Myślisz o zawieszeniu lub zamknięciu swojej działalności?! STOP! Zanim podejmiesz finalne kroki, przeczytaj ten materiał!
W dobie pandemii, prawie każda branża ucierpi a na pewno jest zagrożona. Jednak poddając się, zamykając lub zawieszając swoje przedsiębiorstwo, wszystko co zrobiłeś i osiągnąłeś do tej pory przepadnie, odejdzie w zapomnienie. Najszybciej jest pójść na łatwiznę, liczyć na cud, tudzież tylko na pomoc Rządu. Oczywiście, jest to jakieś rozwiązanie, jednak takich firm jest wiele, a budżet z gumy nie jest. Nie liczmy więc na kogoś tylko na najbardziej zaufaną osobę jaką znamy, czyli na nas samych.
Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, jaką firmę posiadasz albo w jakiej branży pracujesz, nadszedł czas analizy Twojego obszaru działalności.
Weź kartkę, długopis, odpowiedz na poniższe pytania:
Czy posiadasz dobrą, silną produktowo stronę internetową, obowiązkowo responsywną, ew. aplikację mobilną?
Czy Twój produkt/ usługa jest dostępna/możliwa do realizacji w czasie pandemii? Jeśli nie, opisz problem a udzielimy Ci porad wejdź na PolandgoSOS
Czy Twoja usługa lub produkty są zaprezentowane są w sposób czytelny, prosty, intuicyjny, przyjazny dla Twojego potencjalnego klienta, a opis jest klarowny?
Czy na stronie znajduje się odpowiedź, dlaczego Twój produkt/usługa jest wyjątkowa? Jakie są jego atrybuty? Zrób badanie focusowe na min 6 niezależnych osobach aby odpowiedziały na pytanie, czy skorzystałyby z Twoich usług, produktów i dlaczego.
Czy Twój produkt/ usługa może być szybko dostarczona? Jeśli jest to zamówienie, czy posiadasz kalendarz dostaw/jeśli usługa, kalendarz usług?
Czy posiadasz online’owe systemy płatności?
Czy jesteś obecny w social mediach? Facebook, Instagram..?
Czy masz opracowany sposób komunikacji z Twoją grupą targetową? Dotarcie do potencjalnych klientów jest najważniej
Czy z Twoją Marką kojarzą się jakieś osobowości, eksperci? Np. TY. Czy jesteś specjalistą w swoim zakresie?
Czy Twoja firma, strona wyróżnia się na rynku? Czym?
Odpowiedzi na powyższe pytania dadzą Ci pogląd na Twoje obecne możliwości. Jeśli odpowiedzi „TAK”, stanowiły ponad 60% jesteś na dobrej, jeśli jednak większość to odpowiedzi „NIE”. Czas wziąć się do pracy, analizy rynku, możliwości, rozszerzenia biznesu i przygotowania go na zupełnie odmienny niż do tej pory czas. Zapoznaj się z pozostałą częscią artykułów, które jednocześnie są wskazówką co zrobić dalej.
Do dzieła!
I najważniejsze!
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, a stwierdzenie „nie da się” dla potentatów biznesowych nie istnieje, a dla Ciebie?