marlena Sojka

Marlena Sojka to jedna z najpopularniejszych tik tokerek w Polsce. Urodziła się 14 września 1998 roku. Na swoim kanale nagrywa filmy lip sync, taniec – głównie muzyczne i zabawne video. Dziewczyna jest miłośniczką pielęgnacji i kosmetyków, ale pojawiają się na jej TikToku filmiki bez makijażu. Niby nic, ale młode fanki influencerki na pewno doceniają to, że pokazuje swoją twarz bez żadnych dodatków i upiększeń. Jej chłopak to Kuba Norek, również popularny Tik Toker. Aktualnie 25-latka mieszka w Katowicach. Posiada ponad 9 mln obserwujących.

TikTok jest prosty w użyciu, ma wciągający charakter i szybko buduje popularność, jest więc atrakcyjny dla wielkiej rzeszy odbiorców, a zaangażowanie to słowo-klucz dla idei TikToka. Na innych platformach społecznościowych zaangażowanie jest czymś, co się buduje – na TikToku jest podstawą. Tutaj znajdziemy wszystko: humor, muzyka, fitness, podróże, taniec, jedzenie i wszelkie możliwe pasje. TikTok tworzy społeczność jedyną w swoim rodzaju.

Źródło:

www. scroll.morele.net

www.geex.x-kom.pl

www.wniedoczasie.pl

www.ddob.com/ranking

 

Share.
Exit mobile version