Seniorzy, najbardziej bagatelizowana do tej pory grupa w mediach, o czym pisaliśmy we wrześniu, aktualnie wspierana jest przez polski rząd.
Nowa akcja „Seniorze – spotkajmy się w sieci” – to hasło kampanii, realizowanej wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Warszawskim Instytutem Bankowości.
Twarzą kampanii została aktorka Barbara Bursztynowicz.
Jak można przeczytać na GOV.pl
– Od dłuższego czasu prowadzimy działania zachęcające seniorów do korzystania z internetu. Nowa kampania świetnie się w nie wpisuje. Co więcej, jest potrzebna szczególnie teraz. W czasie, kiedy dla zdrowia i bezpieczeństwa, zachęcamy seniorów do pozostania w domu – mówi Marek Zagórski, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Internet to okno na świat. Ważne, by umiejętnie i bezpiecznie z niego korzystać. Dlatego będziemy tłumaczyć, jak to robić – dodaje minister.
Koncepcja akcji powstała w ramach skierowanego do organizacji pozarządowych konkursu „(Nie)Bezpieczni w sieci”, który ogłoszony został w marcu w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.
Tematy filmów i broszur zostały dobrane tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich jak tych zagrożeń unikać tzn. bezpieczne korzystanie w sieci z rozrywki i komunikacji oraz bezpieczne załatwianie online różnych spraw, w tym urzędowych. Kolejne dwa tematy dotyczą sposobów na zabezpieczenie swoich danych w sieci, a także unikania konkretnych metod oszustów w internecie.
Filmy wprowadzają do tematyki każdego z poszczególnych zagadnień, a broszury rozwijają i uzupełniają każdy z nich. Dzięki takiemu ujęciu, senior będzie mógł rozpoznać zagrożenie, ale też dowie się, jak sobie z nim poradzić – sam lub przy wsparciu bliskich – dzieci czy wnuków.
Szczegóły na www.gov.pl/seniorze-spotkajmy-sie-w-sieci