Jakie marki najczęściej widujemy w social mediach?
Social media jest to platforma w Internecie, dzięki której możemy wymieniać się informacjami, dzielić się newsami i zdjęciami, tworzyć i przekazywać treści oraz komunikować się z innymi użytkownikami. Za pośrednictwem takich serwisów jak Facebook czy Instagram, jesteśmy w stanie udostępniać treści nie tylko z naszego życia codziennego czy zawodowego, ale także wykorzystać je jako wspaniałe narzędzie marketingowe, o czym doskonale wiedzą firmy, które postawiły na ten sposób komunikacji z klientem i doskonale realizują ten sposób strategii marketingowej.
Jakie Marki są najczęściej prezentowane przez naszych polskich influencerów? Każdy post u naszych rodzimych gwiazd to koszt od 8 tysięcy złotych nawet do 50 tysięcy złotych, w zależności o której gwieździe mówimy. Poniżej zestawienie najbardziej szczodrych brandów:
Natural Mojo, Banana Beauty czy SmileSecret to tylko niektóre z marek, które postawiły na ten sposób komunikacji, a do swojej promocji zatrudniły gwiazdy z pierwszych stron gazet. Przyjrzyjmy się uważniej, co w swoim asortymencie mają firmy, które tak chętnie promuje pierwsza liga show-biznesu:
Natural Mojo to naturalne produkty, które mają nam pomóc zadbać nie tylko o ciało, ale także o umysł. Celem marki, która powstała w 2015 roku było stworzenie innowacyjnych produktów, opartych na superfoods, które mają wpłynąć pozytywnie na nawyki żywieniowe konsumentów. Sam profil tej firmy na instagramie śledzi blisko 140 tysięcy osób, a reklamowały ją m.in. Natalia Siwiec, Iza Miko, Katarzyna Cichopek, Gosia Andrzejewicz czy Karolina Pisarek zachęcając swoich fanów do sięgnięcia po produkty, które znajdziemy w internetowym sklepie.
W asortymencie Natural Mojo znajdziemy m.in. fit caps, które przyśpieszą pracę naszego metabolizmu, fit shaki o różnych smakach, czyli pełnowartościowe zamienniki posiłków , a nawet…fit soup, czyli pełnowartościowy zamiennik zupy.
Oczywiście, korzystając z kodu, które oferowały gwiazdy reklamujące Natural Mojo, mamy możliwość zakupić ich produkty w niezwykle promocyjnych cenach.
Banana Beauty to marka, która została wypromowana w dobie instagrama. O jakości produktów i ich trwałości przekonywała nas nawet Marina Łuczenko – Szczęsna, pokazując, jak pięknie wygląda po nałożeniu pomadki w swoim ulubionym odcieniu. Oczywiście, w asortymencie marki znajdziemy także inne produkty kosmetyczne, które- jak możemy przeczytać na stronie Banana Beauty- są ultra trwałe a także cruelty-free czyli nietestowane na zwierzętach.
Tusze do rzęs, pomadki, kredki czy olejki do demakijażu, to tylko niektóre z produktów, które znajdziemy w ich asortymencie. Co do ceny- jak to w przypadku marek, które do swoich działań marketingowych zatrudniają celebrytów- nie są one zbyt niskie, jednak tu ponownie marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i oferuje kody zniżkowe, dzięki którym możemy stać się posiadaczami ulubionej pomadki Mariny Łuczenko- Szczęsnej w bardzo przystępnej cenie.
Smile Secret– o skuteczności tej metody przekonywała swoich followersów Klaudia El Dursi czy Kuba Wojewódzki. Było to dość spore zaskoczenie, gdyż kampania owej marki polegała na tym, że gwiazdy pozowały z… urządzeniem w buzi. Nie byłoby w tym może nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na zdjęciach z instagrama prezentowało się to dość humorystycznie, ale czego się nie robi dla zadowolenia klienta i pięknego uśmiechu.
Smile Secret specjalizuje się w zestawach do wybielania zębów, a dzięki ich Phonebleachingowi wybielanie jest zupełnie bezbolesne. Producent podkreśla także, że składnikami aktywnymi są organiczny olej kokosowy i węgiel aktywny, a także zapewnia, że jego produkty są bezpieczne i przede wszystkim- skuteczne.
Warto też zwrócić uwagę na to, jakimi pojazdami poruszają się gwiazdy. Uważnym obserwatorom na pewno zapadła w pamięć marka PanekCarSharing, który w zamian za udostępnianie swoich aut do użytkowania, mógł liczyć na oznaczenia i relacje na instagramie. Podobnie działają też duże koncerny samochodowe, które zatrudniają swoich ambasadorów- aktorów, piosenkarzy czy dziennikarzy i dzięki temu przekonują potencjalnych odbiorców, że to właśnie ich marka jest najlepsza.
ZoZo design, marka, która doskonale wie jak wywołać emocje, wykorzystując do tego zapotrzebowanie na produkt poprzez wykorzystanie gwiazd.
Jeśli chodzi o biżuterię, to śmiało można powiedzieć, że to właśnie ZoZo stało się ulubioną marką wśród celebrytów. Idealnie wpisująca się w światowe trendy marka ZoZo współpracuje m.in. z:
Małgorzatą Rozenek, Agatą Rubik czy Sandrą Kubicką, które z dumą prezentują ich najnowsze produkty. Swojego czasu markę bardzo mocno promowała także Natalia Siwiec, która przez wiele lat była ich ambasadorką i zachęcała swoich followersów do zakupów w butiku na Mokotowskiej.
ZoZo nie pomija także mężczyzn- na instastory Barona i Radka Majdana bardzo często możemy zobaczyć biżuterię, która idealnie wpisuje się w ich stylizacje.
Oceans Apart– Oceans Apart to nowa generacja odzieży do zadań specjalnych, którą pokochały nasze gwiazdy. Marka doskonale wie, jak promować swoje produkty za pośrednictwem social-mediów, co i rusz podsyłając gwiazdom nowości ze swojego asortymentu. Nic więc dziwnego, że ich profil na instagramie śledzi 115 tysięcy osób. O wyjątkowości produktów Oceans Apart przekonuje nas m.in. Karolina Pisarek, Sandra Kubicka, Natalia Siwiec czy Marina Łuczenko-Szczęsna, które na swoich instatory prezentują projekty z najnowszych kolekcji.
Trzeba przyznać, że sposób prezentowania obcisłych kompletów przez celebrytki okazał się strzałem w 10-tkę, bo kto z nas nie chciałby tak świetnie wyglądać w stroju treningowym jak one?
Jak widzicie, spectrum produktów, które gwiazdy reklamują na instagramie jest bardzo obszerne.
Jednak schemat działań marketingowych najczęściej jest taki sam- obserwatorzy dzięki unikalnym kodom zniżkowym, które prezentują ich ulubieńcy, mogą wejść w posiadanie rzeczy modnych i wyjątkowych, które cieszą się ogromną popularnością, nie tylko przez swoją jakość i innowacyjność, ale przede wszystkim- przez świetnie przeprowadzone kampanie reklamowe za pośrednictwem social-mediów.
Red. karolina Motylewska