W jaki sposób przetrwać kryzys, a wręcz wzmocnić swoją pozycję na rynku, radzi Aleksandra Fajęcka ekspert ds. Digital&Mobile Marketingu, Prezes Zarządu Grupy AFA Media, Adhello, Wykładowca Akademicki Collegium Humanum.

Czas pandemii, częściowego lub nawet całkowitego lockdown’u to niezwykle ciężki moment dla większości firm i branż. Niektóre starają się prosperować w dopuszczalny sposób inne nie mają wyjścia jak tylko czekać na lepszy moment np. galerie handlowe.

W czasach niepewności, gdy nastroje społeczne pogarszają się diametralnie, a stagnacja staje się codziennością, trzeba opanować nerwy i zacząć działać.

Najważniejsze to nie tracić czasu, jest to bowiem jedna z najważniejszych, najcenniejszych rzeczy oprócz zdrowia, którą posiadamy.

Czas- zagospodaruj go najlepiej jak potrafisz. Zainwestuj w siebie, kursy, studia podyplomowe, nowe umiejętności, wiedzę lub opracuj plan aktywności biznesowej, niezbędny w kolejnych miesiącach.

Jeśli nie mamy zajętej głowy bieżącą obsługą firmy, możemy skupić się na planowaniu lub rozszerzeniu dotychczas działającego biznesu. Dywersyfikacja obszarów to podstawa sukcesu prężnie działających spółek XXI wieku.

Jak zacząć?

  1. Weryfikacja rynku.

Sprawdź, jak działa Twoja konkurencja, nie tylko w Polsce ale przede wszystkim za granicą. Zainspiruj się sposobem działania, innowacjami wprowadzonymi u zagranicznych sąsiadów. Wypisz najciekawsze pomysły, które Cię zainspirowały

  1. Opracowanie planu biznesowego

Stwórz plan, według którego będziesz wprowadzał swój produkt lub usługę na rynek. Krok po kroku. Zastanów się nad kierunkami rozwoju, zwizualizuj, jak miałaby wyglądać Twoja firma za 3-4 lata. Kim, jako przedsiębiorca chciałbyś być.

  1. Opracuj plan aktywności marketingowej

Wykorzystaj bezkosztowe narzędzia dostępne wokół Ciebie: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, a także rozplanuj dalsze etapy promocji swojej marki, nowej koncepcji biznesowej w sieci oraz poza nią.

  1. Zacznij działać

Rozpocznij działanie, nie zamykając się na nowe koncepcje, obszary. Cały czas bacznie obserwuj rynek oraz weryfikuj co dzieje się wokół Ciebie.

Od lat Grupa AFA MEDIA, w taki właśnie sposób, rozwija spółki, dzięki czemu cyklicznie umacnia swoją pozycję na rynku.

Share.
Exit mobile version